Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Lietuvoje

split_long.png
Priminimas buhalteriui: 2026.09.25 2026 09 25


2026 m. rugsėjo 25 d., penktadienis

SVARBIAUSIA ŠIANDIEN

1. Šiandien – PVM deklaracijos ir PVM sumokėjimo terminas

Rugsėjo 25 d. – paskutinė diena PVM mokėtojams pateikti 2026 m. rugpjūčio mėnesio PVM deklaraciją FR0600 ir sumokėti joje apskaičiuotą mokėtiną PVM, kai taikomas kalendorinio mėnesio mokestinis laikotarpis.


FR0600 pateikiama per EDS, o mokėtinas PVM sumokamas iki to paties termino. VMI aiškiai nurodo, kad deklaravimo ir mokėjimo terminai sutampa.


Kam aktualu?
PVM mokėtojams, kurių mokestinis laikotarpis yra kalendorinis mėnuo. Taip pat reikia įvertinti PVM101 ir FR0564 prievoles, jeigu įmonė vykdė atitinkamus sandorius.


Ką turi padaryti buhalteris?

  • pateikti FR0600 už rugpjūtį;
  • patikrinti PVM atskaitą;
  • sutikrinti FR0600 su i.SAF ir apskaitos duomenimis;
  • patikrinti ES tiekimus ir paslaugas bei, jeigu taikoma, pateikti FR0564;
  • iki šiandien sumokėti mokėtiną PVM.

 

VMI nurodo, kad FR0600 pateikiama iki kito mėnesio 25 dienos, o mokėtina PVM suma sumokama iki tos pačios dienos.


Šaltinis: VMI – PVM deklaracijų teikimas


2. VMI atnaujino Žemės mokesčio administravimo taisykles

2026 m. rugsėjo 22 d. įsigaliojo VMI viršininko įsakymas Nr. VA-62, kuriuo papildytos ir patikslintos Žemės mokesčio administravimo taisyklės. Įsakymas buvo priimtas ir paskelbtas rugsėjo 21 d.


Kam aktualu?
Įmonėms ir kitiems žemės mokesčio mokėtojams, kuriems aktualus žemės mokesčio apskaičiavimas, deklaravimas ar mokesčio lengvatos.


Ką turi padaryti buhalteris?

Jeigu įmonė turi apmokestinamos žemės, verta pasitikrinti atnaujintas taisykles prieš atliekant 2026 m. žemės mokesčio apskaičiavimą ir tikrinant VMI pateikiamus duomenis.


Pakeitimas nepakeičia vien tik „paskelbimo datos“ – jis faktiškai įsigaliojo rugsėjo 22 d.

Informacijos paskelbimo data: 2026-09-22.


Šaltinis: VMI – Žemės mokesčio administravimo taisyklių pakeitimas
Teisės aktas: TAR – įsakymas Nr. VA-62


3. 2027 m. MMA – 1 245 Eur: laikas pradėti vertinti darbo užmokesčio pokyčius

VMI skelbia, kad 2027 m. minimalioji mėnesinė alga (MMA) bus 1 245 Eur, palyginti su 1 153 Eur 2026 m.

 

Tai nėra šiandien įsigaliojantis pakeitimas, tačiau buhalteriams aktualu jau dabar, nes nuo 2027 m. sausio reikės įvertinti darbuotojų, kuriems taikoma MMA, darbo sutarčių ir darbo užmokesčio skaičiavimo pokyčius.


Ką verta padaryti dabar?

  • pasižiūrėti, kiek darbuotojų darbo sutartyse nustatyta MMA;
  • įvertinti darbuotojus, kurių atlyginimas susietas su MMA;
  • pasiruošti 2027 m. darbo užmokesčio ir NPD skaičiavimų pakeitimams.

 

Šaltinis: VMI – Informacija apie 2027 m. MMA


IKI ŠIANDIEN

PVM deklaracija FR0600 ir PVM mokėjimas

Terminas – 2026 m. rugsėjo 25 d.


Kas turi atlikti?
PVM mokėtojai, kurių mokestinis laikotarpis yra kalendorinis mėnuo.


Ką reikia pateikti?
2026 m. rugpjūčio mėnesio FR0600 PVM deklaraciją.


Kur pateikti?
Per VMI EDS.


Ką reikia sumokėti?
Deklaracijoje apskaičiuotą mokėtiną PVM.

 

VMI nurodo, kad už kalendorinio mėnesio mokestinį laikotarpį FR0600 pateikiama ir mokėtinas PVM sumokamas iki kito mėnesio 25 dienos.

Įmokos kodas: 1001.


Šaltinis: VMI – PVM deklaracijų teikimas


ARTĖJA

Rugsėjo 30 d. – savarankiškai dirbančių asmenų einamojo mėnesio VSD įmokos

Savarankiškai dirbantys asmenys, kurie socialinio draudimo įmokas moka avansu kas mėnesį, įmokas už einamąjį mėnesį turi sumokėti ne vėliau kaip iki paskutinės mėnesio dienos. Tokiu atveju teikiamas ir SAV pranešimas.


Kam aktualu?

  • individualią veiklą vykdantiems asmenims;
  • mažųjų bendrijų nariams;
  • individualių įmonių savininkams;
  • kitiems savarankiškai dirbantiems asmenims, kurie įmokas moka einamaisiais metais.

 

Ką pasiruošti?
Jeigu įmonė administruoja MB nario, IĮ savininko ar kito savarankiškai dirbančio asmens įmokas, patikrinti rugsėjo mėnesio išsiimtas sumas, VSD bazę ir SAV pranešimo duomenis.


Šaltinis: „Sodra“ – Savarankiškai dirbančiųjų socialinio draudimo įmokos


Spalio 1 d. – akumuliatoriams ir baterijoms nebetaikomas mokestis už aplinkos teršimą

 

Nuo 2026 m. spalio 1 d. įsigalioja Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo pakeitimas, pagal kurį akumuliatoriams ir galvaniniams elementams (baterijoms) nebetaikomas mokestis už aplinkos teršimą.


Svarbi detalė: VMI nurodo, kad ši nuostata taikoma apskaičiuojant ir deklaruojant mokestį už visą 2026 metų mokestinį laikotarpį ir vėlesnius mokestinius laikotarpius.


Kam aktualu?
Įmonėms, kurios į rinką tiekia ar kitais būdais patenka į gaminių, kuriems taikomas mokestis už aplinkos teršimą, apskaitą.

 

Ką pasiruošti?

  • įvertinti, ar įmonės apskaitoje yra apmokestinamų baterijų ar akumuliatorių;
  • atnaujinti mokesčio apskaičiavimo logiką;
  • pasitikrinti, kaip pakeitimas turi atsispindėti 2026 m. mokesčio už aplinkos teršimą deklaracijoje.

 

Šaltinis: VMI – Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo pakeitimai nuo 2026 m.


PRAKTINIS PATARIMAS

FR0600 prieš pateikiant verta sutikrinti ne tik bendrą PVM sumą, bet ir tris šaltinius: apskaitą → i.SAF → FR0600.

 

Ypač patikrinkite:

  • ar visos rugpjūčio PVM sąskaitos pateko į apskaitą ir i.SAF;
  • ar PVM kodai atitinka sandorių pobūdį;
  • ar ES prekių ir paslaugų įsigijimai tinkamai įtraukti į FR0600;
  • ar atvirkštinio apmokestinimo sandoriai tinkamai parodyti;
  • ar PVM atskaita pagrįsta dokumentais.

 

VMI nurodo, kad PVM mokėtojas FR0600 turi deklaruoti atitinkamo mokestinio laikotarpio sandorius, o PVM suma sumokama iki deklaracijos pateikimo termino pabaigos.


Šaltinis: VMI – PVM deklaracijų teikimas

 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!