Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Komentarai ir konsultacijos

split_long.png
Pakeistas Mokestinių ir / ar baudų už administracinius nusižengimus prievolių likučių suderinimo su Valstybine mokesčių inspekcija tvarkos aprašas 2018 10 26

 

Mokestinių ir / ar baudų už administracinius nusižengimus prievolių likučių suderinimo su Valstybine mokesčių inspekcija tvarkos aprašas nustato mokesčių mokėtojų mokestinių ir / ar baudų už administracinius nusižengimus prievolių likučių suderinimo su Valstybine mokesčių inspekcija procedūras.

 

Čia pateikiame dalį pakeitimųm išdėstytų II skyriuje.

 

II SKYRIUS

Mokestinių ir / ar baudų už administracinius nusižengimus prievolių likučių suderinimo akto UŽPILDYMAS, pateikimas ir derinimas

 

„5. VMI prie FM mokesčių apskaitos funkcijas atliekantis padalinys (toliau – VMI prie FM MAP), vadovaudamasis MAĮ 26 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir šio Tvarkos aprašo 2 punkte nurodytais norminiais teisės aktais bei atsižvelgdamas į gautinų ir / ar mokėtinų sumų reikšmingumą, derinimo naudos ir sąnaudų santykį, kiekvienais metais pagal praėjusių kalendorinių metų gruodžio 31 dienos duomenis ir Mokesčių apskaitos informacinės sistemos (toliau – MAIS) turimus duomenis parengia duomenų rinkinį, reikalingą Suderinimo aktui parengti.

 

6. Mokesčių mokėtojai, pateikę Prašymą, pasibaigus mokestiniams metams ar pagal kitą pasirinktą praėjusio laikotarpio datą, vadovaudamiesi Inventorizacijos taisyklių 7–10 punktais, su VMI prie FM parengtu Suderinimo aktu gali susipažinti, suderinti ir patvirtinti jį, prisijungę prie e. VMI autorizuotų elektroninių paslaugų srities Mano VMI (toliau – Mano VMI) ir užsisakę paslaugą „Mokestinių prievolių likučių suderinimas“, arba Suderinimo aktą gauti paštu.

 

7. Prašymas VMI gali būti teikiamas:

7.1. elektroniniu būdu – kai mokesčių mokėtojas (ar jo įgaliotas asmuo) prisijungia prie Mano VMI ir siūlomomis autentifikavimo priemonėmis patvirtina savo tapatybę pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos portalo e. VMI autorizuotų elektroninių paslaugų srities Mano VMI naudojimo taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2012 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. VA-91 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos portalo e. VMI autorizuotų elektroninių paslaugų srities Mano VMI naudojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytą tvarką.

7.2. jeigu fizinis asmuo, nevykdantis jokios rūšies ekonominės veiklos, ar jo įgaliotas asmuo neturi galimybės teikti elektroniniu būdu ir nėra Mano VMI naudotojas arba elektroninis pateikimo būdas lemtų akivaizdžiai neproporcingą administracinę naštą, pavyzdžiui, kai Prašymą teikia užsienio fizinis ar juridinis asmuo, – raštu:

7.2.1. atsiuntus paštu į VMI;

7.2.2. atvykus į VMI, tiesiogiai įteikiamas valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį ir gaunančiam darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – darbuotojas).

 

8. Mokesčių mokėtojo pateiktame Prašyme turi būti nurodyta:

8.1. mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris;
8.2. juridinio asmens pavadinimas ar fizinio asmens vardas, pavardė, ar atstovaujamo asmens atstovo vardas, pavardė;
8.3. gyvenamosios vietos (buveinės) adresas;
8.4. data, kurios apskaitos duomenimis pageidaujama suderinti likučius;
8.5. Suderinimo akto atsiėmimo būdas (nurodoma, ar mokesčių mokėtojas, teikiantis Prašymą, pageidauja Suderinimo aktą gauti elektroniniu būdu per Mano VMI ar paštu).

 

9. Prašymo gavimo VMI data laikoma:

9.1. Prašymo pateikimo data, užfiksuota Mano VMI programinėmis priemonėmis, kai Prašymas pateiktas elektroniniu būdu;
9.2. jo užregistravimo VMI data, kai Prašymas įteiktas tiesiogiai VMI valstybės tarnautojui ar darbuotojui ar kai Prašymas atsiųstas paštu.

 

10. Pateiktas Prašymas turi būti tinkamai užpildytas. Jei pateiktame Prašyme įrašyti duomenys yra neteisingi ir / ar netikslūs, VMI valstybės tarnautojas ar darbuotojas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po Prašymo gavimo informuoja Prašymą pateikusį asmenį per Mano VMI ar Prašyme nurodytu gyvenamosios vietos (buveinės) adresu, kad Prašymas nebus vykdomas, ir nurodo priežastis.

 

11. Mokesčių mokėtojui Suderinimo aktas turi būti parengtas ir išsiųstas per 5 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos.

 

12. Nuo euro įvedimo dienos (nuo 2015-01-01) mokestinių prievolių gautinų / mokėtinų sumų likučiai, susidarę praėjusiais ataskaitiniais laikotarpiais iki euro įvedimo dienos (iki 2014-12-31 imtinai), derinami ir Suderinimo akte nurodomi litais ir centais.

Nuo euro įvedimo dienos (nuo 2015-01-01), derinant pasirinkto ataskaitinio laikotarpio, kuris baigiasi 2015 m. ar vėlesniais metais (pvz., nurodant, kad mokėjimo prievolių likučiai derinami pagal 2017-12-31 duomenis), bet kurios dienos mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių gautinų / mokėtinų sumų likučius, susidariusios mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių gautinos / mokėtinos sumos Suderinimo akte nurodomos eurais ir euro centais.

 

13. VMI administruojamų deklaruojamų ir nedeklaruojamų mokesčių ar su atitinkamais mokesčiais susijusios sumos (baudos, delspinigiai, palūkanos), baudų už AN sumos, VMI neadministruojamų mokesčių bei kitų įmokų sumos apskaitoje pripažįstamos pajamomis, taikant kaupimo principą, t. y.:

13.1. mokesčio mokėtojo deklaruotos mokesčio pajamos arba deklaruota grąžintina iš biudžeto mokesčio suma pripažįstamos tą laikotarpį, su kuriuo susijęs prievolės susidarymas, jei tai galima tiksliai nustatyti (patikimai įvertinti), iki to ataskaitinio laikotarpio, kurį susidarė mokesčio prievolė, uždarymo dienos, neatsižvelgiant į mokesčio prievolės sumokėjimo, įskaitymo ar grąžinimo laiką. Kitais atvejais mokesčio pajamos arba mokesčių mokėtojui grąžintina mokesčio suma pripažįstamos tą ataskaitinį laikotarpį, kurį pateikiama mokesčio mokėtojo deklaracija ar kitas dokumentas (t. y. mokesčio prievolės dydis gali būti patikimai įvertintas). Mokesčių pajamų pripažinimo pavyzdžiai pateikti 9-ajame VSAFAS 2 priede. Baudų už AN bei kitų pajamų pripažinimas nustatomas, vadovaujantis 10-uoju VSAFAS;
13.2. kai, mokesčių mokėtojui sumokėjus įmoką, kuriai nereikia teikti deklaracijos ar kito dokumento, įvykdoma mokesčio prievolė, tai tokių įmokų sumos pripažįstamos pajamomis jų gavimo momentu;
13.3. kai mokesčių mokėtojas patikslina praėjusių laikotarpių deklaracijas arba dėl kitų priežasčių perskaičiuoja su atitinkamais mokesčiais susijusias sumas, perskaičiavimo skirtumas tarp naujai apskaičiuotos pajamų sumos ir iki perskaičiavimo apskaičiuotos pajamų sumos apskaitoje parodomas tą ataskaitinį laikotarpį, kurį atliktas patikslinimas (pvz.: patikslintos deklaracijos pateikimo data);

 

Pavyzdys

Mokesčių mokėtojas 2018-05-20 pateikia patikslintą 2014 m. gruodžio mėnesio PVM deklaraciją, kurioje nurodo mokėtiną 1 000,00 Lt PVM. Pateiktoje pirminėje deklaracijoje buvo nurodytas mokėtinas 500,00 Lt PVM. Susidaręs į biudžetą mokėtinas 500,00 Lt PVM skirtumas, nuo euro įvedimo dienos (nuo 2015-01-01) MAIS programinėmis priemonėmis automatiškai perskaičiuotas į eurus pagal neatšaukiamai nustatytą euro ir lito perskaičiavimo kursą 500,00 : 3,45280 = 144,81 Eur, pripažįstamas pajamomis 2018-05-20.

Derinant mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių likučius pagal 2014-12-31 duomenis, mokėtina PVM 500,00 Lt (144,81 Eur) suma nebus įtraukta į Suderinimo aktą.                                                                                                                                                            

13.4. mokesčių mokėtojui pavėluotai pateikus praėjusio ataskaitinio laikotarpio deklaraciją, mokesčio pajamos pripažįstamos šios deklaracijos gavimo momentu;

 

Pavyzdys

Mokesčių mokėtojas 2019-01-31 pavėluotai pateikia 2018 m. gruodžio mėnesio PVM deklaraciją, kurioje nurodo į biudžetą mokėtiną 5 000,00 Eur PVM.

5 000,00 Eur PVM suma pripažįstama pajamomis 2019-01-31 ir, derinant mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių likučius pagal 2018-12-31 duomenis, nebus įtraukta į Suderinimo aktą.   

 

13.5. mokesčio ar su juo susijusių sumų pataisymai parodomi tą ataskaitinį laikotarpį, kurį mokestis ar su juo susijusi suma yra taisomi (klaidos taisymo data).

 

14. Suderinimo akte turi būti nurodoma:

14.1. mokesčių mokėtojo pavadinimas arba vardas, pavardė ir identifikacinis numeris;
14.2. Mokesčių mokėtojų registre ir / ar Lietuvos Respublikos gyventojų registre fizinio asmens įregistruotas nuolatinės gyvenamosios vietos adresas arba Juridinių asmenų registre juridinio asmens įregistruotas adresas korespondencijai gauti ar buveinės (biuro) adresas;
14.3. VMI prie FM adresas ir identifikacinis numeris;
14.4. Suderinimo akto užregistravimo data ir registracijos numeris;
14.5. mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių likučių suderinimo data (ataskaitinio laikotarpio paskutinė diena arba mokesčių mokėtojo Prašyme nurodyta data, kurios apskaitos duomenimis prašoma suderinti likučius);
14.6. apskaitos duomenų MAIS parengimo data;

14.7. Suderinimo akto parengimo data;

14.8. Suderinimo akto stulpelyje „Mokestis ir / ar bauda už AN pagal prievolės būseną ir tipą“ įrašomos mokestinės ir / ar baudos už AN prievolės (gautina ir / ar mokėtina) sumos, susidariusios pagal:

14.8.1. kiekvienos mokestinės ir / ar baudos už AN prievolės būseną, t. y.:

14.8.1.1. VMI administruojami deklaruojami mokesčiai arba VMI administruojamų nedeklaruojamų mokesčių sumos, pagal VMI Sprendimus dėl patikrinimo akto tvirtinimo ar pagal kitų valstybės institucijų sprendimus priskaičiuotų mokesčių, baudų, paskirtų pagal MAĮ ar kitus mokesčių įstatymus, sumos bei baudų už AN sumos. 

Šioje dalyje įrašomi VMI administruojamų deklaruojamų mokesčių, priskaičiuotų mokesčių baudų ir delspinigių, baudų už AN VMI gautinos sumos, kurioms mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių likučių suderinimo dieną yra suėjęs prievolės mokėjimo terminas, ir / ar VMI administruojamų deklaruojamų mokesčių, mokamų atskirais įmokų kodais (mokesčiai, kurie nėra mokami vienu įmokos kodu 1001), VMI mokėtinos sumos, kurioms likučių suderinimo dieną yra suėjęs permokos (skirtumo) susidarymo terminas, ir išankstinių apmokėjimų sumos, kai prievolei sumokėti nesuėjęs mokėjimo terminas.

Šioje dalyje taip pat įrašomi VMI administruojami nedeklaruojami mokesčiai ar su jais susijusios sumos, mokesčių mokėtojui naujai apskaičiuotos pagal VMI Sprendimus dėl patikrinimo akto tvirtinimo ar pagal kitų kontroliuojančių valstybės institucijų sprendimus priskaičiuotos mokesčių, baudų, paskirtų pagal MAĮ ar kitus mokesčių įstatymus, sumos, kurias reikia sumokėti į Valstybinės mokesčių inspekcijos biudžeto pajamų surenkamąsias sąskaitas;

14.8.1.2. mokestinės ir / ar baudos už AN prievolės, kurių grąžinimas (įskaitymas) ir / ar išieškojimas sustabdytas (pvz.: sudaryta mokestinės paskolos sutartis, vyksta mokestiniai ginčai, sustabdytas permokos / skirtumo grąžinimas (įskaitymas) pagal vykdomuosius dokumentus, VMI ar kitų valstybės institucijų sprendimus ir kt.);

14.8.1.3. mokestinės prievolės, kurioms pareikšti kreditoriniai reikalavimai;

14.8.1.4. mokestinės prievolės, perduotos VĮ Turto bankui;

14.8.1.5. VMI administruojami deklaruojami mokesčiai ir / ar baudos už AN, kuriems likučių suderinimo dieną mokesčio ir / ar baudos už AN prievolės mokėjimo ar permokos (skirtumo) susidarymo terminas nėra suėjęs. Tačiau pagal šios Tvarkos aprašo 13.1 papunktį deklaruotos mokesčių pajamos ar mokesčių mokėtojui grąžintina mokesčio suma už ataskaitinį laikotarpį pripažįstamos pajamomis tą laikotarpį, su kuriuo susijęs mokesčio prievolės susidarymas, ir jas galima tiksliai nustatyti (patikimai įvertinti), neatsižvelgiant į mokesčio prievolės sumokėjimo, įskaitymo ar grąžinimo laiką;

 

Pavyzdžiai:

Mokesčių mokėtojas 2019-01-15 pateikia 2018 m. gruodžio mėnesio PVM deklaraciją, kurioje nurodo į biudžetą mokėtiną 1 000,00 Eur PVM.

1 000,00 Eur PVM pajamos pripažįstamos 2018-12-31 ir Suderinimo akte pagal 2018-12-31 duomenis parodomos debeto eilutėje.                                

 

Mokesčių mokėtojas 2019-01-20 pateikia 2018 m. gruodžio mėnesio PVM deklaraciją, kurioje nurodo iš biudžeto grąžintiną (-) 5 500,00 Eur PVM.

(-) 5 500,00 Eur PVM grąžintina suma apskaitoje registruojama 2018-12-31 kredite.

 

14.8.1.6. mokesčių ir / ar baudų už AN permokų (skirtumų) sumos, susidariusios mokesčių mokėtojui deklaravus ar iš anksto sumokėjus VMI administruojamus deklaruojamus mokesčius ir / ar baudas už AN, kurie VMI prie FM nustatyta tvarka mokami vienu įmokos kodu (įmokos kodas 1001) ir kuriems, vadovaujantis Įskaitymo taisyklių 3 punktu, yra suėjęs mokestinės ir / ar baudos už AN prievolės permokos (skirtumo) susidarymo terminas.

Šioje dalyje įrašoma VMI administruojamų deklaruojamų mokesčių ir / ar baudų už AN, mokamų vienu įmokos kodu į Valstybinės mokesčių inspekcijos biudžeto pajamų surenkamąsias sąskaitas, sumokėta ir įskaityti nepanaudota įmokos suma ar deklaruoto mokesčio skirtumo po palyginimo (sugretinimo) likusi nepanaudota suma, kurios yra perkeliamos į Valstybinės mokesčių inspekcijos mokesčių fondo Sąskaitų plane, sudarytame pagal Viešojo sektoriaus subjektų privalomąjį bendrąjį sąskaitų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 1K-455 „Dėl Privalomojo bendrojo sąskaitų plano patvirtinimo“, esančias Mokesčių permokos ir / ar Mokesčių skirtumo sąskaitas;

 

Pavyzdys

Mokesčių mokėtojas 2018-12-25 pateikia 2018 m. lapkričio mėnesio PVM deklaraciją, kurioje nurodo iš biudžeto grąžintiną (-) 6 000,00 Eur PVM. Iš biudžeto grąžintinos (-) 6 000,00 Eur PVM sumos skirtumo susidarymo terminas – 2018-12-01.

(-) 6 000,00 Eur PVM skirtumo suma kitų mokesčių nepriemokoms įskaityti nebuvo panaudota, todėl ši suma perkeliama į Mokesčių skirtumo sąskaitą ir Suderinimo akte pagal 2018-12-31 duomenis parodoma kredito eilutėje.

 

14.8.2. mokesčio ir / ar baudos už AN prievolės tipą, t. y. mokestinės ir / ar baudos už AN prievolės atskirai įrašomos pagal kiekvienos prievolės pavadinimą, pvz.: pelno mokestis, pridėtinės vertės mokestis, gyventojų pajamų mokestis, žemės mokestis, nekilnojamojo turto mokestis, mokestis už aplinkos teršimą, baudos už AN;

14.9. stulpelyje „Įmokos kodas“ įrašomas mokesčio ir / ar baudos už AN įmokos kodas. Įmokų kodai yra nurodyti Mokesčių, rinkliavų ir kitų įmokų, mokamų į Valstybinės mokesčių inspekcijos biudžeto pajamų surenkamąsias sąskaitas, kodų sąraše, patvirtiname Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko ir Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-57/1B-160 „Dėl Mokesčių, rinkliavų ir kitų įmokų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, savivaldybių biudžetus bei valstybės pinigų fondus kodų sąrašo“;

14.10. stulpelyje „Operacijos tipas“ įrašoma mokestinės ir / ar baudos už AN prievolės paskirtis: mokestis, mokestis pagal patikrinimo aktą, mokesčio delspinigiai, mokesčio palūkanos, padidintos palūkanos, mokesčio bauda, administracinė bauda ir kita;

14.11. stulpelyje „Balansas“ įrašoma mokesčių mokėtojo Prašyme nurodyta mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių likučių suderinimo data.

Stulpelyje „Debetas“ įrašoma pagal mokesčio mokėtojo pateiktas deklaracijas ar kitus dokumentus VMI mokesčio prievolės ir su ja susijusios sumos gautina suma, taip pat ANK numatyta tvarka įgalioto organo (pareigūno) surašyto protokolo dėl padaryto administracinio nusižengimo, priimto nutarimo administracinio nusižengimo byloje ar kito proceso metu patvirtinto dokumento, kuriuo paskirta bauda už AN, baudos už AN gautina suma.

Stulpelyje „Kreditas“ įrašoma VMI mokėtina suma, susidariusi, mokesčių mokėtojui deklaravus iš biudžeto grąžintiną mokesčio sumą ar iš anksto sumokėjus mokestį ir / ar baudą už AN. Mokestinės ir / ar baudos už AN prievolės (gautina ir / ar mokėtina suma) pagal mokesčių mokėtojo nurodytą datą apskaičiuojamos, atsižvelgiant į visus suderinimo dieną MAIS užregistruotus deklaruotų, sumokėtų ir / ar įskaitytų bei grąžintų mokesčių ir / ar baudų už AN duomenis;

14.12. stulpelyje „Mokestinės ir / ar baudos už AN prievolės mokėjimo terminas“ įrašomas deklaruotos mokesčio prievolės mokėjimo ar permokos (skirtumo) susidarymo terminas bei baudos už AN mokėjimo terminas, kuris mokesčių mokėtojo Prašyme nurodytą likučių derinimo dieną nėra suėjęs;

14.13. Suderinimo akto dalyje „Patvirtinimas“ iš eilutės „Iš viso“ įrašoma mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių likučių gautina (debetas) ir / ar mokėtina (kreditas) suma."(...)

 

Daugiau – https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/4baa6910d67f11e8a1baff673bb7216a

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!