Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Mokesčių naujienos

split_long.png
Naujovės prekybos verslo liudijimus įsigyjantiems gyventojams 2012 04 20

Valstybinė mokesčių inspekcija informuoja, kad dviem etapais – nuo 2012 m. sausio 1 d. bei 2012 m. gegužės 1 d. įsigalioja nauja tvarka verslo liudijimus įsigyjantiems gyventojams.*

 

I. Nuo 2012 m. sausio 1 dienos įsigalioja šios naujovės:

 

1. Į verslo liudijimą gali būti įrašomas tik vienas šeimos narys, kuris galės dalyvauti verslo liudijimą įsigijusio gyventojo vykdomoje veikloje (anksčiau šeimos narių skaičius ribojamas nebuvo).

 

2. Sumokėtas fiksuoto dydžio pajamų mokestis grąžinamas visais veiklos nutrūkimo atvejais, kai ja nesiverčiama iki išduoto verslo liudijimo galiojimo laikotarpio pabaigos (iki pakeitimo buvo nustatyta, kad sumokėtas fiksuoto dydžio pajamų mokestis grąžinamas tik gyventojui susirgus, išvykus nuolat gyventi į užsienį, mirus arba kitais išimtiniais atvejais verslo liudijimą išduodančios teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos vadovo sprendimu).

 

3. Išduotas prekybos verslo liudijimas suteikia teisę užsiimti prekyba kioskuose, turgavietėse, prekyba iš (nuo) laikinųjų prekybos įrenginių, išnešiojamąja ir išvežiojamąja prekyba, t. y. nelieka prekybos veiklos rūšių skirstymo pagal prekybos būdą bei vietą (iki pakeitimo buvo: parduoti prekes gyventojams (taip pat ir gyventojams, įsigijusiems prekybos verslo liudijimus).

Atsižvelgiant į šią nuostatą, sustambintos prekybinės veiklos rūšys. Nutarimu* patvirtintame naujos redakcijos Veiklų, kuriomis gali būti verčiamasi įsigijus verslo liudijimą, rūšių sąraše (toliau – Sąrašas) nustatytos tik dvi prekybos veiklos rūšys:

 

Eil.

Nr.

Iki 2011-12-31

galiojusi prekybos veiklos rūšis

Pakeitimo būdas

Nuo 2012-01-01

galiojanti prekybos veiklos rūšis

1.

Prekyba:

pakeista

Prekyba (EVRK klasės 47.81; 47.82; 47.89; 47.99) 

 

1.1.

Prekyba kioskuose

(už kiekvieną kioską) (ST)

(įeina į EVRK klases 47.81; 47.82; 47.89)

panaikinta

 

1.2.

Prekyba prekyvietėse, suteikianti teisę verstis išnešiojamąja ir išvežiojamąja prekyba (įeina į EVRK klases 47.81; 47.82; 47.89; 47.99)

panaikinta

 

1.3.

Prekyba iš (nuo) laikinųjų

prekybos įrenginių

(įeina į EVRK klasę 47.99)

panaikinta

 

1.4.

Išnešiojamoji ir išvežiojamoji prekyba

(įeina į EVRK klasę 47.99)

panaikinta

 

2.

Prekyba tik ne maisto produktais:

pakeista

Prekyba tik ne maisto produktais EVRK klasės 45.32; 47.82; 47.89; 47.99; įeina į EVRK klasę  45.40)

2.1.

prekyba kioskuose (už kiekvieną kioską) (įeina į EVRK klases 45.32; 45.40; 47.82; 47.89)

panaikinta

 

2.2.

Prekyba tik ne maisto produktais turgavietėse, suteikianti teisę verstis išnešiojamąja ir išvežiojamąja tik ne maisto produktų prekyba (įeina į EVRK klases 45.32; 45.40; 47.82; 47.89; 47.99)

panaikinta

 

2.3.

Prekyba tik ne maisto produktais iš (nuo) laikinųjų prekybos įrenginių (įeina į EVRK klasę 45.32; 45.40; 47.99)

panaikinta

 

2.4.

Išnešiojamoji ir išvežiojamoji prekyba tik ne maisto produktais (įeina į EVRK klasę 45.32; 45.40; 47.99)

panaikinta

 

 

Įsigijus verslo liudijimus tiek Prekybos tik ne maisto produktais veiklai, tiek ir Prekybos veiklai, bus galima prekiauti ir kioskuose, ir turgavietėse ir užsiimti prekyba iš (nuo) laikinųjų prekybos įrenginių bei išnešiojamąja ir išvežiojamąja prekyba.

 

4. Prekių, medžiagų arba žaliavų įsigijimo dokumentai gali būti ir kasos aparato kvitai.

 

5. Nuo 2012-01-01 iki 2012-05-01, įsigijus prekybos verslo liudijimą, prekės galės būti parduodamos ir juridiniams asmenims.

 

6. Nuostata draudžianti prekiauti automobiliais ir cukrumi papildyta draudimu prekiauti motociklais bei mopedais.

 

Svarbu. Verslo liudijimus įsigiję gyventojai galės vykdyti veiklą tik tuo atveju, jei neprivalės registruotis ir nebus įregistruoti pridėtinės vertės mokesčio mokėtojais (pagal Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6 straipsnio 5 dalį).

 

Pasibaigus teisei veiklą vykdyti įsigijus verslo liudijimą, gyventojas turi pasirinkti kitą veiklos vykdymo formą (įregistruoti individualią veiklą ar įmonę ir pan.) arba gali rinktis veiklą nutraukti.

 

Tuo atveju, kai, pasibaigus teisei veiklą vykdyti įsigijus verslo liudijimą, nepasirenkama kita veiklos vykdymo forma, tai iš tokios veiklos gautos pajamos nuo kito mėnesio, einančio po mėnesio, kurį gyventojas neteko teisės vykdyti veiklą įsigijus verslo liudijimą, jo pajamos apmokestinamos 5 procentų tarifu (laisvosios profesijos – 15 proc.).

 

Sumokėta fiksuoto dydžio pajamų mokesčio dalis už laikotarpį, kurį gyventojas vykdyti veiklą įsigijus verslo liudijimą nebeturėjo teisės, proporcingai įskaitoma kaip tokio gyventojo sumokėta pajamų mokesčio suma nuo tuo laikotarpiu (kai verstis veikla įsigijus verslo liudijimą nebegalėjo) gautų pajamų.

 

II. Nuo 2012 m. gegužės 1 dienos įsigalioja šios naujovės:

 

1. Išduotas verslo liudijimas suteikia teisę parduoti prekes ir teikti paslaugas gyventojams, taip pat parduoti tik savo gamybos prekes ir teikti paslaugas (išskyrus gyvenamosios paskirties patalpų nuomą) juridiniams asmenims, jeigu iš juridiniams asmenims parduotų savo gamybos prekių ir suteiktų paslaugų gautos pajamos nėra didesnės kaip 10 procentų visų mokestinio laikotarpio pajamų, gautų iš verslo liudijime nurodytos veiklos.

 

Šiame punkte nustatyta tvarka verslo liudijimas suteikia teisę parduoti savo gamybos prekes ir teikti paslaugas juridiniams asmenims tik tuo atveju, jeigu veiklos, kuria gali būti verčiamasi turint liudijimą, rūšis nėra viena iš veiklos, kuria faktiškai verčiasi juridinis asmuo, rūšių.

Svarbu. Verslo liudijimas nesuteikia teisės parduoti ne tik žemės ūkio ir maisto produktus, bet ir ,,kitas prekes gyventojams jų individualios prekybos veiklos, įskaitant tą, kuri vykdoma įsigijus prekybos verslo liudijimus, tikslais.“

 

Vadinasi, prekybos verslo liudijimą įsigijusiam gyventojui nebus galima parduoti bet kokias prekes kitam prekybine veikla užsiimančiam gyventojui (tiek įsigijusiam verslo liudijimą, tiek įregistravusiam individualią veiklą), t. y didmeninė prekyba įsigijus verslo liudijimą nebegalima.

 

Informuojame, jog naujovių įsigaliojimas 2 etapais (nuo 2012 m. sausio 1 dienos ir nuo 2012 m. gegužės 1 dienos) nesudarys jokių kliūčių gyventojams, pageidaujantiems įsigyti verslo liudijimus iš karto visiems 2012 metams.

 

Svarbios naujovės dėl kasos aparatų:

 

1. Gyventojai, besiverčiantys individualia veikla ir užsiimantys prekyba patalpose (ne lauko sąlygomis), nuo 2012 m. gegužės 1 d. savo veikloje privalės naudoti kasos aparatus **.

 

2. Valstybinei mokesčių inspekcijai suteikta teisė nustatyti atvejus, kada kasos aparatas gali būti nenaudojamas, kai kasos aparato neįmanoma naudoti dėl objektyvių priežasčių arba kasos aparato naudojimas sukeltų akivaizdžiai neproporcingą administracinę naštą.

 

Iki 2012-05-01 bus nustatyti ir patvirtinti atvejai, kuriais prekiaujant ne lauko sąlygomis bus galima nenaudoti kasos aparato.

 

Svarbios naujovės dėl kasos aparatų:

1. Gyventojai, besiverčiantys individualia veikla ir užsiimantys prekyba patalpose (ne lauko sąlygomis), nuo 2012 m. gegužės 1 d. savo veikloje privalės naudoti kasos aparatus **.

2. Valstybinei mokesčių inspekcijai suteikta teisė nustatyti atvejus, kada kasos aparatas gali būti nenaudojamas, kai kasos aparato neįmanoma naudoti dėl objektyvių priežasčių arba kasos aparato naudojimas sukeltų akivaizdžiai neproporcingą administracinę naštą.

Iki 2012-05-01 bus nustatyti ir patvirtinti atvejai, kuriais prekiaujant ne lauko sąlygomis bus galima nenaudoti kasos aparato.

_____________________________

* 2011 m. spalio 27 d. priimtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 1261 ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1797 „Dėl Verslo liudijimų išdavimo gyventojams taisyklių“ pakeitimo“ (Žin., 2011, Nr. 133-6316; toliau – Nutarimas Nr. 1261), kurio nuostatos įsigalioja 2 etapais: nuo 2012 m. sausio 1 d. ir nuo 2012 m. gegužės 1 dienos.

 

** 2011 m. spalio 27 d. priimtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 1262 ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 13 d. nutarimo Nr. 1283 „Dėl Kasos aparatų diegimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2011, Nr. 133-6317; toliau – Nutarimas Nr. 1262), kurio nuostatos įsigalioja nuo 2012-05-01.

 

LR Finansų ministerijos informacija apie verslo liudijimų naujoves: http://www.finmin.lt/web/finmin/verslo_liudijimai/duk20111027

 

VMI prie FM inf.

 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!