Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Mokesčių naujienos

split_long.png
Dėl apmokestinimo naftos ir dujų išteklių mokesčiu 2013 07 23

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informuoja dėl parengto paaiškinimo dėl apmokestinimo naftos ir dujų išteklių mokesčiu.

 

Informacinis pranešimas yra paskelbtas VMI prie FM interneto svetainėje.

 

 

 

 

 

Registracijos Nr. (18.10-31-1)-RM-4091                                        2013-07-04

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM), atsižvelgdama į gautus paklausimus dėl naftos ir dujų išteklių mokesčio kompensacinio tarifo taikymo, siekiant formuoti vienodą apmokestinimo praktiką, teikia atitinkamą paaiškinimą.

 

Pagal Lietuvos Respublikos naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 30-929; 2003, Nr. 51-2253 , toliau – NDIMĮ) 4 str. 3 dalį, galiojančią nuo 2012 m . liepos 1 d. , naftai ir dujoms, išgaunamoms iš telkinio, kuris surastas ir išžvalgytas vien valstybės lėšomis, nustatomas 9 procentų kompensacinis naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifas. Jeigu telkinio žvalgybai buvo panaudotos ne vien valstybės lėšos, kompensacinis naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifas sumažinamas proporcingai ne valstybės lėšoms tenkančiai daliai, tačiau ne daugiau negu iki 4,5 procento pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotų institucijų patvirtintą naftos ir dujų išteklių paieškos ir (ar) žvalgybos darbų, kurių pagrindu taikomas kompensacinis naftos ir dujų išteklių tarifas, pripažinimo ir išlaidų ne valstybės lėšoms tenkančiai daliai apskaičiuoti (įvertinti) tvarkos aprašą. 2012 m. gruodžio 4 d. Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus įsakyme Nr. 1-199 ,, Dėl Naftos ir dujų išteklių paieškos ir (ar) žvalgybos darbų, kurių pagrindu taikomas kompensacinis naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifas, pripažinimo ir išlaidų ne valstybės lėšoms tenkančiai daliai apskaičiuoti (įvertinti) tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 141-7298, toliau - Aprašas), galiojančiame nuo 2012 m. gruodžio 7 d., nustatyta naftos ir (ar) dujų išteklių paieškos ir (ar) žvalgybos darbų, kurių pagrindu taikomas kompensacinis naftos ir dujų išteklių mokesčio tarifas, pripažinimo ir ne valstybės lėšoms tenkančios išlaidų dalies apskaičiavimo (įvertinimo) tvarka.


Kaip reglamentuojama NDIMĮ 5 str. atitinkamose dalyse, naftos ir dujų išteklių mokesčio mokestinis laikotarpis yra kalendorinis ketvirtis ir atitinkamo mokestinio laikotarpio naftos ir dujų išteklių mokesčio deklaracija privalo būti pateikta ne vėliau kaip iki kito kalendorinio ketvirčio pirmo mėnesio 25 dienos. Taip pat mokesčio mokėtojas turi pateikti metinę naftos ir dujų išteklių mokesčio deklaraciją iki kitų kalendorinių metų balandžio 25 dienos. Mokesčio mokėtojas pateiktoje praėjusių kalendorinių metų naftos ir dujų išteklių mokesčio deklaracijoje privalo perskaičiuoti naftos ir dujų išteklių mokesčio sumą pagal faktiškai per metus išgautą naftos ir dujų kiekį. Pagal metinę deklaraciją apskaičiuota papildoma mokesčio suma sumokama iki minėto metinės deklaracijos pateikimo termino (iki kitų kalendorinių metų balandžio 25 dienos). Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas (2007 m. lapkričio 29 d. nutarimas) išaiškinęs, jog leidžiant atitinkamus poįstatyminius aktus, negalima pakeisti įstatymų, nustatyti su jų nuostatomis konkuruojančio teisinio reguliavimo, nes taip būtų pažeista Konstitucijoje įtvirtinta įstatymų viršenybė poįstatyminių teisės aktų atžvilgiu.


Sistemiškai įvertinus NDIMĮ nuostatas, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo jurisprudenciją ir tai, kad Aprašas įsigaliojo tik nuo 2012 m. gruodžio 7 d. , manome, kad mokesčio mokėtojas gali mažinti kompensacinį tarifą pagal Aprašą ne valstybės lėšomis naftos ir dujų išteklių paieškos ir (ar) žvalgybos darbais, atliktais nuo 2012 m. liepos 1 d., atsižvelgiant, jog NDIMĮ nauja nuostata dėl kompensacinių tarifų galioja nuo 2012 m. liepos 1 d. Be to, metinė deklaracija, kurioje galutinė mokesčio suma už 2012 m. apskaičiuojama pagal faktiškai per metus išgautą naftos ir dujų kiekį, teikiama kitais kalendoriniais metais, kuomet galioja ne tik minėtos NDIMĮ nuostatos, bet ir Aprašas. Argumentuojant administracinės naštos mažinimu, šiuo atveju mokesčio mokėtojas turėtų tikslinti duomenis už 2012 metus, pateikdamas tik metinę deklaraciją FR0567, kuri patvirtinta Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2003 m.rugpjūčio14 d. įsakymu Nr. V-232 ,, Dėl Naftos ir dujų išteklių mokesčio kalendorinių metų ketvirčio deklaracijos FR0566 formos bei naftos ir dujų išteklių mokesčio metinės deklaracijos FR0567 formos ir šių formų užpildymo taisyklių patvirtinimo “ ( Žin., 2003, Nr.82-3778; 2012, Nr.112-5697) .


Viršininko pavaduotoja


Vilma Vildžiūnaitė

 

 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!