Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Verslas

split_long.png
Iki gruodžio 16 dienos nekilnojamojo turto savininkai turi pateikti nekilnojamojo turto mokesčio deklaracijas 2019 12 09

 

 

Iki gruodžio 16 dienos nekilnojamojo turto savininkai biudžetą turėtų papildyti pusketvirtu milijonu eurų

 

Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau – VMI) gyventojams primena apie pareigą iki šių metų gruodžio 16 d. pateikti nekilnojamojo turto, kurio vertė viršija 220 tūkst. eurų, mokesčio (toliau – NTM) deklaracijas ir sumokėti mokestį už 2019 metus.

 

NTM deklaracija teikiama e. būdu per VMI elektroninio deklaravimo sistemą (deklaravimas.vmi.lt), pasirinkus formą KIT715.

 

Preliminariai skaičiuojama, kad šiemet daugiau kaip 4,8 tūkst. šalies gyventojų turėtų sumokėti apie 3,5 mln. eurų nekilnojamojo turto mokesčio.

 

„Iki šios dienos NTM deklaracijas jau pateikė 241 šalies gyventojas, kuris į biudžetą sumokės 142 tūkst. eurų. Primename ir kitiems gyventojams, jog atidėlioti neverta - mokestį deklaruoti bei sumokėti reikia per ateinančias 3 savaites", - sako VMI Mokestinių prievolių departamento direktorė Stasė Aliukonytė-Šnirienė.

 

Nekilnojamojo turto, kurio vertė viršija 220 tūkst. eurų, mokesčio skaičiavimo tvarka išliko tokia pat, kaip ir pernai.

 

Daugiausiai tokio nekilnojamojo turto valdo Vilniaus apskrities gyventojai – 3,8 tūkst. gyventojų turėtų į biudžetą sumokėti 2,4 mln. eurų.

 

VMI primena, jog dalis gyventojų (765) dar yra skolingi ankstesnio, 2018 metų, laikotarpio nekilnojamojo turto mokestį. Jiems VMI pradėjo formuoti pakaitines deklaracijas ir jau netrukus iš pamiršusių sumokėti NT mokestį savininkų nesumokėtus mokesčius bei susidariusius delspinigius pradės išskaičiuoti. Taip pat jiems išlieka ir pareiga pateikti deklaraciją.

 

VMI duomenimis, 220 tūkst. vertės nekilnojamo turto valdytojų daugėja ir jų sumokėti mokesčiai kasmet auga: jei 2015 metais 3,5 tūkst. gyventojų į biudžetą sumokėjo 0,9 mln. eurų NTM, tai 2018 m. į biudžetą 4,2 tūkst. gyventojų sumokėjo 2,3 mln. eurų.

 

Mokesčių administratorius primena, kad kai gyventojo turimo NT vertė yra didesnė už:

1) neapmokestinamąjį dydį (220 000 eurų), tačiau neviršija 300 000 eurų, taikomas 0,5 procento mokesčio tarifas;

 

2) 300 000 eurų, tačiau neviršija 500 000 eurų, taikomas 1 procento mokesčio tarifas;

 

3) 500 000 eurų ir daugiau, taikomas 2 procentų mokesčio tarifas.

 

Jeigu tėvai augina tris ir daugiau vaikų (įvaikių) iki 18 metų arba vyresnį neįgalų vaiką (įvaikį), kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, jiems numatyta lengvata - neapmokestinamasis 286 000 eurų dydis taikomas asmeniui. Jei tokių asmenų turimas NT viršija:

 

1) neapmokestinamąjį dydį (286 000 eurų), tačiau neviršija 390 000 eurų, taikomas 0,5 procento mokesčio tarifas;

 

2) 390 000 eurų, tačiau neviršija 650 000 eurų, taikomas 1 procento mokesčio tarifas;

 

3) 650 000 eurų, taikomas 2 procentų mokesčio tarifas.

 

VMI primena, jog NT mokesčiu apmokestinami tokie gyventojams nuosavybės teise priklausantys ar jų įsigyjami gyvenamosios, sodų, garažų, fermų, šiltnamių, ūkio, pagalbinio ūkio, mokslo, religinės, poilsio paskirties statiniai (patalpos), žuvininkystės statiniai ir inžineriniai statiniai (arba tokio turto dalys), esantys Lietuvos Respublikos teritorijoje, kurie nėra priskirti neapmokestinamajam NT. Prie neapmokestinamo NT nėra priskiriamos kulto apeigų reikmenų gamybai ir laidojimo paslaugų teikimui naudojamos patalpos ― jos apmokestinamos bendrąja tvarka.

 

Visą reikiamą informaciją apie NT mokestį galima rasti VMI interneto svetainėje www.vmi.lt. Išsamias konsultacijas telefonu 1882 arba +370 5 260 5060 teikia Mokesčių informacijos centro konsultantai. Telefonu teikiamos konsultacijos yra lygiavertės rašytinėms. Informaciją apie VMI veiklą galite sekti ir socialinio tinklo „Facebook" oficialiame VMI puslapyje www.facebook.com/Valstybinemokesciuinspekcija.

 

VMI prie FM inf.

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!