Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Apskaita

split_long.png
Mokestinių nuostolių perdavimas 2012 04 19

Kokie buhalteriniai įrašai turėtų būti daromi registruojant mokestinių nuostolių perdavimą kitoms įmonių grupės įmonėms?

 

Įmonių grupės įmonių mokestinių nuostolių perdavimą vienos kitai reglamentuoja Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo (Žin., 2001, Nr. 110-3992) 561 straipsnis.

 

Jei dukterinė įmonė mokestinius nuostolius ar jų dalį perduoda patronuojančiai įmonei vadovaudamasi Pelno mokesčio įstatymo 561 straipsnio nuostatomis, mūsų nuomone, nei dukterinės įmonės apskaičiuoti finansiniai nuostoliai, nei patronuojančios įmonės apskaičiuotas finansinis pelnas neturėtų būti koreguojami.

 

Perduoti mokestiniai nuostoliai turėtų būti parodomi tik patronuojančios įmonės pelno mokesčio deklaracijoje. Kai dukterinės įmonės mokestiniai nuostoliai panaudojami patronuojančios įmonės pelno mokesčiui apskaičiuoti, patronuojančios įmonės pelno (nuostolių) ataskaitoje pateikiamos mažesnės pelno mokesčio sąnaudos.

 

Jei praėjusių ataskaitinių metų apmokestinamą pelną nusprendžiama sumažinti praėjusių ataskaitinių metų įmonių grupės įmonių mokestiniais nuostoliais, kai finansinės ataskaitos jau patvirtintos, mokestinius nuostolius perėmusios įmonės apskaitoje pelno mokesčio sąnaudų sumažinimas galėtų būti registruojamas koreguojant nepaskirstytojo pelno (nuostolio) likutį ataskaitinių metų apskaitos registruose.

 

Jei perdavus mokestinius nuostolius įskaitomųjų laikinųjų skirtumų nelieka arba jie sumažėja, nuostolius perdavusios įmonės apskaitoje užregistruotas atidėtojo pelno mokesčio turtas arba jo dalis turėtų būti nurašoma sprendimo priėmimo datą:

 

D 652 Atidėtojo pelno mokesčio sąnaudos (pajamos)

K 170 Atidėtojo pelno mokesčio turtas

 

Kokie buhalteriniai įrašai turėtų būti daromi, kai mokestiniai nuostoliai perduodami už atlygį?

 

1) Jei dukterinė įmonė mokestinius nuostolius ar jų dalį perduoda patronuojančiai įmonei už atlygį ir ji nebuvo užregistravusi atidėtojo pelno mokesčio turto, sumokėtas atlygis patronuojančios įmonės apskaitoje turėtų būti laikomas veiklos sąnaudomis, o dukterinės įmonės gautas atlygis - pajamomis arba atidėtojo pelno mokesčio sąnaudų kompensavimu.

 

2) Jei dukterinė įmonė mokestinius nuostolius ar jų dalį perduoda patronuojančiai įmonei už 3 000 Lt atlygį, kai finansinės ataskaitos jau patvirtintos, ir ji turėjo 7 500 Lt užregistruoto atidėtojo pelno mokesčio turto, atlygio suma turėtų būti laikoma kompensacija už prarastą atidėtojo mokesčio turtą.

Pavyzdžiui:

D 27 Pinigai 3000

D 652 Atidėtojo pelno mokesčio sąnaudos (pajamos) 4500

K 170 Atidėtojo pelno mokesčio turtas 7500

 

VšĮ Audito ir apskaitos tarnybos inf.

 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!