Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Komentarai ir konsultacijos

split_long.png
Pakeistos Metinės pajamų deklaracijos GPM308 formos ir jos priedų formų užpildymo, pateikimo bei tikslinimo taisyklės 2018 03 05

 

Nustatyta, kad šiuo įsakymu pakeistos Taisyklių nuostatos turi būti taikomos nuolatiniams Lietuvos gyventojams, deklaruojantiems 2014 m., 2015 m., 2016 m., 2017 m. mokestinio laikotarpio pajamas, taip pat iš Lietuvos 2018 m. išvykstantiems nuolatiniams Lietuvos gyventojams, deklaruojantiems pajamas, gautas per 2018 m. mokestinį laikotarpį iki išvykimo dienos. 

 

O pakeitimų čia daug, pavyzdžiui:


♦ Deklaracijos GPM308P priede turi būti deklaruojamos nuolatinio Lietuvos gyventojo per mokestinį laikotarpį gautos apmokestinamosios pajamos (pinigais ir natūra), pagal GPMĮ apmokestinamos, taikant 15 arba 5 procentų pajamų mokesčio tarifą, taip pat užsienio valstybėje per 2018 m. mokestinį laikotarpį gautos pajamos (išskyrus gautas (uždirbtas) vykdant individualią veiklą), kurios pagal GPMĮ 37 straipsnį yra atleidžiamos nuo pajamų mokesčio Lietuvos Respublikoje, kaip nurodyta Taisyklių 15.1.4 papunktyje.

Su darbo santykiais arba jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios pajamos ir visos kitos šiame priede deklaruojamos apmokestinamosios pajamos (išskyrus per 2017 m. ar ankstesnį mokestinį laikotarpį gautas iš netauriųjų metalų laužo pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn, o per 2018 m. mokestinį laikotarpį – gautas iš atliekų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn) pagal GPMĮ 6 straipsnį yra apmokestinamos, taikant 15 procentų pajamų mokesčio tarifą.

Ne individualios veiklos turto pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn pajamos, per 2017 m. ar ankstesnį mokestinį laikotarpį gautos iš netauriųjų metalų laužo pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn (2018 m. laikotarpiu – gautos iš atliekų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn), yra apmokestinamos, taikant 5 procentų pajamų mokesčio tarifą.

Gyventojas, įsigijęs verslo liudijimą „Gyvenamosios paskirties patalpų nuoma, neteikiant apgyvendinimo paslaugų (kaimo turizmo paslaugos arba nakvynės ir pusryčių paslaugos)“ veiklai, GPM308P priede turi deklaruoti tas per 2017 m. ar ankstesnį mokestinį laikotarpį gautas pajamas už patalpų nuomą, kurios viršija Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (toliau – Pridėtinės vertės mokesčio įstatymas) 71 straipsnio 2 dalyje nustatyto dydžio (2014 m. – 155 000 litų, 2015 m. ir vėlesnį mokestinį laikotarpį – 45 000 eurų) atlygį už suteiktas paslaugas, o deklaruodamas gautas per 2018 m. mokestinį laikotarpį – viršijančias 45 000 eurų.

 

♦GPM308V priedo V6 laukelyje turi būti įrašoma iš atitinkamos GPM308V priedo eilutės V1 laukelyje nurodytos pajamų rūšies ir V2 laukelyje nurodytos veiklos rūšies (kai V2 laukelis užpildytas) per deklaracijos 6 laukelyje nurodytą mokestinį laikotarpį gauta (uždirbta) pajamų suma, neatėmus su ta veikla susijusių leidžiamų atskaitymų, išskaičiuoto (sumokėto) pajamų mokesčio, sveikatos draudimo ir socialinio draudimo įmokų.

Jeigu nuolatinis Lietuvos gyventojas individualią veiklą vykdė keliose valstybėse, tai V6 laukelyje turi būti įrašoma bendra toje GPM308V priedo eilutėje deklaruojamų gautų (uždirbtų) pajamų suma, įskaitant pagal užsienio valstybių vidaus mokesčių įstatymus atimtas leidžiamų atskaitymų ir išskaičiuoto (sumokėto) pajamų mokesčio ar jam tapataus mokesčio sumas.

Individualią veiklą pagal verslo liudijimą vykdęs gyventojas, privalantis registruotis ar įregistruotas PVM mokėtoju, V6 laukelyje turi įrašyti per laikotarpį nuo atitinkamo (2017 m. ar ankstesnio mokestinio laikotarpio) mėnesio (einančio po mėnesio, kurį gyventojas neteko teisės pasirinkti mokėti fiksuoto dydžio pajamų mokestį) iki to mokestinio laikotarpio pabaigos iš atitinkamos veiklos rūšies uždirbtų pajamų sumą.

Individualią veiklą pagal verslo liudijimą vykdęs gyventojas, per 2017 m. ar 2016 m. mokestinį laikotarpį iš juridinių asmenų už parduotas prekes ir / ar suteiktas paslaugas ir iš gyventojų už jų individualios prekybos veiklos tikslais parduotas prekes (išskyrus savo gamybos prekes) gavęs daugiau kaip 4 500 eurų, V6 laukelyje turi įrašyti iš šių asmenų gautų tokių pajamų sumą, atėmęs 4 500 eurų. Kai atskirose GPM308V priedo I skyriaus eilutėse deklaruojamos pajamos iš kelių rūšių veiklos, tai 4 500 eurų suma proporcingai atimama iš skirtingų veiklos pagal verslo liudijimus rūšių gautų pajamų.

Individualią veiklą pagal verslo liudijimą vykdęs gyventojas, per 2015 m. mokestinį laikotarpį iš juridinių asmenų už parduotas savo gamybos prekes ar suteiktas paslaugas gavęs daugiau nei 4 500 eurų (į šią sumą įskaičiuojamos visų veiklos rūšių pajamos) pajamų, V6 laukelyje turi įrašyti visą per šį laikotarpį iš juridinių asmenų gautą pajamų sumą.

Individualią veiklą pagal verslo liudijimą vykdęs gyventojas, per 2014 mokestinį laikotarpį iš juridinių asmenų už parduotas savo gamybos prekes ar suteiktas paslaugas gavęs daugiau kaip 15 500 litų (į šią sumą įskaičiuojamos visų veiklos rūšių pajamos) pajamų, V6 laukelyje turi įrašyti visą per šį laikotarpį iš juridinių asmenų gautą sumą.

Gyventojas, per 2018 m. mokestinį laikotarpį iš verslo liudijime (visuose verslo liudijimuose, neįskaičiuojant iš veiklos „Gyvenamosios paskirties patalpų nuoma, neteikiant apgyvendinimo paslaugų (kaimo turizmo paslaugos arba nakvynės ir pusryčių paslaugos)“) gavęs daugiau nei 45 000 eurų, V6 laukelyje turi įrašyti iš verslo liudijime (verslo liudijimuose) nurodytos veiklos gautų pajamų sumą, apskaičiuotą iš bendros tokių pajamų sumos atėmęs 45 000 eurų. Veiklą pagal verslo liudijimą „Gyvenamosios paskirties patalpų nuoma, neteikiant apgyvendinimo paslaugų (kaimo turizmo paslaugos arba nakvynės ir pusryčių paslaugos)“ vykdęs gyventojas, per 2018 m. mokestinį laikotarpį gavęs daugiau nei 45 000 eurų, V6 laukelyje turi įrašyti iš verslo liudijime (verslo liudijimuose) nurodytos veiklos gautų pajamų sumą, apskaičiuotą iš bendros tokių pajamų sumos atėmęs 45 000 eurų.

Gyventojas, kuris mokestiniu laikotarpiu buvo įregistravęs individualią veiklą, tačiau negavęs pajamų iš šios veiklos, V6 laukelyje turi įrašyti nulį (0).

 

♦Deklaruojant 2017 m. ar ankstesnių metų pajamas, kai GPM308V priedo V5 laukelyje kaip pajamų mokesčio tarifas įrašyti 5 ar 15 procentai, tai V7 laukelyje turi būti įrašoma su V6 laukelyje nurodytomis pajamomis susijusių leidžiamų atskaitymų suma, apskaičiuota GPMĮ 18 straipsnyje ir Nuolatinio Lietuvos gyventojo su individualios veiklos pajamų gavimu arba uždirbimu susijusių išlaidų priskyrimo leidžiamiems atskaitymams bei jų apskaičiavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikоs finansų ministro 2002 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 303 „Dėl Nuolatinio Lietuvos gyventojo su individualios veiklos pajamų gavimu arba uždirbimu susijusių išlaidų priskyrimo leidžiamiems atskaitymams bei jų apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau − Nuolatinio Lietuvos gyventojo su individualios veiklos pajamų gavimu arba uždirbimu susijusių išlaidų priskyrimo leidžiamiems atskaitymams bei jų apskaičiavimo tvarkos aprašas), nustatyta tvarka, išskyrus prie leidžiamų atskaitymų priskiriamas mokėtinas valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokų sumas.

Vietoje patirtų šiame apraše nurodytų išlaidų kaip leidžiami atskaitymai V7 laukelyje gali būti įrašoma suma, lygi 30 procentų gautų (uždirbtų) individualios veiklos pajamų, išskyrus atvejus, kai individualios veiklos pajamas ar jų dalį gyventojas gauna iš su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusio asmens, ir atvejus, kai deklaruojamos individualios veiklos pajamos, kurios pagal GPMĮ 37 straipsnį yra atleidžiamos nuo pajamų mokesčio Lietuvos Respublikoje.

Gyventojas, nepatyręs su individualios veiklos pajamų gavimu susijusių išlaidų ir / arba nepageidaujantis atimti leidžiamų atskaitymų arba jais pripažinti sumą, lygią 30 procentų gautų (uždirbtų) pajamų, V7 laukelyje turi įrašyti nulį. Kai deklaruojamos iš žemės ūkio veiklos 2016 m. ar ankstesnį mokestinį laikotarpį gautos (uždirbtos) neapmokestinamosios pajamos, V7 laukelyje turi būti įrašomas nulis (0) (t. y. kai V1 laukelyje įrašytas kodas 35, V5 laukelyje – nulis).

PVM mokėtojais neįregistruoti ir neprivalantys įsiregistruoti ūkininkai (jų partneriai), deklaruojantys iš žemės ūkio veiklos 2017 m. ar vėlesnį mokestinį laikotarpį gautas neapmokestinamąsias pajamas, V7 laukelyje turi įrašyti su gautų pajamų gavimu susijusių faktiškai patirtų ir turimais dokumentais pagrįstų išlaidų sumą, kuri būtų pripažįstama leidžiamais atskaitymais pagal GPMĮ 18 straipsnį, arba sumą, lygią 30 procentų gautų žemės ūkio veiklos pajamų. Išlaidomis pripažinus 30 procentų dydžio pajamų sumą, neprivaloma turėti išlaidas pagrindžiančių dokumentų.

Kai deklaruojamos pajamos iš įregistruotos (registruotinos) individualios veiklos, tai, apskaičiuojant V7 laukelyje įrašytiną sumą, neįskaitomos išlaidos, susijusios su GPM308V priedo II skyriuje „Pajamos iš veiklos pagal verslo liudijimus (pajamų rūšies kodas 92)“ deklaruojamomis pajamomis iš veiklos pagal verslo liudijimą.

Jeigu gyventojas tos pačios rūšies individualią veiklą vykdė keliose valstybėse, tai V7 laukelyje jis turi įrašyti bendrą leidžiamų atskaitymų sumą.

Kai GPM308V priedo atitinkamos eilutės V6 laukelyje deklaruojamos individualios veiklos pajamos, kurios pagal GPMĮ 37 straipsnį yra atleidžiamos nuo pajamų mokesčio Lietuvoje, tai V7 laukelyje turi būti nurodoma su šiomis pajamomis susijusių leidžiamų atskaitymų suma, apskaičiuota pagal tos užsienio valstybės, kurioje vykdyta veikla, mokesčio įstatymus.

 

Daugiau  – https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/3ad43a701d2611e88e8fef3b3f51dc2f

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!