Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Apskaita

split_long.png
Netipiniai pajamų pripažinimo atvejai 2012 04 20

Kaip apskaitoje turėtų būti registruojamos lombardo pajamos?

 

Pajamomis pagal 10-ąjį verslo apskaitos standartą „Pajamos" laikoma ekonominės naudos padidėjimas dėl turto naudojimo, pardavimo, perleidimo, vertės padidėjimo ar įsipareigojimų sumažėjimo per ataskaitinį laikotarpį, kai dėl to padidėja nuosavas kapitalas, išskyrus papildomus savininkų įnašus. Pagal minėto standarto 4 punktą pajamos pripažįstamos vadovaujantis kaupimo principu, t. y. apskaitoje registruojamos tada, kai uždirbamos, neatsižvelgiant į pinigų gavimą.

 

Pajamomis lombardo apskaitoje turėtų būti laikomos palūkanos už suteiktą paskolą ir (ar) užstato pardavimo pelnas. Pavyzdžiui, lombardas asmeniui paskolina 100 Lt.

 

Paskolos užstatas yra įkeistas daiktas. Palūkanos už paskolą yra 20 Lt. Suteiktą paskolą lombardas apskaitoje turėtų registruoti:

D 243 Kitos gautinos sumos 100

K 271 Sąskaitos bankuose 100

 

Pasibaigus laikotarpiui, už kurį apskaičiuotos palūkanos, lombardas apskaitoje turėtų registruoti:

D 243 Kitos gautinos sumos 20

K 530 Palūkanų pajamos 20

 

Asmeniui grąžinus paskolą, lombardo apskaitoje turėtų būti daromi įrašai:

D 271 Sąskaitos bankuose 120

K 243 Kitos gautinos sumos 120

 

Kaip lombardas savo apskaitoje turėtų registruoti įkeistų daiktų pardavimą?

 

Jei asmuo paskolos negrąžina, lombardas gautiną sumą turėtų nurašyti, o įkeistą daiktą pripažinti turtu:

D 201 Atsargos 120

K 243 Kitos gautinos sumos 120

 

Apskaitoje registruojant atsargas, jos įvertinamos įsigijimo savikaina, o sudarant finansines ataskaitas pasirenkama mažesnė suma, t. y. įsigijimo (pasigaminimo) savikaina arba grynoji galimo realizavimo vertė. Jeigu grynoji galimo realizavimo vertė yra mažesnė už įsigijimo savikainą, atsargos nukainojamos iki jų grynosios galimo realizavimo vertės, o skirtumas įtraukiamas į ataskaitinio laikotarpio veiklos sąnaudas.

 

Pardavęs minėtą daiktą už 120 Lt, lombardas apskaitoje turėtų registruoti:

D 241 Pirkėjų įsiskolinimas arba 271 Sąskaitos bankuose 120

K 201 Atsargos 120

 

Jei minėtą daiktą lombardas pardavė už didesnę sumą nei jo balansinė vertė, pavyzdžiui, už 200 Lt, pagal teisės aktų reikalavimus jis apskaitoje turėtų registruoti įsipareigojimą klientams:

D 241 Pirkėjų įsiskolinimas arba 271 Sąskaitos bankuose 200

K 201 Atsargos 120

K 4422 Kitos finansinės skolos 80

 

Jeigu dėl nuo lombardo nepriklausančių aplinkybių kreditoriaus reikalavimą viršijančios sumos pagal teisės aktų reikalavimus negalima sumokėti daiktą įkeitusiam asmeniui, pavyzdžiui, negalima su juo susisiekti, nors ir buvo imtasi visų veiksmų įkaito davėjo buvimo vietai nustatyti, įkaito davėjas per nustatytą terminą nesikreipė į lombardą dėl kreditoriaus reikalavimą viršijančios sumos atsiėmimo ir pan., lombardas apskaitoje turėtų registruoti pajamas:

D 4422 Kitos finansinės skolos 80

K 52 Kitos veiklos pajamos 80

 

Kaip apskaitoje registruoti dovanų kuponų ar elektroninių vienkartinių bilietų pardavimo pajamas?

 

Pajamomis pagal 10-ąjį verslo apskaitos standartą „Pajamos" laikoma ekonominės naudos padidėjimas dėl turto naudojimo, pardavimo, perleidimo, vertės padidėjimo ar įsipareigojimų sumažėjimo per ataskaitinį laikotarpį, kai dėl to padidėja nuosavas kapitalas, išskyrus papildomus savininkų įnašus. Pajamos pripažįstamos vadovaujantis kaupimo principu, t. y. apskaitoje registruojamos tada, kai jos uždirbamos, neatsižvelgiant į pinigų gavimą. Pajamomis laikomas tik įmonės ekonominės naudos padidėjimas.

 

Pardavusi dovanų kuponus ar elektroninius bilietus, įmonė apskaitoje registruoja įsipareigojimus pirkėjams:

D 27 Pinigai ir pinigų ekvivalentai

K 444 Gauti išankstiniai mokėjimai

 

Pardavus prekes ar suteikus paslaugas pagal dovanų kuponus, pripažįstamos prekių pardavimo pajamos ir įsipareigojimų sumažėjimas:

D 444 Gauti išankstiniai mokėjimai

K 500 Pardavimo pajamos

 

Jeigu įmonės parduoti dovanų kuponai ar elektroniniai bilietai nebuvo panaudoti per jų platinimo taisyklėse nurodytą laiką, tai šiam laikotarpiui pasibaigus, įmonė įsipareigojimų pirkėjams sumažėjimą turėtų pripažinti ataskaitinio laikotarpio pajamomis:

D 444 Gauti išankstiniai mokėjimai

K 522 Kitos netipinės veiklos pajamos

 

Kaip apskaitoje registruoti kitų įmonių skolų perėmimą ir išieškojimą?

 

18-ojo verslo apskaitos standarto „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai" V skyriuje „Pirminis finansinio turto pripažinimas" nustatyta, kad finansinis turtas (sutartinė teisė gauti pinigus) apskaitoje turi būti registruojamas tik tada, kai įmonė gauna arba pagal vykdomą sutartį įgyja teisę gauti pinigus ar kitą finansinį turtą. Planuojami sandoriai, gautos garantijos ir laidavimai įmonės turtu nepripažįstami, kol neatitinka finansinio turto apibrėžimo.

 

Tvarkydamos apskaitą ir sudarydamos finansines ataskaitas, įmonės taip pat turi vadovautis bendraisiais apskaitos principais, tarp jų ir atsargumo principu, pagal kurį įmonė turi pasirinkti tokius apskaitos metodus, kurie neleistų nepagrįstai padidinti arba sumažinti turto, nuosavo kapitalo, įsipareigojimų, pajamų ir sąnaudų vertės.

 

Kai pagal pasirašytą reikalavimo teisių perleidimo sutartį įvykdo savo įsipareigojimą pirmajam kreditoriui, skolų išieškojimo įmonė apskaitoje finansinį turtą (iš kitos įmonės gautiną sumą) turėtų registruoti įsigijimo savikaina.

 

Apskaitoje daromi įrašai:

D 263 Kitas trumpalaikis turtas (iš skolininko gautinos sumos )

K 271 Sąskaitos bankuose (pirmajam kreditoriui sumokėta suma)

 

Kai įmonė gauna iš skolininko pinigus, ji savo apskaitoje registruoja:

D 271 Sąskaitos bankuose (iš skolininko gauta suma)

K 263 Kitas trumpalaikis turtas ( iš skolininko gautinos sumos )

K 539 Kitos finansinės ir investicinės veiklos pajamos (iš skolininko gauta suma, viršijanti apskaitoje užregistruotą gautiną sumą).

 

Jeigu skolų išieškojimo įmonė pirmiausia gauna pinigus iš skolininko, paskui atsiskaito su pirmuoju kreditoriumi, tai tokiu atveju savo apskaitoje registruoja:

D 271 Sąskaitos bankuose (iš skolininko gauta suma)

K 4486 Kitos mokėtinos sumos (pirmajam kreditoriui mokėtinos sumos)

K 539 Kitos finansinės ir investicinės veiklos pajamos (iš skolininko gauta suma, viršijanti apskaitoje užregistruotą gautiną sumą).

 

Kol reikalavimo teisių perleidimo sutartis nepradėta vykdyti, teisę į gautinas sumas skolų išieškojimo įmonė gali registruoti nebalansinėse sąskaitose.

 

Jei skolų išieškojimo įmonė už atlygį įsipareigojo išieškoti iš kitos įmonės skolas kreditoriaus naudai, tai savo apskaitoje įgytą teisę išieškoti iš kitos įmonės skolą registruoja nebalansinėse sąskaitose, o balansinėse sąskaitose -- atlygį už atliktas paslaugas.

 

VšĮ Audito ir apskaitos tarnybos inf.

 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!