Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Teisė

split_long.png
Komercinio NT mokesčio deklaracijas už 2021 m. pateikti ir sumokėti mokestį – iki vasario 15 d. 2022 02 03

 

 

Valstybinė mokesčių inspekcija informuoja, kad gyventojai ir įmonės turi daugiau nei savaitę lako, iki vasario 15 d., pateikti komercinio Nekilnojamojo turto mokesčio deklaracijas už 2021 m. ir sumokėti mokestį.

 

 

 

 

Komercinio NT mokesčio deklaracijas jau pateikė 14,4 tūkst. gyventojų ir įmonių, kurie deklaravo mokėtiną 32 mln. eurų sumą.

 

„Preliminariais duomenimis už 2021 m. šią pareigą atlikti turi apie 59 tūkst. komercinio NT savininkų ar valdytojų: apie 31 tūkst. gyventojų ir 28 tūkst. įmonių“, - teigia VMI viršininko pavaduotojas Dr. Martynas Endrijaitis, atkreipdamas dėmesį, jog po atlikto masinio turto vertinimo keitėsi NT mokestinės vertės, todėl prieš pildant deklaraciją būtina pasitikrinti savo komercinio NT mokestines vertes.


Už 2020 m. deklaracijas pateikė 57,5 tūkst. gyventojų ir įmonių (deklaruota mokėtina suma 105 mln. eurų), o 2019 m. – 60,3 tūkst.(deklaruota mokėtina suma 103 mln. eurų).

 

Kas turi mokėti komercinio NT mokestį?

Pasak VMI, deklaruoti ir sumokėti komercinio NT mokestį turi įmonės ir gyventojai. Įmonės deklaracijas teikia už joms priklausantį ir iš gyventojų neterminuotai ar ilgiau nei vienam mėnesiui perimtą NT, o gyventojai - už komercinės paskirties NT, pvz. administracinės, viešbučių, paslaugų, prekybos, maitinimo, poilsio ir kt. statiniai, patalpos.

 

Komercinis NT apmokestinamas neatsižvelgiant į tai, ar jis yra naudojamas ekonominei veiklai, ar ne.

 

Pažymėtina, jog NT mokesčiu nėra apmokestinamas faktiškai nenaudojamas turtas, kurio įstatymo nustatyta tvarka statyba nėra užbaigta[1].

 

Gyventojams mokesčio mokėti nereikia ir tais atvejais, kai NT (ar jo dalis) naudojamas socialinei globai ir priežiūrai, pajamoms iš žemės ūkio veiklos uždirbti, švietimo darbui, kūrybinei meno kūrėjų veiklai ar yra kapinių teritorijoje.

 

Daugiau apie įmonėms taikomas lengvatas – čia.

 

Kaip apskaičiuojamas NT mokestis?

VMI teigimu, komercinio naudojimo NT mokestis yra apskaičiuojamas pagal NT bendrą mokestinę vertę ir jai taikomus savivaldybių, kuriose yra nekilnojamas turtas, nustatytus tarifus (nuo 0,5 iki 3 proc.). Konkrečius kiekvienos savivaldybės taikomus tarifus už 2021 m. galite rasti čia.

 

Mokestinę vertę galima sužinoti VĮ Registrų centro svetainės paieškoje įvedus NT unikalų numerį (unikalų numerį rasite čia, suvedę NT adresą).

 

Kaip pateikti NT mokesčio deklaraciją (KIT711) ir sumokėti mokestį?

Paprasčiausias būdas pateikti komercinio NT mokesčio deklaraciją yra per VMI Elektroninio deklaravimo sistemą (EDS).

 

Mokesčių inspekcija paaiškina, kad deklaracijoje būtina nurodyti kiekvienoje savivaldybėje esančio komercinio NT bendrą mokestinę vertę ir toje savivaldybėje taikomą atitinkamą tarifą.

 

Suvedus visus duomenis mokėtina suma yra apskaičiuojama automatiškai.

 

Pažymėtina, jog, jei konkreti savivaldybė atleidžia NT savininką nuo mokesčio ar jo dalies, deklaraciją pateikti/patikslinti mokesčio mokėtojui yra būtina, t. y. reikia deklaracijoje nurodyti savivaldybės suteiktos lengvatos dydį.

 

Paprasčiausias būdas sumokėti deklaruotą mokestį – prisijungti prie Mano VMI, kur mokesčio kortelėje kelių mygtukų paspaudimu galėsite tai padaryti. Daugiau informacijos dėl mokesčio sumokėjimo rasite čia.

 

Atsakymus į aktualiausius klausimus apie komercinio NT mokestį bei deklaravimo instrukcijas rasite www.vmi.lt > Domiuosi nekilnojamojo turto mokesčiu > Nekilnojamojo turto mokesčio deklaracija KIT711. Informacija mokesčių klausimais teikiama numeriu 1882 (+370 5 260 5060). Apsilankymui VMI aptarnavimo padaliniuose būtina išankstinė registracija.

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!