Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Lietuvoje

split_long.png
Pakeista „prabangaus“ nekilnojamojo turto mokesčio deklaravimo tvarka 2016 12 02

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, kad atsižvelgus į Konstitucinio Teismo nutarimą* VMI pakeitė nekilnojamojo turto mokesčio (toliau – NTM) deklaravimo tvarką, kuri aktuali visiems gyventojams, turintiems vadinamąjį prabangų nekilnojamąjį turtą. NTM už 2016 metus gyventojai privalo deklaruoti ir sumokėti iki 2016 m. gruodžio 15 dienos.

 

„Pakeista deklaravimo tvarka numato, kad už 2015 metus ir vėlesnius mokestinius laikotarpius, NTM apskaičiuojamas taikant individualią 220 tūkst. eurų neapmokestinamąją vertę kiekvienam gyventojui, turinčiam brangaus nekilnojamojo turto - kiekvienas žmogus moka ne už šeimos, o tik už jam nuosavybės teise priklausantį nekilnojamąjį turtą. Jei bendra turto vertė yra 220 tūkst. eurų, tuomet mokesčio mokėti nereikia, bet jeigu, pvz., bendra turto vertė - 230 tūkst. eurų, tuomet nuo 10 tūkst. eurų yra mokama 0,5 proc.", - teigia VMI prie FM Teisės departamento direktorė Rasa Virvilienė.

 

Taip pat apskaičiuojant NTM papildoma lengvata taikoma šeimos nariams priklausančio nekilnojamojo turto vertei, jei tos šeimos augina tris ir daugiau vaikų (įvaikių) iki 18 metų, ar tos šeimos augina neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, taip pat vyresnį neįgalų vaiką (įvaikį), kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis.

 

Tokiu atveju neapmokestinamoji nekilnojamojo turto, priklausančio šeimos nariams, vertė didinama 30 procentų ir yra taikoma individualiai kiekvienam iš sutuoktinių jų pasirinktu santykiu.

 

Todėl kiekvienas iš sutuoktinių gali pasirinkti, kokiu santykiu taikyti neapmokestinamosios vertės padidėjimą 66 000 eurų.

 

Šiuo atveju sutuoktiniai gali:

•      šią vertę paskirstyti lygiomis dalimis, t. y. po 33 000 eurų, arba

•      vienam iš sutuoktinių yra pritaikoma visa neapmokestinamoji 66 000 eurų vertę, arba

•      kiekvienas iš sutuoktinių neapmokestinamąją vertę paskirsto savo pasirinktu santykiu. Svarbu, kad bendra paskirstyta neapmokestinamoji vertė neviršytų 66 000 eurų.

 

Sutuoktinių sutarimu taikomas papildomas neapmokestinamasis 30 proc. vertės dydis ir jo paskirstymas tarp sutuoktinių nėra atskirai įteisinamas jokiais juridinę galią turinčiais dokumentais. Todėl kiekvienais mokestiniais metais sutuoktiniai gali savo susitarimu keisti neapmokestinamosios vertės paskirstymą.

 

„Taisyklėse numatyta ir daugiau pakeitimų. Pažymėtina ir tai, kad jeigu už 2012-2014 metų mokestinį laikotarpį NTM nebuvo deklaruotas ir sumokėtas arba buvo deklaruotas, bet nesumokėtas, tuomet šis mokestis turėtų būti apskaičiuojamas atsižvelgiant į dabar pakeistą tvarką", - sako R.Virvilienė, pažymėdama, kad už minėtą laikotarpį pateikti patikslintą deklaraciją galima tik tuo atveju, jei prieš tai teiktoje buvo nurodyta neteisinga informacija apie patį nekilnojamąjį turtą, pvz., nurodyta per didelė ar per maža apmokestinamojo turto vertė ir pan.

 

Pažymėtina, kad gyventojai, turintys prabangaus nekilnojamojo turto, už 2016 metus apskaičiuodami NTM turi vadovautis nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojusiomis naujomis mokestinėmis vertėmis, jei toks turtas yra vertinamas masiniu būdu**.

 

Visą reikiamą informaciją apie NTM deklaracijos KIT715 pildymo taisyklių pakeitimus bei kitus mokesčių klausimus, fiziniai ir juridiniai asmenys gali gauti paskambinę trumpuoju Mokesčių informacijos centro telefonu 1882 ar apsilankę VMI interneto svetainėje www.vmi.lt. VMI Mokesčių informacijos centro trumpuoju telefonu 1882 teikiamos konsultacijos įrašomos ir yra lygiavertės rašytinėms.

 

Papildoma informacija, kiek buvo deklaruota NTM apskrityse:

 

2015 metais

2016 metais

 

Apskritis

Asmenų skaičius

Suma, €

Asmenų skaičius

Suma, €

 
 

Alytaus

  59

10 320

  3

  0

 

Kauno

  294

68 060

  12

6 602

 

Klaipėdos

  463

147 151

  47

20 677

 

Marijampolės

  60

5 959

  1

  0

 

Panevėžio

  46

6 668

  1

  0

 

Šiaulių

  93

13 355

  4

3 328

 

Tauragės

  34

  824

  0

  0

 

Telšių

  41

4 639

  0

  0

 

Utenos

  40

4 934

  2

  552

 

Vilniaus

1 664

537 082

  96

44 236

 

Iš viso:

2 794

798 992

  166

75 395

 

 

  *- Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimu Nr. KT24-N14/2015 „Dėl apmokestinimo nekilnojamojo turto mokesčiu", 2011 m. gruodžio 21 d. Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo  7 straipsnio 6 dalies nuostata „Šio straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatyta neapmokestinamoji vertė taikoma visam šiame punkte nurodytos paskirties nekilnojamajam turtui, kuris nuosavybės teise priklauso šeimos nariams arba yra jų įsigyjamas" pripažinta prieštaraujančia Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 straipsnio 1 daliai, 38 straipsnio 1, 2 dalims, todėl negali būti taikoma.

 

**- nekilnojamojo turto mokestis skaičiuojamas nuo mokestinės (bazinės) vertės, kurią nustato ir skelbia turto vertintojas, t. y. VĮ „Registrų centras". Nekilnojamojo turto (statinių), vertinamo masiniu būdu, mokestines vertes, nustatytas 2016 m. sausio 1 d., kurios naudojamos mokesčiui apskaičiuoti  5 metus ( 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 metais), galima rasti VĮ ,,Registrų centras" interneto svetainėje įvedus  statinio unikalų  numerį  skyrelyje   ,,Mokestinės vertės paieška pagal unikalų numerį" (Nekilnojamojo turto kadastras ir registras – Nekilnojamojo turto vertinimas – Mokestinės vertės paieška pagal unikalų numerį) arba galima kreiptis į VĮ „Registrų centras" su prašymu gauti mokestinės (bazinės) vertės išrašą.

 

 

VMI prie FM inf.

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!