Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Komentarai ir konsultacijos

split_long.png
Dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo trečiojo skirsnio komentaro 2012 05 22

Registracijos Nr. (18.4-31-2)-R-4398 2012-05-18

 

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63–2243) 25 str. 1 d. 2 punktu, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87–2212; 2004, Nr. 82–2966) ir siekdama suvienodinti Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo taikymo tvarką, parengė Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo trečiojo skirsnio apibendrintą mokesčio įstatymo paaiškinimą (komentarą), kuris suderintas su Lietuvos Respublikos finansų ministerija (2012 m. balandžio 19 d. raštas Nr. ((14.7-02)-5K-1208287)-6K-1203708).

 

Viršininkas Modestas Kaseliauskas

 

Akcizų įstatymo 35-44 straipsnių apibendrintas paaiškinimas (komentaras)

 

TREČIASIS SKIRSNIS

 

ENERGINIAI PRODUKTAI

 

35 straipsnis. Variklių benzinui taikomi akcizų tarifai

 

Variklių benzinui taikomi tokie akcizų tarifai:

 

1) bešviniam benzinui – 1500 litų už 1000 litrų produkto;

 

2) benzinui, turinčiam švino – 2000 litų už 1000 litrų produkto.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

 

36 straipsnis. Žibalui taikomi akcizų tarifai

 

Žibalui taikomas 1140 litų už 1000 litrų produkto akcizų tarifas.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

 

37 straipsnis. Gazoliams taikomi akcizų tarifai

 

1. Gazoliams taikomas 1043 litų už 1000 litrų produkto akcizų tarifas, jeigu šiame straipsnyje nenustatyta kitaip.

(Pakeista pagal 2010 m. lapkričio 30 d. įstatymo redakciją Nr. XI-1185, Žin., 2010, Nr. 148-7560, galioja nuo 2010 m. gruodžio 18 d.)

 

Komentaras

 

Apmokestinant gazolius (išskyrus akcizais neapmokestinamus gazolius, skirtus naudoti žemės ūkyje, tvenkinių ir kitų vidaus vandenų žuvininkystėje, ir šildymui skirtus gazolius) taikomas 1043 Lt už 1000 litrų produkto akcizų tarifas.

 

2. Šildymui skirtiems gazoliams (buitiniam krosnių kurui), pažymėtiems šio įstatymo 44 straipsnyje nustatyta tvarka, taikomas 73 litų už 1000 litrų produkto akcizų tarifas.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

Nustatyta tvarka pažymėtiems šildymui skirtiems gazoliams (buitiniam krosnių kurui) taikomas 73 Lt už 1000 litrų produkto akcizų tarifas.

 

3. Akcizais neapmokestinami gazoliai, skirti naudoti Vyriausybės nustatyta tvarka registruotiems žemės ūkio veiklos subjektams žemės ūkyje, taip pat žemės ūkio mokslo, studijų ir mokymo įstaigoms, turinčioms mokomuosius (bandymų) ūkius, per vienus ūkinius metus (nuo einamųjų metų liepos 1 d. iki kitų metų birželio 30 d.) neviršijant Vyriausybės nustatytų akcizais neapmokestinamų gazolių kiekių vienam Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka deklaruotam žemės ūkio naudmenų hektarui pagal žemės ūkio augalų rūšis. Akcizais taip pat neapmokestinami gazoliai, skirti naudoti Vyriausybės nustatyta tvarka registruotiems žemės ūkio veiklos subjektams tvenkinių ir kitų vidaus vandenų žuvininkystėje, per vienus kalendorinius metus neviršijant 275 litrų vienai tonai sugautų ir realizuotų žuvų. Šioje dalyje gazolių kiekis nurodytas esant jų 15 °C temperatūrai. Šioje dalyje nustatytos lengvatos taikymo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Gazoliai, skirti naudoti žemės ūkyje, tvenkinių ir kitų vidaus vandenų žuvininkystėje (toliau šio straipsnio komentare – žymėti degalai), akcizais neapmokestinami. Lengvata taikoma pagal Atleistų nuo akcizų dyzelinių degalų, skirtų naudoti žemės ūkyje, taip pat tvenkinių ir kitų vidaus vandenų žuvininkystėje, įsigijimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 3 d. nutarimu Nr. 145 (Žin., 2003, Nr. 14-544, toliau šio straipsnio komentare – Degalų įsigijimo taisyklės), nuostatas.

 

2. Komentuojamame straipsnyje nustatytos lengvatos pritaikymas apima tokias pagrindines sąlygas:

 

2.1. degalai turi būti teisės aktų nustatyta tvarka pažymėti,

 

2.2. žymėtus degalus gali įsigyti tik žemės ūkio veiklos subjektas, teisės aktų nustatyta tvarka deklaravęs žemės ūkio naudmenas, arba ūkio perėmėjas, kai Degalų įsigijimo taisyklėse nustatyta tvarka ūkio perleidėjas perduoda jam leistiną įsigyti žymėtų degalų kiekį,

 

2.3. per vienerius ūkinius metus (nuo einamųjų metų liepos 1 d. iki kitų metų birželio 30 d.) neviršijant Vyriausybės nustatytų akcizais neapmokestinamų gazolių kiekių (15°C temperatūros) vienam Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka deklaruotam žemės ūkio naudmenų hektarui pagal žemės ūkio augalų rūšis ir 275 litrų (15 °C temperatūros) skaičiuojant vienai tonai sugautų ir realizuotų žuvų. Pažymėtina, kad viršijus apskaičiuotą leistiną įsigyti žymėtų degalų kiekį, žemės ūkio veiklos subjektas turi sumokėti įsigytų žymėtų degalų, kurių įsigyti neturėjo teisės, akcizus,

 

2.4. žymėti degalai gali būti įsigyjami tik pagal leidimus, išduotus vadovaujantis Akcizais neapmokestinamų dyzelinių degalų įsigijimo leidimų išdavimo taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2003 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. V-131 (Žin., 2003, Nr. 45-2052; 2011, Nr. 45-2136), nuostatomis,

 

2.5. žymėtus degalus galima įsigyti tik iš akcizais apmokestinamų prekių sandėlių, specialių akcizais neapmokestinamų dyzelinių degalų sandėlių arba nustatyta tvarka registruotų asmenų, turinčių teisę verstis didmenine prekyba degalais ir gabenti juos mobiliosiomis talpyklomis (autocisternomis),

 

2.6. tokie žymėti degalai gali būti naudojami kaip žemės ūkio technikos (įskaitant traktorius), žvejybos laivų variklių, taip pat žemės ūkio veiklos subjektams nuosavybės teise priklausančių arba pagal raštu sudarytas nuomos, panaudos ar kitas sutartis žemės ūkio veiklos subjektų žemės ūkio veikloje naudojamų transporto priemonių kuras, t.y., žymėti degalai gali būti naudojami ne tik kaip technikos, tiesiogiai skirtos naudoti žemės ūkyje ar tvenkinių ir kitų vidaus vandenų žuvininkystėje (žemės ūkio technika ar žvejybos laivai), kuras tačiau ir kaip technikos, kuri žemės ūkio veikloje naudojama netiesiogiai (pvz., automobilių, kuriais Lietuvos Respublikoje vežami žemės ūkio produktai, transporto priemonių, kuriomis gabenama žuvis, žvejybos priemonių ir pan.), kuras. Tačiau žymėti degalai negali būti naudojami administracinėms funkcijoms vykdyti.

 

2.7. žymėti degalai turi būti naudojami žemės ūkyje. Pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymą (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174) žemės ūkis – ūkio šaka, apimanti žemės ūkio veiklą, o žemės ūkio veikla – žemės ūkio produktų gamyba, savos gamybos žemės ūkio produktų perdirbimas ir iš jų pagamintų maisto ar ne maisto produktų realizavimas, taip pat paslaugų žemės ūkiui teikimas ir (arba) geros agrarinės ir aplinkosauginės žemės būklės palaikymas. Paslaugų žemės ūkiui sąrašas yra patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 76 (Žin., 2012, Nr. 13-556, toliau – Paslaugų sąrašas). Todėl žymėti degalai gali būti naudojami žemės ūkio produktų gamyboje, savos gamybos žemės ūkio produktų perdirbimui ir iš jų pagamintų maisto ar ne maisto produktų realizavimui, taip pat paslaugų žemės ūkiui, kurios yra įrašytos į Paslaugų sąrašą, teikimui ir (arba) geros agrarinės ir aplinkosauginės žemės būklės palaikymui žemės ūkio produktų gamyboje, palaikyti gerą agrarinę ir aplinkosauginę žemės būklę.

 

3. Atkreiptinas dėmesys, kad žymėti degalai negali būti naudojami žemės ūkio produkcijos džiovinimo įrenginiuose.

 

38 straipsnis. Skystajam kurui (mazutams), orimulsijai taikomi akcizų tarifai

 

1. Skystajam kurui (mazutams), atitinkančiam Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytus požymius, orimulsijai taikomas 52 litų už toną produkto akcizų tarifas.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

Komentuojamoje dalyje įtvirtinta, kad skystajam kurui (mazutams), atitinkančiam Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 27 d. nutarimu Nr. 476 ,,Dėl skystojo kuro (mazuto), kuriam taikomos Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 36 str. 1 dalies nuostatos, požymių aprašymo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 63-2268) nustatytus požymius, orimulsijai taikomas 52 litų už toną produkto akcizų tarifas.

 

2. Šio straipsnio 1 dalyje nenurodytam skystajam kurui (mazutams) taikomas šio įstatymo 37 straipsnio 1 dalyje nustatytas akcizų tarifas; jeigu šis kuras skirtas šildymui ir pažymėtas šio įstatymo 44 straipsnyje nustatyta tvarka, – šio įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje nustatytas tarifas.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

Pagal komentuojamą straipsnio dalį skystajam kurui (mazutams), kuris neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 27 d. nutarimu Nr. 476 ,,Dėl skystojo kuro (mazuto), kuriam taikomos Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 36 str. 1 dalies nuostatos, požymių aprašymo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 63-2268) nustatytų požymių, taikomas Įstatymo 37 straipsnio 1 dalyje nustatytas akcizų tarifas, o nustatyta tvarka šį kurą pažymėjus kaip buitinį krosnių kurą – taikomas Įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje gazoliams nustatytas akcizų tarifas.

 

39 straipsnis. Naftos dujoms ir dujiniams angliavandeniliams (išskyrus gamtines dujas) taikomi akcizų tarifai

 

Naftos dujoms ir dujiniams angliavandeniliams (išskyrus gamtines dujas) taikomas 1050 litų už toną produkto akcizų tarifas.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

40 straipsnis. Akcizų lengvatos energiniams produktams iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais

 

1. Šio straipsnio nuostatos taikomos energiniams produktams, kurie pagaminti iš šioje dalyje nurodytų produktų arba kurių sudėtyje yra vienas ar keli šioje dalyje nurodyti produktai:

 

1) klasifikuojami KN 1507–1518 pozicijose;

 

2) klasifikuojami KN 3824 90 55, 3824 90 80–3824 90 99 subpozicijose (šios nuostatos taikomos tik tai daliai, kuri pagaminta iš biomasės);

 

3) klasifikuojami KN 2207 20 00 ir 2905 11 00 subpozicijose, jeigu jie nėra sintetinės kilmės;

 

4) pagaminti iš biomasės (kaip ji apibrėžta Biokuro, biodegalų ir bioalyvų įstatyme), įskaitant produktus, klasifikuojamus KN 4401 ir 4402 pozicijose.

 

2. Šio straipsnio nuostatos taip pat taikomos ir tuo atveju, jeigu šio straipsnio 1 dalyje nurodytų produktų sudėtyje yra vandens (KN 2201 pozicija ir 2851 00 10 subpozicija).

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Komentuojamo straipsnio nuostatos taikomos akcizais apmokestinant energinius produktus, kurie pagaminti iš žemiau nurodytų produktų, arba iš produktų, kurių sudėtyje yra vienas ar keli tokie produktai pagal 2012 m. KN versiją klasifikuojami:

 

1.1. KN 1507–1518 pozicijose;

 

1.2. KN 3824 90 55, 3824 90 80–3824 90 97, 3826 00 90 subpozicijose (šios nuostatos taikomos tik tai daliai, kuri pagaminta iš biomasės);

 

1.3. KN 2207 20 00 ir 2905 11 00 subpozicijose, jeigu jie nėra sintetinės kilmės;

 

1.4. Pagaminti iš biomasės (kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos biokuro, biodegalų ir bioalyvų įstatyme (Žin. 2000, Nr. 64-1940; 2004, Nr. 28-870, toliau – Biokuro įstatymas), įskaitant malkinę medieną, turinčią rąstgalių, pliauskų, šakų, žabų kūlelių ir panašų pavidalą; medienos skiedras arba drožles; pjuvenas, medienos atliekas ir atraižas, neaglomeruotas arba aglomeruotas ir turinčias rąstgalių, briketų, granulių arba panašų pavidalą; medžio anglis (įskaitant kevalų arba riešutų anglis), aglomeruotas arba neaglomeruotas. Pagal Biokuro įstatymą, biomasė – tai žemės ūkio (įskaitant augalinės ir gyvūninės kilmės medžiagas), miškų ūkio ir kitų susijusių pramonės šakų produktai (įskaitant metilo ir etilo alkoholį) ir atliekos ar šių produktų bei atliekų biologiškai skaidoma dalis, taip pat pramoninių ir buitinių atliekų biologiškai skaidoma dalis.

 

2. Jeigu išvardytų produktų sudėtyje yra vandens, kuris klasifikuojamas KN 2201 pozicijoje ir 2853 00 10 subpozicijoje, tai apmokestinant tokius produktus taip pat taikomos komentuojamo straipsnio nuostatos.

 

3. Šio straipsnio nuostatos taikomos tik tiems produktams, kurie atitinka Biokuro, biodegalų ir bioalyvų įstatymo reikalavimus biokurui.

 

Komentaras

 

Akcizais apmokestinant komentuojamo straipsnio 1 ir 2 dalyse išvardytus energinius produktus, komentuojamo straipsnio nuostatos taikomos tik tuo atveju, jeigu tie produktai atitinka Biokuro įstatyme nustatytus biokurui keliamus reikalavimus. Pagal Biokuro įstatymą biokuras – tai iš biomasės pagaminti degūs dujiniai, skystieji ir kietieji produktai, naudojami energijai gaminti. Lietuvos Respublikoje parduodamas biokuras, biodegalai ir bioalyvos turi atitikti privalomus kokybės reikalavimus, nustatytus atitinkamuose standartuose (Lietuvos standartuose (LST) ir Europos normose (EN)).

 

4. Šio straipsnio reikalavimus atitinkantiems produktams, kuriuose biologinės kilmės priemaišų dalis (procentais) yra 30 procentų arba didesnė, taikomas šio įstatymo 35-39 straipsniuose nustatytas akcizų tarifas, sumažintas dalimi, proporcingai atitinkančia biologinės kilmės priemaišų dalį (procentais) produkte, arba produktai atleidžiami nuo akcizų, kai produktai pagaminti tik iš šio straipsnio 1 dalyje nurodytų produktų.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

Įstatymo 35-39 straipsniuose nustatytas akcizų tarifas, sumažintas dalimi, proporcingai atitinkančia biologinės kilmės priemaišų dalį (procentais) produkte, taikomas tik tokiems produktams, kurie atitinka komentuojamo straipsnio 1-3 dalyse nustatytus reikalavimus, o biologinės kilmės priemaišų dalis (procentais) yra 30 procentų arba didesnė. Kai produkte biologinės kilmės priemaišų dalis yra mažesnė nei 30 procentų, tai toks produktas apmokestinamas pagal komentuojamo straipsnio 5 dalį.

 

Kai produktai pagaminti tik iš šio straipsnio 1 dalyje nurodytų produktų (t.y. produkto sudėtyje biologinės kilmės medžiagos sudaro 100 procentų), jie nuo akcizų atleidžiami (daugiau žiūrėti šio straipsnio 6 dalies komentarą).

 

5. Kitiems šio straipsnio reikalavimus atitinkantiems produktams, nenurodytiems šio straipsnio 4 dalyje, taikomas šio įstatymo 35–39 straipsniuose nustatytas akcizų tarifas, sumažintas dalimi, proporcingai atitinkančia biologinės kilmės priemaišų dalį (procentais), viršijančią teisės aktuose nustatytą privalomų biologinės kilmės priemaišų dalį (procentais).

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

Kitiems komentuojamo straipsnio reikalavimus atitinkantiems produktams, kuriuose biologinės kilmės priemaišų dalis (procentais) yra mažesnė nei 30 procentų arba produktai nėra pagaminti tik iš komentuojamo straipsnio 1 dalyje nurodytų produktų, taikomas Įstatymo 35–39 straipsniuose nustatytas akcizų tarifas, sumažintas dalimi, proporcingai atitinkančia biologinės kilmės priemaišų dalį (procentais), viršijančią teisės aktuose nustatytą privalomų biologinės kilmės priemaišų dalį (procentais). Privalomoji biologinės kilmės priemaišų dalis yra nustatyta Lietuvos Respublikoje vartojamų naftos produktų, biodegalų ir skystojo kuro privalomuosiuose kokybės rodikliuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos energetikos ministro, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2010 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 1-348/D1-1014/3-742 (Žin., 2010, Nr. 153-7849). Tiems produktams, kurių sudėtyje yra biologinės kilmės priemaišų, tačiau privalomosios biologinės kilmės priemaišų dalies teisės aktai nenustato, lengvata taikoma visai biologinės kilmės priemaišų daliai.

 

1 pavyzdys

 

Akcizais apmokestinamų prekių sandėlyje (toliau šio straipsnio komentare – sandėlis) buvo pagaminta 900 000 litrų gazolių mišinio su biologinės kilmės žaliavomis.

 

Mineralinio energinio produkto ir biologinės kilmės medžiagų mišinyje biologinės kilmės žaliavų dalis sudaro 10 proc. Nustatyta (nuo 2012 m. kovo 9 d.) privalomoji biologinės kilmės priemaišų dalis yra 7 proc., todėl lengvata gali būti taikoma tik 27000 litrų (10 proc. – 7 proc. = 3 proc.; 900000 X 3 / 100 = 27000).

 

Akcizais apmokestinamos dalies kiekis (litrais) kuro mišinyje turėtų būti apskaičiuojama taip: iš bendro gazolių, jų pakaitalų ir priedų bei biologinės kilmės žaliavų mišinio kiekio atimama akcizais neapmokestinama biologinės kilmės žaliavų dalis mišinyje (litrais), t.y. 900 000 – 27 000 = 873 000 litrų.

 

Sandėlio savininkas turi teisę taikant akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą gaminti mineralinių energinių produktų ir biologinės kilmės medžiagų mišinius. Todėl pagamintam biodyzelinui panaikinus akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą, sandėlio savininkas deklaracijos FR0630 B priede „Biologinės kilmės žaliavų dalies energinių produktų mišiniuose apskaičiavimas“ turės deklaruoti 910 539 Lt mokėtiną akcizų sumą ir ją sumokėti. Ši suma gaunama taip: apmokestinamas gazolių kiekis dauginamas iš Įstatyme nustatyto akcizų tarifo už 1000 litrų (873 000 x 1043/1000).

 

6. Šiame straipsnyje nurodytas akcizų tarifas taikomas tik centrinio mokesčių administratoriaus nustatyta tvarka išduotą atitinkamą leidimą turinčių asmenų pagamintiems, taip pat iš kitos valstybės narės atgabentiems arba importuotiems produktams.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Energiniams produktams, atitinkantiems komentuojamo straipsnio reikalavimus, pritaikyti akcizų tarifą, sumažintą dalimi, proporcingai atitinkančia biologinės kilmės priemaišų dalį (procentais) produkto tūryje ar masėje galima pagal leidimą biologinės kilmės energetinius produktus apmokestinti sumažintais akcizais (toliau – Leidimas), išduotą pagal Leidimo biologinės kilmės energetinius produktus apmokestinti sumažintais akcizais išdavimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. VA-75 (Žin., 2004, Nr. 75-2611; 2006, Nr. 36-1307, toliau – Bioproduktų apmokestinimo taisyklės).

 

2. Tais atvejais, kai asmuo ketina sumokėtų akcizų mineralinius energinius produktus maišyti su biologinės kilmės energiniais produktais, kad biologinės kilmės priemaišų daliai būtų taikoma akcizų lengvata arba asmuo, ketinantis bioproduktus tiesiogiai sunaudoti variklių degalams ir/ar šildymo kurui, kad jam neatsirastų prievolė mokėti sunaudoto bioprodukto akcizų, jis turi turėti Leidimą. Pažymėtina, kad apie tokį sumokėtų akcizų mineralinių energinių produktų maišymą su biologinės kilmės energiniais produktais, asmuo turi informuoti AVMI pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. VA-79 ,,Dėl Vietos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos informavimo apie akcizais apmokestinamų prekių, už kurias akcizai sumokėti, maišymą (naudojimą, perdirbimą), taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 75-2615, toliau – Informavimo taisyklės) nustatytą tvarką.

 

2 pavyzdys

 

Asmuo augina rapsus ir spaudžia jų aliejų, kurį maišo su mažmeninėje prekyboje įsigytais gazoliais (jų akcizai yra sumokėti), o gautus biodegalus sunaudoja savo reikmėms. Tokiam asmeniui atsiranda prievolė mokėti aliejaus akcizus, nes aliejus yra sunaudotas variklių degalams. Kad neatsirastų prievolė mokėti akcizų, pagal Informavimo taisykles apie tokį maišymą asmuo turėtų informuoti AVMI, o pagal Bioproduktų apmokestinimo taisyklių nuostatas turėtų gauti leidimą biologinės kilmės energetinius produktus apmokestinti sumažintais akcizais. Tik įvykdęs šias sąlygas, ir tik atvejai kai aliejaus į gazolius su sumokėtais akcizais bus įmaišyta daugiau kaip 30 procentų, asmuo neturės mokėti pasigamintų biodegalų akcizų. O atvejais, kai į degalus aliejaus bus įmaišyta mažiau kaip 30 procentų, už privalomąją įmaišyti bioproduktų dalį asmuo turės sumokėti akcizus.

 

3. Reikia atkreipti dėmesį į tai, kad sandėlių, kuriuose taikant akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą laikomi mineraliniai energiniai produktai, energiniai mišiniai ir/ar bioproduktai, savininkams reikalavimas įsigyti Leidimą nėra taikomas. Taikant akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą sandėlyje pagamintus energinius mišinius ar bioproduktus sandėlio savininkas šiems produktams panaikinęs akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą turi teisę apmokestinti sumažintu akcizų tarifu, jeigu leidime steigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį, išduotame pagal Akcizais apmokestinamų prekių sandėlių registravimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 157 (Žin., 2002, Nr. 61-2490; 2011, Nr. 154-7327), yra suteikta teisė taikant akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą saugoti, maišyti, perdirbti ar gaminti energinius produktus, energinius mišinius ir/ar bioproduktus.

 

3 pavyzdys

 

Sandėlyje buvo pagaminta 900 505 litrai biodyzelino.

Mineralinio energinio produkto ir biologinės kilmės medžiagų mišinyje biologinės kilmės žaliavų dalis sudaro 30,5 proc., t.y. 274 654 litrus.

 

Akcizais apmokestinamos dalies kiekis (litrais) kuro mišinyje turėtų būti apskaičiuojama taip: iš bendro gazolių, jų pakaitalų ir priedų bei biologinės kilmės žaliavų mišinio kiekio atimama biologinės kilmės žaliavų dalis mišinyje (litrais), t.y. 900 505-274 654 = 625 851 litrų.

 

Sandėlio savininkas turi teisę taikant akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą gaminti mineralinių energinių produktų ir biologinės kilmės medžiagų mišinius. Todėl pagamintam biodyzelinui panaikinus akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą, sandėlio savininkas deklaracijos FR0630 B priede „Biologinės kilmės žaliavų dalies energinių produktų mišiniuose apskaičiavimas“ turės deklaruoti 652763 Lt mokėtiną akcizų sumą ir ją sumokėti. Ši suma gaunama taip: grynų gazolių, jų pakaitalų ir priedų kiekis (mineralinė dalis) dauginamas iš Įstatyme nustatyto akcizų tarifo už 1000 litrų (625851x 1043/1000)

 

4. Komentuojamame straipsnyje nustatyta akcizų lengvata taikoma tiek iš kitos ES valstybės narės atgabentiems, tiek importuotiems energiniams produktams, atitinkantiems šiame straipsnyje nustatytus reikalavimus.

 

41 straipsnis. Energiniams produktams taikomų akcizų skaičiavimo metodas

 

Akcizų tarifas už energinius produktus, nurodytus šio įstatymo 35, 36, 37 ir 40 straipsniuose, nustatytas, kai produkto temperatūra yra 15 oC. Akcizų perskaičiavimo metodiką tais atvejais, kai produktas yra kitokios temperatūros, nustato centrinis mokesčių administratorius.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Įstatymo 35, 36, 37 ir 40 straipsniuose variklių benzinui, žibalui, gazoliams (tarp jų šildymo reikmėms ir/ar naudoti žemės ūkyje, taip pat tvenkinių ir kitų vidaus vandenų žuvininkystėje skirtiems gazoliams) ir energiniams produktams iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais akcizų tarifas nustatytas pagal produkto tūrį – tūkstančiais litrų 15 oC produkto temperatūros.

 

2. Atvejais, kai produkto kiekis matuojamas masės vienetais, masės perskaičiavimas į tūrio vienetus turi būti vykdomas pagal 15 oC produkto temperatūrą. Kai įsigijimo dokumentuose šių produktų kiekis yra nurodytas tiktai masės vienetais, jų tūris pagal 15 oC produkto temperatūrą apskaičiuojamas pagal šią lygtį:

 

V15 oC = M / d, kurioje:

M – energinio produkto masė kilogramais,

V15 oC – perskaičiuotas 15 oC temperatūros energinio produkto tūris litrais,

d – 15 oC temperatūros energinio produkto tankis, išreikštas kilogramais 1000 litrų.

3. Žinant energinio produkto tūrio temperatūrinį plėtimosi koeficientą K, energinių produktų tūris pagal 15 oC temperatūrą perskaičiuojamas pagal šią lygtį:

V15 oC = Vf °C x K, kurioje:

Vf oC – perskaičiuojamas faktiškos temperatūros energinio produkto tūris, litrais,

K – faktiškos temperatūros naftos produktų tūrio temperatūrinis plėtimosi koeficientas.

 

4. Skaičiuojant apmokestinimo akcizais tarifą turi būti naudojamas toks naftos produktų tūrio temperatūrinio plėtimosi koeficientas, koks nurodytas Naftos produktų temperatūros koeficiento ir norminio tankio lentelėse, patvirtintose Valstybinės metrologijos tarnybos viršininko 1999 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 118 (Žin., 1999, Nr. 55-1807). Jei šiose lentelėse jis nepateikiamas, tai jį galima apskaičiuoti naudojantis JAV ASTM naftos produktų tankio standartais.

 

42 straipsnis. Kitiems energiniams produktams taikomi akcizų tarifai

 

Šio įstatymo 35-39 straipsniuose nenurodytiems energiniams produktams taikomi akcizų tarifai, šiuose straipsniuose nustatyti atitinkamiems ekvivalentiškiems produktams, vietoj kurių ar kaip šių produktų priedai jie gali būti ar yra parduodami arba naudojami.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

Kai pagal Įstatymo nuostatas atsiranda prievolė apskaičiuoti ir mokėti kitų nei Įstatymo 35-39 straipsniuose nurodytų energinių produktų akcizus, turi būti taikomas tas iš Įstatymo 35-39 straipsniuose nurodytų akcizų tarifų, kuris taikomas tam energiniam produktui, vietoj kurio ar kaip kurio priedas kitas energinis produktas gali būti ar yra parduodamas arba naudojamas.

 

Pavyzdys

 

Asmuo į dyzelinius degalus įpylė benzolą (KN kodas 2707 10 10). Už šį energinį produktą pagal Įstatymo 43 str. 1 d. 3 punkto nuostatas akcizai nemokami jeigu jis yra panaudotas kitiems tikslams negu variklių degalai ar šildymo kuras. Tačiau šiuo atveju dyzelino ir benzolo mišinį asmuo panaudojo variklių degalams, todėl turės akcizų deklaracijoje (FR0630A forma) apskaičiuoti ir kitą darbo dieną po sunaudojimo sumokėti akcizus už benzolą, juos skaičiuojant pagal Įstatymo 37 str. nustatytą akcizų tarifą – 1043 Lt už 1000 litrų produkto. (Akcizais apmokestinamų prekių maišymui, už kurias akcizai sumokėti, nustatytos sąlygos plačiau paaiškintos Įstatymo 4 straipsnio 6 dalies komentare).

 

43 straipsnis. Specialūs atvejai, kai energiniai produktai atleidžiami nuo akcizų

 

1. Be šio įstatymo 19 straipsnyje nustatytų atleidimo atvejų, nuo akcizų atleidžiami:

 

1) orlaivių degalai, kurie tiekiami oro navigacijos tikslams (įskaitant orlaivių degalus, naudojamus orlaivių gamybai, remontui, bandymams, eksploatacijai ir aptarnavimui), išskyrus orlaivių degalus, tiekiamus į asmeniniams poreikiams naudojamus orlaivius. Orlaivis laikomas naudojamu asmeniniams poreikiams, kai juo naudojasi orlaivio savininkas ar kitas asmuo (nuomos ar kitais teisiniais pagrindais) kitiems negu komerciniams tikslams. Energinių produktų, kuriems taikoma ši lengvata, kodus pagal KN nustato Vyriausybė;

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Nuo akcizų atleidžiami orlaivių degalai, kurie sunaudojami orlaivių variklių eksploatacijai (skrydžių metu), taip pat orlaivių degalai naudojami orlaivio aptarnavimui (orlaivio variklio, salono šildymui ir pan.), bandymams orlaivių gamybos ar remonto metu. Europos Teisingumo teismas byloje C-79/10 ,,Systeme Helmholz GmbH prieš Hauptzollamt Nurnberg“ (2011 m. gruodžio 1 d. sprendimas) pažymėjo, kad degalai, sunaudoti skrydžiams į orlaivių techninės priežiūros vietą ir atgal, nepatenka į šios nuostatos taikymo sritį.

 

Nuo akcizų atleidžiami tik tie orlaivių degalai (variklių kuras), kurie pagal KN 2012 metų versiją yra klasifikuojami: aviacinis benzinas – 2710 12 31, benzino tipo reaktyviniai degalai – 2710 12 70 ir žibalo tipo reaktyviniai degalai – 2710 19 21 subpozicijose.

 

2. Orlaivių degalai gali būti atleisti nuo akcizų tik tada, kai į orlaivį jie yra ar buvo pristatyti laikantis reikalavimų, nustatytų Atsargų laivams ir orlaiviams bei degalų, skirtų naudoti orlaivių gamybai, remontui, bandymams, eksploatavimui ir aptarnavimui, tiekimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 792, (Žin., 2002, Nr. 55-2197; 2004, Nr. 69-2433, toliau – Atsargų tiekimo taisyklės).

 

3. Nuo akcizų taip pat yra atleidžiami orlaivių degalai, tiekiami į orlaivius, kuriuos valstybės ar savivaldybių įsteigtos įstaigos naudoja šių institucijų funkcijoms atlikti, arba kai orlaiviai dalyvauja karinėse tarptautinėse ir Lietuvos kariuomenės pratybose. Nuo akcizų taip pat turi būti atleisti degalai, tiekiami į orlaivius, teikiančius pagalbą nukentėjusiems ekstremalių situacijų atvejais.

 

1 pavyzdys

 

Aviacijos aukštoji mokykla, kurią įsteigė valstybė (biudžetinė įstaiga), degalus studentų mokomiesiems skrydžiams nori įsigyti be akcizų.

 

Pagal Biudžetinių įstaigų įstatymo 2 straipsnį – biudžetinė įstaiga yra valstybės arba savivaldybės institucija. Todėl aviacijos studentų mokomieji skrydžiai laikytini atitinkančiais orlaivių naudojimo valstybės institucijų funkcijoms vykdyti sampratą, nes tokie skrydžiai vykdomi ne pramogų tikslais, o vykdyti valstybės įsteigtos įstaigos funkcijas – šiuo atveju mokyti skraidyti.

Aviacijos aukštoji mokykla turi teisę be akcizų įsigyti degalų lėktuvams, kurie naudojami studentų mokomiesiems skrydžiams.

 

4. Nuo akcizų taip pat atleidžiami orlaivių degalai, kurie tiekiami į orlaivius, naudojamus vykdyti komercinei veiklai – t. y., veiklai, už kurią gaunamas atlygis. Europos Teisingumo teismas byloje C-79/10 ,,Systeme Helmholz GmbH prieš Hauptzollamt Nurnberg“ (2011 m. gruodžio 1 d. sprendimas) pažymėjo, kad 2003 m. spalio 27 d. Tarybos direktyvos 2003/96/EB, pakeičiančios Bendrijos energetikos produktų ir elektros energijos mokesčių struktūrą, 14 straipsnio 1 dalies b punktą reikia aiškinti taip, kad šioje nuostatoje numatytas atleidimas nuo mokesčio už orlaivių degalus negali būti taikomas įmonei, kuri, siekdama plėtoti savo verslą, naudoja jai priklausantį orlaivį savo darbuotojų kelionėms pas klientus ar į prekybines muges, nes ji šių kelionių tiesiogiai nenaudoja oro susisiekimo paslaugoms už atlygį teikti.

 

2 pavyzdys

 

Sporto klubas, už atlygį teikiantis pilotavimo mokymo paslaugos, degalus mokomiesiems skrydžiams nori įsigyti be akcizų. Tokia sporto klubo veikla yra laikytina komercine veikla. Todėl orlaivių degalai, kurie yra tiekiami į tokiems mokymams skirtus orlaivius ir kurie yra sunaudojami mokomiesiems skrydžiams, gali būti patiekti nemokant akcizų.

 

5. Komentuojamo straipsnio 1 d. 1 punkte nustatyta lengvata netaikoma apmokestinant orlaivių degalus, kurie tiekiami į asmeniniams poreikiams naudojamus orlaivius. Orlaivis laikomas naudojamu asmeniniams poreikiams, kai vykdomi privatūs skrydžiai pramogų tikslu. Sąvoka ,,privatūs skrydžiai pramogų tikslu“ reiškia, kad orlaivio savininkas arba nuomos ar kitu teisėtu būdu juo besinaudojantis fizinis ar juridinis asmuo orlaiviu naudojasi ne komerciniais tikslais, ne keleivių ar krovinių pervežimui ar paslaugų teikimui už užmokestį, ne valstybės ar savivaldybių institucijų reikmėms, o sporto, treniruočių (kai nevykdoma apmokėta mokymo paslauga), įvairių pramogų, teikiamų ne už užmokestį, tikslais (vestuvių, iškylų ir pan., kai už šias paslaugas nėra gaunamas atlygis).

 

2) laivų degalai, kurie tiekiami laivų navigacijos Europos Sąjungos vandenyse tikslams (įskaitant žvejybą), išskyrus laivų degalus, tiekiamus į asmeniniams poreikiams naudojamus laivus. Laivas laikomas naudojamu asmeniniams poreikiams, kai juo naudojasi laivo savininkas ar kitas asmuo (nuomos ar kitais teisiniais pagrindais) kitiems negu komerciniams tikslams. Energinių produktų, kuriems taikoma ši lengvata, kodus pagal KN nustato Vyriausybė;

(Pakeista pagal 2010 m. lapkričio 30 d. įstatymo redakciją Nr. XI-1185, Žin., 2010, Nr. 148-7560, galioja nuo 2010 m. gruodžio 18 d.)

 

Komentaras

 

1. Nuo akcizų atleidžiami laivų degalai, kurie sunaudojami laivų navigacijos tikslais Europos Sąjungos vandenyse (įskaitant žvejybą). Pažymėtina, kad lengvata taikoma tik tiems degalams, kuriuos Europos Sąjungos vandenyse naudoja savaeigiai plaukiojantys įrenginiai (įskaitant, pavyzdžiui, žemsiurbes) judėjimo tikslais. Tačiau lengvata netaikoma, kai tokie degalai naudojami tokių savaeigių plaukiojančių įrenginių varikliuose, skirtuose kitiems nei judėjimo vandenyje tikslams (pvz., žemsiurbės variklyje, kuris skirtas uosto dugno valymui), ar naudojami gaminant, tobulinant ar bandant laivus.

 

2. Nuo akcizų atleidžiami tik tie laivų degalai (variklių kuras), kurie pagal KN 2012 metų versiją yra klasifikuojami kaip gazoliai: 2710 19 43 - 2710 19 48, gazolių ir biogazolių mišiniai 2710 20 11 - 2710 20 19, 3826 00 10, skystas kuras (mazutas) – 2710 19 62 - 2710 19 68 ir 2710 19 99 bei skystojo kuro ir bioalyvų mišiniai – 2710 20 31–2710 20 39 ir 2710 20 90 subpozicijose. Laivų degalams tiekiami (naudojami) gazoliai, gazolių ir biogazolių mišiniai privalo būti pažymėti laikantis Kuro, kuriam taikomos akcizų lengvatos, žymėjimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2002 m. birželio 3 d. įsakymu Nr. 193 (Žin., 2002, Nr. 59-2405), nuostatų. Be to, laivų degalai gali būti atleisti nuo akcizų tik tada, kai į laivą jie yra ar buvo pristatyti laikantis Atsargų tiekimo taisyklių reikalavimų. Pažymėtina, kad laivų degalų atsargų tiekimo atveju, kai turi būti įforminami muitinės sankcionuoti veiksmai, taikant lengvatą būtina vadovautis Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2005 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1B-852 (Žin., 2006, Nr. 3-81; 2010, Nr. 155-7930) patvirtintų Prekių, tiekiamų kaip atsargos laivams ir orlaiviams, deklaravimo taisyklėmis.

 

3. Nuo akcizų taip pat yra atleidžiami laivų degalai, kurie naudojami valstybės ar savivaldybės įstaigų funkcijoms atlikti arba, kai laivai dalyvauja karinėse tarptautinėse pratybose. Nuo akcizų taip pat turėtų būti atleisti degalai, tiekiami į laivus, teikiančius pagalbą nukentėjusiems ekstremalių situacijų atvejais.

 

3 pavyzdys

 

Aukštoji mokykla, kurią įsteigė valstybė (biudžetinė įstaiga), degalus jūreivystės studentų mokymui nori įsigyti be akcizų. Jūreivystės studentų mokymui naudojami laivai laikytini atitinkančiais laivų, naudojamų valstybės institucijų funkcijoms vykdyti sampratą, nes laivai naudojami ne pramogų tikslais, o vykdyti valstybės įsteigtos įstaigos funkcijas – šiuo atveju tinkamai parengti jūreivystės specialistus. Todėl mokykla turi teisę be akcizų įsigyti degalų laivams, kurie naudojami studentų mokymo tikslais.

 

4. Nuo akcizų taip pat atleidžiami laivų degalai, kurie tiekiami į laivus, naudojamus vykdyti komercinei veiklai (ES vandenyse) – t. y., veiklai, už kurią gaunamas atlygis, pavyzdžiui, keleiviams ar kroviniams vežti tam tikru maršrutu ar kitoms paslaugoms už atlygį teikti.

 

5. Komentuojamo straipsnio 1 d. 2 punkte nustatyta lengvata netaikoma apmokestinant laivų degalus, kurie tiekiami į asmeniniams poreikiams naudojamus laivus. Laivas laikomas naudojamu asmeniniams poreikiams, jeigu jis yra privatus pramoginis laivas ir jo naudotojo (savininko, nuomininko ar panaudos gavėjo) naudojamas pramogų tikslu. Sąvoka ,,privatus pramoginis laivas“ apima bet kokį laivą, naudojamą ne komerciniais tikslais, ypač ne keleivių ar krovinių pervežimui ar paslaugų teikimui už užmokestį, ne valstybės ar savivaldybių institucijų reikmėms, kai nevykdama apmokėta paslauga, ar pagalba nukentėjusiems ekstremalių situacijų atvejais, o įvairių kitų pramogų tikslais (vestuvių, iškylų ir pan.), kai paslaugos tiekiamos ne už atlygį.

 

3) energiniai produktai, kai jie naudojami kitiems tikslams negu kaip variklių degalai, kaip šildymui skirtas kuras arba variklių degalų priedai;

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Komentuojamo straipsnio 1 d. 3 punkte nurodytos lengvatos taikymo tvarką nustato Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 43 straipsnio 1 dalies 3-8 punktuose nurodytų lengvatų taikymo taisyklės (toliau – Lengvatų taikymo taisyklės), patvirtintos nutarimu Nr. 821, (Žin., 2002, Nr. 56-2264; 2010, Nr. 61-2988). Teisę be akcizų įsigyti Įstatymo 2 priede nurodytų energinių produktų, išskyrus KN 2012 metų versijos 2710 12 31, 2710 12 41–2710 12 90, 2710 19 21–2710 19 29, 2710 19 43–2710 19 48, 2710 19 62–2710 19 68, 2710 20 11–2710 20 19, 2710 20 31–2710 20 39 subpozicijose nurodytus energinius produktus (toliau šio punkto komentare – energiniai produktai), kurie bus sunaudoti kitiems tikslams, o ne variklių degalams, šildymo kurui arba variklių degalų priedams, patvirtina AVMI išduotas FR0710 formos leidimas įsigyti energinius produktus be akcizų (toliau šio punkto komentare – leidimas).

 

Tokio leidimo išdavimo taisyklės patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. VA-97 ,,Dėl leidimo be akcizų įsigyti energetinius produktus išdavimo ir tokių produktų apskaitos“ (Žin., 2004, Nr. 84-3070; 2011, Nr. 45-2135). Apmokestinimo akcizais lengvata taikoma tik tiems įsigytiems energiniams produktams, kurie vėliau:

 

1.1. išpilstomi į mažmeninei prekybai skirtą pakuotę (tai tokia pakuotė, kurioje supakuotas energinis produktas yra skirtas galutiniam vartojimui, atitinka tokiai prekei taikomų techninių reglamentų reikalavimus, ant jos yra vartotojui skirta spausdintinė, rašytinė ar grafinė informacija apie prekę, jos naudojimo saugą, ir su ja susijusią riziką ir pan.). Reikia atkreipti dėmesį į tai, kad į mažmeninei prekybai skirtą pakuotę išfasuotiems energiniams produktams įsigyti nereikia gauti specialaus leidimo, o tvarkant šių įsigytų produktų apskaitą nereikia vadovautis Lengvatų taikymo taisyklėse išdėstytomis nuostatomis dėl energinių produktų apskaitos;

 

1.2. ir/arba sunaudojami kitiems tikslams, o ne variklių degalams, variklių degalų priedams arba šildymo kurui. Sąvoką ,,energinių produktų sunaudojimas kitiems tikslams“ reikėtų suprasti kaip energinių produktų sunaudojimą gamybiniuose, technologiniuose procesuose (detalėms plauti, asfalto klojimo procese, dažams skiesti ir pan.), t. y., kai jų panaudojimo tikslas nėra šilumos energijos gamyba ar naudojimas vidaus degimo varikliuose;

 

1.3. ir/ar parduodami asmenims, turintiems FR0710 formos leidimus tokius produktus išpilstyti į mažmeninei prekybai skirtą pakuotę arba sunaudoti kitiems tikslams, o ne variklių degalams, šildymo kurui arba variklių degalų priedams.

 

2. Akcizai neskaičiuojami, jeigu akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininkui, asmeniui, turinčiam leidimą, arba atitinkamai teritorinei muitinei pateikiamas leidimas, įrodantis pirkėjo teisę įsigyti energinius produktus be akcizų, o tuo atveju, kai akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininkas arba asmuo, gaunantis energinius produktus iš kitos ES valstybės, pats naudoja energinius produktus kitiems tikslams negu variklių degalai, šildymo kuras arba variklių degalų priedai, – jeigu asmuo turi jam išduotą leidimą.

 

3. Būtina pabrėžti, kad leidimas energinius produktus įsigyti be akcizų ir vėliau juos parduoti suteikia teisę šiuos produktus parduoti tik asmenims, turintiems leidimus tokius produktus išpilstyti į mažmeninei prekybai skirtą pakuotę arba sunaudoti kitiems tikslams, o ne variklių degalams, šildymo kurui arba variklių degalų priedams. Tačiau toks leidimas nesuteikia teisės minėtus energinius produktus parduoti perpardavėjui, t. y., asmeniui, turinčiam leidimą energinius produktus įsigyti be akcizų ir juos parduoti atitinkamus leidimus turintiems asmenims. Pažymėtina, kad pagal tokį leidimą be akcizų įsigytus energinius produktus į kitas ES valstybes išgabenti galima tik sumokėjus akcizus, kurie gali būti sugrąžinti, jei bus pateikti įrodymai, kad akcizai kitoje ES valstybėje sumokėti arba produktas toje valstybėje atleistas nuo akcizų.

 

4. Atsižvelgiant į tai, kad komentuojamo straipsnio 3 punkte nurodytų energinių produktų gabenimo atveju taikomi bendrieji Įstatymo reikalavimai dėl produktų kontrolės ir gabenimo, norint energinius produktus be akcizų atsigabenti iš kitų ES valstybių, reikia užsiregistruoti registruotu gavėju, įgyti laikinai registruoto gavėjo statusą arba įsteigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį.

 

4 pavyzdys

 

Lietuvos UAB R iš Lenkijos be akcizų nori gauti 6000 litrų vaitspirito, kurio 1000 litrų ketina išpilstyti į 10 litrų pakuotes, 2000 litrų – į 5 litrų pakuotes, o neišpilstytus 3000 litrų planuoja gabenti į Latviją;

 

- be to, iš Lietuvoje esančio tiekėjo ši įmonė be akcizų nori įsigyti gazolių (KN 2710 19 43), kuriuos planuoja sunaudoti autoservise, nudažytų automobilių džiovinimo kameroje,

 

- o tolueną, kurį planuoja parduoti UAB N, turinčiai leidimą produktą parduoti asmenims, turintiems leidimus energinius produktus įsigyti be akcizų ir juos išpilstyti į mažmeninei prekybai skirtą pakuotę.

 

UAB R, norėdama be akcizų gauti vaitspiritą iš Lenkijos, užsiregistravo registruotu akcizais apmokestinamų prekių gavėju ir gavo leidimą įsigyti be akcizų vaitspiritą ir jį išpilstyti į mažmeninei prekybai skirtą pakuotę.

Tolueno įsigyti be akcizų įmonė neturi teisės, nes planuoja jį parduoti perpardavėjui.

 

Kadangi gazolius planuojama sunaudoti šilumos energijai gaminti (automobilių džiovinimo kameroje), UAB R Prekybos šildymo kuru taisyklių, patvirtintų VMI prie FM 2002 m. rugpjūčio 19 d. įsakymu Nr. 246 (Žin., 2002, Nr. 83-3635; 2011, Nr. Nr. 45-2138), nustatyta tvarka į AVMI turėtų kreiptis dėl šildymo kuro įsigijimo leidimo išdavimo.

 

Atgabento vaitspirito akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas panaikinamas registruotam akcizais apmokestinamų prekių gavėjui gavus akcizais apmokestinamas prekes, o akcizai turi būti deklaruoti ir sumokėti iki kito mėnesio 15 dienos. Kadangi įmonė turi leidimą vaitspiritą pilstyti į mažmeninei prekybai skirtą pakuotę, o iki 210 litrų pakuotėje išpilstytiems produktams netaikomi Akcizų įstatymo reikalavimai dėl produktų gabenimo ir kontrolės, tai už 3000 litrų vaitspirito, išpilstyto į 10 ir 5 litrų pakuotes ir išgabento į Latviją, akcizų mokėti ji neturės, o už 3000 litrų turėtų sumokėti akcizus, kuriuos vėliau galės susigrąžinti, kai pateiks įrodymus, kad akcizai kitoje ES valstybėje sumokėti arba, kad produktas toje valstybėje atleistas nuo akcizų. Jeigu akcizų sumokėjimo terminas dar nesuėjęs ir įmonė turi įrodymus, kad akcizai kitoje ES valstybėje sumokėti arba, kad produktas atleistas nuo akcizų, mokėtina akcizų suma panaikinama.

 

5. Jeigu už energinius produktus, kurie buvo sunaudoti kitiems tikslams, o ne variklių degalams, šildymo kurui arba variklių degalų priedams, akcizai buvo sumokėti, jie grąžinami Akcizų už energinius produktus, panaudotus Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 43 straipsnio 1 dalies 3-7 punktuose nurodytais tikslais, grąžinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 154, (Žin., 2002, Nr. 58-2371; 2010, Nr. 51-2539, toliau – Grąžinimo aprašas) nustatyta tvarka. Pažymėtina, kad energinių produktų išpilstymas į mažmeninei prekybai skirtą pakuotę yra laikomas energinių produktų panaudojimu kitiems tikslams nei variklių degalai, jų priedai ar šildymo kuras. Todėl asmuo, išpilstęs ir pardavęs energinius produktus, turi teisę kreiptis dėl akcizų grąžinimo.

 

4) energiniai produktai, sunaudojami visų rūšių elektros energijos gamybos procese, išskyrus energinius produktus, sunaudojamus gamintojo reikmėms kaip variklių degalai arba kaip šildymui skirtas kuras, kuriems akcizai taikomi bendra tvarka;

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Energiniai produktai, naudojami elektros energijos gamybai ar mišriai šilumos ir elektros energijos gamybai yra atleidžiami nuo akcizų tiesiogiai. T.y., akcizai neskaičiuojami, kai įsigyjant Įstatymo 2 priede nurodytus energinius produktus (išskyrus, KN 2710 12 31, 2710 12 41-2710 12 90, 2710 19 21-2710 19 29, 2710 19 43-2710 19 48 2710 20 11–2710 20 19, 2710 20 31–2710 20 39 subpozicijose klasifikuojamus produktus), skirtus elektros energijos gamybai, akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininkui, registruotam gavėjui, laikinai registruotam gavėjui arba teritorinei muitinei pateikiami dokumentai, įrodantys asmens teisę verstis elektros energijos gamyba. Tais atvejais, kai registruotas gavėjas, laikinai registruotas gavėjas, arba kitas asmuo, verslo tikslais įsigijęs (įvežęs) iš kitos ES valstybės šiuos energinius produktus, pats naudoja elektros energijos gamybai, akcizai už juos neskaičiuojami, jeigu jis turi teisę verstis elektros energijos gamyba.

 

2. Ši lengvata netaikoma elektros energijos gamybos procese naudotiniems energiniams produktams, sunaudotiems kaip variklių degalai transporto priemonėse arba kuras šildymui, kuriems akcizai taikomi bendra tvarka.

 

3. Tais atvejais, kai už energinius produktus, sunaudotus elektros energijos gamybai akcizai buvo sumokėti, jie grąžinami Grąžinimo apraše nustatyta tvarka. Jeigu energiniai produktai, kurių akcizai sumokėti, buvo sunaudoti ir elektros energijai, ir šiluminei energijai, skirtai šildymo reikmėms, gaminti, grąžinant akcizus turi būti atskirta, koks kiekis kokiai energijai pagaminti buvo sunaudotas, ir tik už kiekį, kuris buvo sunaudotas elektros energijai pagaminti, gali būti grąžinti akcizai.

 

4. Komentuojamo straipsnio 1 d. 4 punkte nurodytos lengvatos taikymo tvarką nustato Lengvatų taikymo taisyklės.

 

5 pavyzdys

 

Įmonė išsinuomojo elektros generatorių, kuris gamina papildomą elektros energiją įmonės naudojamai metalo smulkinimo įrangai tol, kol bus padidintas elektros galingumas. Šio generatoriaus darbui naudojami gazoliai, kurių akcizai yra sumokėti. Atsižvelgiant į tai, kad energiniai produktai yra sunaudoti pagaminti elektros energijai, kuri skirta metalo smulkinimo įrangai (t.y. gamybos procesui), įmonė gali kreiptis dėl akcizų grąžinimo už gazolius, sunaudotus generatoriuje.

 

Pažymėtina, kad vadovaujantis Įstatymo 45 str. 1 d. 4 punkto nuostatomis, už generatoriaus pagamintą elektros energiją turi būti apskaičiuojami, deklaruojami ir sumokami elektros energijos akcizai.

 

5) naftos dujos ir dujiniai angliavandeniliai, išpilstyti į buitinius dujų balionus;

 

6) neišpilstytos naftos dujos ir dujiniai angliavandeniliai, įsigyjami arba importuojami centrinio mokesčių administratoriaus nustatyta tvarka registruotų vartotojų, tiekiančių (naudojančių) jas (juos) buitinėms reikmėms (šildymui, maisto ruošimui ir pan.), įskaitant asmenis, kurie išpilsto naftos dujas į buitinius dujų balionus;

 

7) neišpilstytos naftos dujos ir dujiniai angliavandeniliai, registruotų vartotojų tiekiami į grupinius įrenginius, per kuriuos jie gali būti tiekiami tik buitinėms reikmėms;

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Pagal Įstatymo nuostatas, naftos dujos ir dujiniai angliavandeniliai, skirti buitinėms reikmėms (toliau – suskystintos dujos), yra atleidžiamos nuo akcizų. Komentuojamo straipsnio 1 d. 5-7 punktuose nurodytų lengvatų taikymo tvarką nustato Lengvatų taikymo taisyklės.

 

2. Suskystintų dujų panaudojimas buitinėms reikmėms – tai tokių dujų naudojimas gyvenamosioms bei kitoms patalpoms (mokykloms, darželiams, administracinėms patalpoms ir pan.) šildyti, maistui gaminti, vandeniui šildyti, kituose buitiniuose dujas deginančiuose prietaisuose ir pan.

 

3. Išpilstytų į buitinius dujų balionus suskystintų dujų paskirtis – naudoti buitinėms reikmėms, todėl tokios dujos nuo akcizų yra atleidžiamos be jokių sąlygų.

 

4. Neišpilstytas suskystintas dujas įsigyti be akcizų gali tik asmuo, kuris Nuo akcizų atleistas naftos dujas ir dujinius angliavandenilius buitinėms reikmėms tiekiančių / naudojančių asmenų registravimo ir išpilstytų dujų apskaitos taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. VA-22, (Žin., 2004, Nr. 32-1044, 2011, Nr. 47-2258, toliau – Suskystintų dujų tiekėjų/naudotojų registravimo taisyklės) nustatyta tvarka yra įregistruotas suskystintų dujų tiekėju arba naudotoju, ir jam yra išduotas atitinkamas leidimas. Pagal leidimą, suskystintos dujos be akcizų gali būti įsigytos iš akcizais apmokestinamų prekių sandėlio ar asmens, turinčio tiekėjo leidimą. Leidimu gali būti suteikta teisė be akcizų įsigyti suskystintų dujų, skirtų naudoti buitinėms reikmėms (toliau – naudotojo leidimas) arba be akcizų įsigyti suskystintų dujų, kurios bus patiektos buitinėms reikmėms, išpilstytos į buitinius dujų balionus arba patiektos į grupinius įrenginius, per kuriuos tokios dujos gali būti tiekiamos tik buitinėms reikmėms (toliau – tiekėjo leidimas). Asmenys, suskystintas dujas buitinėms reikmėms be akcizų tiesiogiai tiekiantys iš grupinių įrenginių, turi turėti naudotojo leidimą.

 

5. Suskystintas dujas, kurių akcizai buvo sumokėti, panaudojus kitiems tikslams, o ne variklių degalams, šildymo kurui arba variklių degalų priedams, akcizai gali būti grąžinti Grąžinimo apraše nustatyta tvarka.

 

8) energiniai produktai, į Lietuvos Respubliką įvežami transporto priemonių stacionariose gamintojo techniniuose dokumentuose nurodytose variklių degalų ir tepalų talpyklose, iš kurių variklių degalai ir tepalai tiesiogiai patenka į stacionarias transporto priemonės variklių degalų tiekimo ir tepimo sistemas.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Nuo akcizų atleidžiami tik tie energiniai produktai (variklių degalai), kurie įvežami (tiek iš kitų ES valstybių, tiek ir iš trečiųjų šalių) gamintojo techniniuose dokumentuose nurodytose stacionariose variklių degalų ir tepalų talpyklose, iš kurių šie produktai tiesiogiai patenka į stacionarias transporto priemonės variklių degalų tiekimo ir tepimo sistemas. Tais atvejais, kai variklių degalai yra įvežami gamintojo nenurodytose talpyklose, tokie degalai turėtų būti apmokestinami akcizais.

 

2. Komentuojamo straipsnio 1 d. 8 punkte nurodytos lengvatos taikymo tvarką nustato Lengvatų taikymo taisyklės.

 

3. Apskaitos reikalavimus šio straipsnio 1 dalies 6 ir 7 punktuose nurodytiems registruotiems vartotojams nustato centrinis mokesčių administratorius.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Asmenys, be akcizų įsigyjantys suskystintas dujas ir jas išpilstantys į buitinius dujų balionus, turi tvarkyti Suskystintų dujų tiekėjų/naudotojų registravimo taisyklėse nustatyto pavyzdžio žurnalą ir Valstybinei mokesčių inspekcijai teikti FR0801 formos ataskaitą Akcizais apmokestinamų prekių, kurioms taikomos akcizų lengvatos, apyvartos ataskaitos pateikimo taisyklėse, patvirtintose Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2005 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. VA-16 (Žin., 2005, Nr. 18-598), nustatyta tvarka.

 

Kiti asmenys, kuriems suteikti tiekėjų leidimai, suskystintų dujų apskaitą tvarko Naftos produktų, bioproduktų, kitų degiųjų skystų produktų ir gamtinių dujų apskaitos taisyklėse, patvirtintose Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2011 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. VA-16 (Žin., 2011, Nr. 14-637), nustatyta tvarka.

 

2. Asmenys, be akcizų įsigytas suskystintas dujas sunaudojantys buitinėms reikmėms, žurnalų pildyti ir ataskaitų teikti neprivalo, tačiau visi suskystintų dujų įsigijimo atvejai turi būti įrašomi naudotojo leidimo priede – nuo akcizų atleistų naftos dujų ir dujinių angliavandenilių įsigijimo apskaitos lentelėje.

 

44 straipsnis. Energinių produktų, kuriems taikomos akcizų lengvatos, žymėjimas, tiekimas ir naudojimas

 

1. Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka žymimi:

1) šildymui skirti energiniai produktai, kuriems taikomas šio Įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje nustatytas akcizų tarifas;

2) kiti energiniai produktai, kuriems taikomos akcizų lengvatos, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais atvejais.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Šildymui skirti gazoliai, gazoliai, skirti žemės ūkio ir tvenkinių bei kitų vidaus vandenų žuvininkystės reikmėms, laivų degalai, kurie tiekiami laivų navigacijos Europos Bendrijų vandenyse tikslais, įskaitant žvejybą (toliau šio straipsnio komentare – žymėti gazoliai), yra akcizais apmokestinamos prekės, kurioms taikomos apmokestinimo akcizais lengvatos.

 

2. Energiniai produktai, kuriems taikomos akcizų lengvatos, nustatytais atvejais turi būti pažymėti pagal Kuro, kuriam taikomos akcizų lengvatos, žymėjimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2002 m. birželio 3 d. įsakymu Nr. 193, (Žin., 2002, Nr. 59-2405; 2004, Nr. 105-3919).

 

3. Gazoliai gali būti žymimi tik akcizais apmokestinamų prekių sandėlyje, išskyrus importuojamus gazolius, kurie gali būti pažymėti užsienio šalyse ar muitinės sandėliuose arba laikinojo prekių saugojimo vietose. Pažymėti turi būti:

 

3.1. laivų kuras (KN – 2710 19 43-2710 19 48, 2710 20 11–2710 20 19 kodai pagal 2012 m. KN nomenklatūrą), tiekiamas laivams, skirtiems ne keleivius ir krovinius gabenti tarptautiniais maršrutais (pavyzdžiui, žvejybos laivams, plaukiojantiems Europos Sąjungos vandenyse). Tačiau tiekiant kurą žemės ūkio veiklos subjektams, kurių veikla yra žvejyba, turėtų būti vadovaujamasi specialiu Įstatymo straipsniu, t.y. 37 str. 3 dalimi (plačiau žiūrėti 37 str. komentare).

 

3.2. Šildymui skirti gazoliai. Tai gazoliai, naudojami šilumos energijai gaminti juos sudeginant elektrinėse, katilinėse bei kituose įrenginiuose, skirtuose patalpoms, statiniams ir keleivinio transporto priemonių, turinčių gamyklos gamintojos sumontuotas autonomines šildymo sistemas, salonams šildyti taip pat šilumos energijai, naudojamai technologiniuose procesuose, gaminti (Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2003 m. spalio 31 d. įsakymas Nr. 4-406/1V-392 ,,Dėl kuro, kuriam taikomos akcizų lengvatos, kontrolės tvarkos patvirtinimo“).

 

3.3. Gazoliai, skirti naudoti žemės ūkio, tvenkinių ir kitų vidaus vandenų žuvininkystės reikmėms. Apie apmokestinimo akcizais lengvatos taikymą gazoliams, skirtiems žemės ūkio ir tvenkinių bei kitų vidaus vandenų žuvininkystės reikmėms, žiūrėti 37 str. komentare.

 

2. Šio straipsnio 1 dalyje, taip pat šio Įstatymo 43 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytų energinių produktų tiekimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

3. Už energinių produktų žymėjimo ir (arba) tiekimo tvarkos nesilaikymą, taip pat tais atvejais, kai žymėti energiniai produktai panaudojami kaip degalai (variklių kuras) ir (arba) kaip šildymui skirtas kuras, tačiau kitaip negu tam tikslui, kuriam šiuos energinius produktus naudojant yra nustatyta akcizų lengvata, įstatymų nustatyta tvarka taikomos sankcijos.

(Pakeista pagal 2010 m. balandžio 1 d. įstatymo redakciją Nr. XI-722, Žin., 2010, Nr. 45-2174, galioja nuo 2010 m. balandžio 20 d.)

 

Komentaras

 

1. Šildymui skirto kuro tiekimo tvarka nustatyta Prekybos šildymo kuru taisyklėse, patvirtintose Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. rugpjūčio 19 d. įsakymu Nr. 246 (Žin., 2002, Nr. 83-3635; 2011, Nr. 45-2138). Pagal šių taisyklių nuostatas, šildymui skirtus gazolius tiekimui gali įsigyti tik tie ūkio subjektai, kuriems VMI prie FM yra išdavusi leidimus įsigyti šildymui skirtą žymėtą kurą. Tokį leidimą turintys ūkio subjektai šildymui skirtus gazolius gali tiekti tik leidimus naudoti šildymui skirtą kurą turintiems asmenims (tiesiogiai vartotojui).

 

2. Gazolių, skirtų žemės ūkio ir tvenkinių bei kitų vidaus vandenų žuvininkystės reikmėms, tiekimą reglamentuoja Atleistų nuo akcizų dyzelinių degalų, skirtų naudoti žemės ūkyje, taip pat tvenkinių ir kitų vidaus vandenų žuvininkystėje, įsigijimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 3 d. nutarimu Nr. 145 (Žin., 2003, Nr. 14-544), ir Akcizais neapmokestinamų dyzelinių degalų įsigijimo leidimų išdavimo taisyklės, patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2003 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. V-131 (Žin., 2003, Nr. 45-2052; 2011, Nr. 45-2136, plačiau žiūrėti 37 str. komentarą).

 

3. Orlaivių degalai oro navigacijos tikslais, laivų degalai laivų navigacijos Europos Sąjungos vandenyse tikslais turi būti tiekiami pagal Atsargų laivams ir orlaiviams bei degalų, skirtų naudoti orlaivių gamybai, remontui, bandymams, eksploatavimui ir aptarnavimui, tiekimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 792, (Žin., 2002, Nr. 55-2197; 2004, Nr. 69-2433) nustatytą tvarką. Pagal šių taisyklių nuostatas, ūkio subjektas, tiekiantis laivų kuro atsargas, kiekvienai teisės aktų nustatytai licencijuojamai komercinei ūkinei veiklos sričiai, privalo turėti galiojančią licenciją, kuras į laivus turi būti pristatomas specialios paskirties transporto priemonėmis (autocisternomis, tanklaiviais ar pan.) arba tam turi būti naudojama stacionari (kranto) įranga laivams bunkeruoti. Kuro įpylimo įranga (degalinės, sumuojamieji kuro skaitikliai ir pan.) turi atitikti teisės aktų nustatytus kuro įpylimo įrangai keliamus reikalavimus. Laivai, kuriais tiekiamas kuras, turi būti registruoti vadovaujantis Orlaivių ir laivų atsargų ir degalų atleidimo nuo akcizų taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. VA-96 (Žin., 2004, Nr. 83-3038; 2005, Nr. 143-5218; 2012, Nr. 26-1211).

 

4. Asmenys už energinių produktų žymėjimo, tiekimo ir naudojimo tvarkos pažeidimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VMI prie FM inf.

 

 

 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!