Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Mokesčių naujienos

split_long.png
Gyventojų, esančių PVM mokėtojais, taikančiais smulkiojo verslo schemą, GPM įstatymo nuostatų taikymas 2026 05 14

Dėl gyventojų, esančių PVM mokėtojais, taikančiais smulkiojo verslo schemą, GPM įstatymo nuostatų taikymo

 

2025 m. įsigaliojus PVMĮ[1] pakeitimams atsirado nauja asmenų kategorija – pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) mokėtojai, taikantys smulkaus verslo schemą (toliau – SVS) Lietuvoje. Pažymėtina, kad PVM mokėtojai, taikantys SVS Lietuvoje, neturi prievolės skaičiuoti PVM už savo tiekiamas prekes ir (arba) teikiamas paslaugas, jeigu jų apyvarta Lietuvoje nesiekia 45 000 eurų (priešingai nei asmenys, turintys prievolę įsiregistruoti PVM mokėtojais dėl 45 000 eurų registravimosi PVM mokėtojais ribos viršijimo).

 

GPMĮ[2] 17 straipsnio 1 dalies 23 punktas nustato, jog pajamos iš žemės ūkio veiklos neapmokestinamos, jeigu šias pajamas gaunantis gyventojas mokestiniu laikotarpiu neprivalo registruotis ir nėra įregistruotas PVM mokėtoju. Sąlyga „nėra įregistruotas PVM mokėtoju“ buvo nustatyta siekiant lengvatą taikyti būtent smulkiesiems ūkininkams, kurių pajamos neviršija pajamų ribos, nuo kurios atsiranda prievolė registruotis PVM mokėtoju.

 

Taip pat, GPMĮ 8 straipsnio 5 dalis nustato, jog gyventojo, kuris verčiasi individualia veikla ir yra įregistruotas PVM mokėtoju, individualios veiklos pajamos pripažįstamos pagal kaupimo apskaitos principą. Sąlyga „yra įregistruotas PVM mokėtoju“ buvo siekiama užtikrinti, kad individualią veiklą vykdantys gyventojai, tapę PVM mokėtojais, neprivalėtų vesti atskiros apskaitos PVM ir gyventojų pajamų mokesčio tikslais.

Atsižvelgiant į išdėstytą aukščiau, GPMĮ taikymo tikslais, yra tikslinga vadovautis MAĮ[3] 10 straipsnyje nustatytu turinio viršenybės prieš formą principu bei 8 straipsnio 3 dalyje nustatytu protingumo kriterijumi, t. y. įgytą PVM mokėtojo statusą grįsti ne vien formalia registracija, bet ir jo turiniu bei tikslais.

 

Todėl, gyventojų, įregistruotų PVM mokėtojais, taikančiais SVS Lietuvoje, pajamos iš žemės ūkio veiklos gali būti neapmokestinamos kaip tai nustatyta GPMĮ 17 straipsnio 1 dalies 23 punkte bei gyventojai, įsiregistravę PVM mokėtojais, taikančiais SVS Lietuvoje, neprivalo pajamų pripažinti kaupimo apskaitos principu vien tik dėl to, kad atsiradus prievolei įsiregistruoti PVM mokėtoju dėl paslaugų įsigijimo iš užsienio valstybių, paslaugų, kurių teikimo vieta remiantis paslaugų teikimo vietos nustatymo kriterijais (pagal nuostatas, iš esmės tolygias PVM įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatoms), yra kita valstybė narė, teikimo, ar prekių įsigijimo (kai įsigytų prekių vertė viršija 14 000 Eur), įsiregistravo PVM mokėtojais, taikančiais SVS Lietuvoje.

 

Detalesnę informaciją apie priimtus Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pakeitimus rasite VMI prie FM 2026-05-12 rašte Nr. RM-17057.

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!