Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Mokesčių naujienos

split_long.png
Pakeistos Asmenų, turinčių teisę įsigyti akcizais apmokestinamų prekių su akcizų lengvata, registravimo taisyklės 2024 02 27

Dėl VMI prie FM viršininko 2023 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. VA-99 pakeitimo

 

Informuojame, kad, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo (toliau − AĮ) pakeitimą Nr. XIV-2473[1], kuriuo pakeičiamas AĮ 39 straipsnis[2] bei Valstybinė mokesčių inspekcija įgaliojama parengti[3] AĮ 39 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytų lengvatų naftos dujoms ir dujiniams angliavandeniliams (išskyrus gamtines dujas) (toliau – naftos dujos) taikymo tvarką, buvo priimtas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2024 m. vasario 23 d. įsakymas Nr. VA-20[4] (toliau - Pakeitimas), kuriuo pakeičiamos Asmenų, turinčių teisę įsigyti akcizais apmokestinamų prekių su akcizų lengvata, registravimo taisyklės[5] (toliau - Taisyklės). Pakeitimu:

 

1. nuo 2024 m. vasario 24 d. Taisyklės papildomos 23.11 papunkčiu, kuriame nustatoma, kad asmenys, turintys teisę įsigyti akcizais apmokestinamų prekių su akcizų lengvata, nurodyta Taisyklių priede (toliau – Registruoti asmenys), išregistruojami Valstybinės mokesčių inspekcijos iniciatyva jeigu asmuo neatitinka AĮ nustatytų lengvatų taikymo sąlygų, dėl kurių jis įregistruotas atitinkamu Registruotu asmeniu.

 

2. Nuo 2024 m. kovo 1 d., Taisyklių priede nustatoma, kad, vadovaujantis AĮ 39 straipsnio 2 ir 3 dalimis, Registruotu asmeniu registruojami:

 

  1. šildymui skirtų naftos dujų naudotojai buityje (Registruoto asmens identifikacinis numeris - DV-N), kuriais registruojami asmenys, kurie importuoja, iš Lietuvos Respublikos akcizais apmokestinamų prekių sandėlio arba tiekėjo, nurodyto Taisyklių priedo 10.3 papunktyje, arba iš kito Europos Sąjungos valstybės narės (toliau – valstybė narė) įsigyja ir naudoja neišpilstytas naftos dujas AĮ 39 straipsnio 2 dalyje nurodytiems tikslams (įskaitant atvejus kai šie produktai gaunami į grupinius įrenginius, per kuriuos jie tiekiami buitinėms reikmėms). Registruotu asmeniu įregistruojama 3 metų terminui. Taip pat Registruoto asmens registravimas / identifikacinis numeris yra siejamas su konkrečia veiklos vykdymo vieta, t. y., asmenis registruojant Registruotu asmeniu, suteikiama tiek identifikacinių numerių, kiek Taisyklių nustatyta tvarka pateikiama prašymų dėl asmens registravimo Registruotu asmeniu (toliau - prašymas). Dėl kiekvienos naudojimo vietos teikiamas atskiras prašymas.
  2. Šildymui skirtų naftos dujų naudotojas versle (Registruoto asmens identifikacinis numeris - DV1-N) , kuriais registruojami asmenys, kurie importuoja, iš Lietuvos Respublikos akcizais apmokestinamų prekių sandėlio arba tiekėjo, nurodyto Taisyklių priedo 10.3 papunktyje, arba iš kitos valstybės narės įsigyja ir naudoja neišpilstytas naftos dujas AĮ 39 straipsnio 3 dalyje nurodytiems tikslams. Registruotu asmeniu įregistruojama 3 metų terminui. Registruoto asmens registravimas / identifikacinis numeris yra siejamas su konkrečia veiklos vykdymo vieta, todėl registruojant suteikiama tiek identifikacinių numerių, kiek naudojimo vietų nurodyta prašyme.
  3. Šildymui skirtų naftos dujų tiekėjas (Registruoto asmens identifikacinis numeris - DV/-T), kuriais registruojami asmenys, kurie iš Lietuvos Respublikos akcizais apmokestinamų prekių sandėlio ar kito tiekėjo, nurodyto Taisyklių priedo 10.3 papunktyje, įsigyja, iš kitos valstybės narės gauna ar importuoja neišpilstytas naftos dujas ir jas tiekia (parduoda) kitiems registruotiems tiekėjams, nurodytiems Taisyklių priedo 10.3 papunktyje, arba naudotojams, nurodytiems Taisyklių priedo 10.1 ir / arba 10.2 papunkčiuose. Taip pat asmenys, neišpilstytas naftos dujas pilstantys į dujų balionus. Asmenys Registruotu asmeniu yra įregistruojami neterminuotai. Atitinkamai šių asmenų registravimas / identifikacinis numeris nėra siejamas su konkrečia veiklos vykdymo vieta.

 

3. Nustatoma, kad asmenų, kurie pateikia prašymą įsiregistruoti Registruotu asmeniu, turinčiu teisę įsigyti akcizais apmokestinamų prekių su Taisyklių priedo 10 punkte numatyta akcizų lengvata, iki 2024 m. vasario 29 d. ir, kurie pagal šį prašymą įregistruojami iki 2024 m. vasario 29 d., registracija įsigalioja 2024 m. kovo 1 d.

 

 

Šis informacinis pranešimas pateiktas VMI prie FM 2024-02-26 rašte Nr. (18.2-31-2 Mr) RM-7593.

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!