Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Mokesčių naujienos

split_long.png
Gyventojai deklaruoti ir sumokėti nekilnojamojo turto mokestį turi iki gruodžio 15 d. 2023 11 21

NT mokesčiui sumokėti – daugiau nei trys savaitės


Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad gyventojai, kurių turimo nekilnojamojo turto (NT) bendra mokestinė vertė viršija neapmokestinamąją ribą – 150 tūkst. eurų – NT mokesčio deklaracijas savarankiškai užpildyti bei mokestį sumokėti turi iki gruodžio 15 d. Savo NT vertę galima sužinoti suvedus NT unikalų numerį VĮ „Registrų centras“ internetinėje svetainėje (paieška čia).

 

„Gyventojai, kurie turi nekomercinės paskirties nekilnojamojo turto, kaip ir kasmet, savarankiškai turi apskaičiuoti savo turto bendrą mokestinę vertę ir, jei ji viršija nustatytą ribą, užpildyti NT mokesčio deklaraciją bei laiku sumokėti mokestį e. būdu - Elektroninio deklaravimo sistemoje (EDS)“, - teigia VMI Mokestinių prievolių departamento vyresnioji patarėja Stasė Aliukonytė-Šnirienė, primindama, kad pildymui pasirinkti reikia KIT715v.2 deklaracijos formą, kurioje reikia įrašyti visų turimų NT mokestines vertes jas sudėjus.

 

VMI jau pradėjo siųsti gyventojams išankstinius priminimus apie pareigą sumokėti NT mokestį. Tai jau padarė 3,2 tūkst. gyventojų, kurie deklaravo 1,26 mln. eurų NT mokesčio.

 

Preliminariais VMI duomenimis šiais metais apie 35 tūkst. gyventojų turi deklaruoti NT mokestį, apie 15,4 mln. eurų. Šie duomenys dar gali keistis, atsižvelgiant į pačių gyventojų pateiktą papildomą informaciją – pvz. apie NT, kurį gyventojai nuomoja įmonėms. 2022 m. apie 34 tūkst. gyventojų deklaravo 12,5 mln. eurų NT mokesčio.

 

Kas turi mokėti NT mokestį?


NT mokestį moka gyventojai už gyvenamosios, sodų, garažų, fermų, šiltnamių, ūkio, pagalbinio ūkio, mokslo, religinės, poilsio paskirties statinius (patalpas), žuvininkystės statinius ir inžinerinius statinius, kai jų bendra mokestinė vertė viršija 150 tūkst. eurų sumą (arba 200 tūkst. eurų , jei taikoma lengvata).

 

Kaip deklaruoti NT mokestį?


Prisijungus prie EDS reikia pasirinkti deklaracijos formą KIT715v.2 ir joje įrašyti NT bendrą mokestinę vertę bei pasirinkti taikomą neapmokestinamąją ribą. Suvedus šiuos duomenis NT mokesčio suma apskaičiuojama automatiškai. Išsamią instrukciją, kaip užpildyti NT mokesčio deklaraciją ir sumokėjimo būdus rasite čia.

 

Kokie mokesčio tarifai taikomi?


Kai bendra mokestinė vertė viršija 150 tūkst. eurų sumą, viršijančiai daliai taikomi mokesčio tarifai:

 

  • nuo 150 tūkst. iki 300 tūkst. eurų, taikomas 0,5 proc.
  • nuo 300 tūkst. iki 500 tūkst. eurų, taikomas 1 proc.
  • virš 500 tūkst. eurų, taikomas 2 proc.

Auginantiems tris ir daugiau vaikų (įvaikių) iki 18 metų, ir auginantiems neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, taip pat vyresnį neįgalų vaiką (įvaikį) su specialiu nuolatinės slaugos poreikiu, taikoma NT mokesčio lengvata – mokestis mokamas už dalį, kuri viršija 200 tūkst. eurų ribą, kuriai taikomi mokesčio tarifai:

 

  • nuo 200 tūkst. iki 390 tūkst. eurų, taikomas 0,5 proc.
  • nuo 390 tūkst. iki 650 tūkst. eurų, taikomas 1 proc.
  • virš 650 tūkst. eurų, taikomas 2 proc.

 

Visa aktuali informacija apie NT mokestį: www.vmi.lt > Domiuosi nekilnojamojo turto mokesčiu > Gyventojo nekilnojamojo turto mokesčio deklaracija KIT715. Konsultacijos mokesčių klausimais teikiamos telefonu +370 5 260 5060 (1882). Apsilankymui VMI aptarnavimo padaliniuose būtina išankstinė registracija.

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!