Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Lietuvoje

split_long.png
Mokesčių ir teisės naujienų apžvalga (spalis) 2016 11 23
Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) veikimo pradžia

Nuo š. m. spalio 1 d. turėjusi veikti Išmaniosios mokesčių administravimo sistema (i.MAS), savikontrolės tikslais buvo atverta jau rugsėjo 30 d. 20 val.

 

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informavo, kad pirmųjų duomenų į i.MAS elektroninių važtaraščių (i.VAZ) ir elektroninių PVM sąskaitų faktūrų (i.SAF) posistemius sulaukė jau vos po kelių minučių nuo sistemos atvėrimo.

 

Pirmąjį važtaraštį į i.VAZ posistemį kiek po 20 val. pateikė Žemaitijoje įsikūrusi duonos gaminių kepykla.

 

Spalio 1-ąją, praėjus 4 minutėms po vidurnakčio, važtaraščio duomenis pateikė duonkepiai iš Šiaurės Lietuvos.

 

Pranešama, kad kol kas bendrovės dėl veiklos specifikos ir duomenų teikimo reikalavimų aktyviau naudojasi i.VAZ posistemiu.

 

Daugiau informacijos rasite čia.

Nebetęsiamas „atminties“ neturinčių taksometrų registravimas VMI

VMI prie FM nuo š. m. spalio 30 d. naujai neberegistruoja ir neperregistruoja taksi paslaugų teikėjų turimų seno tipo taksometrų, atitinkančių iki 2006 m. spalio 30 d. taikytinas taisykles.

 

Tačiau, jeigu tokie taksometrai bus pradėti naudoti iki šio termino, jie galės būti naudojami ir toliau, kol turės galiojančią taksometro metrologinę patikrą, o nebenaudojamus taksometrus būtina išregistruoti.

 

VMI prie FM galės registruoti tik tokius taksometrus, kurie turi teisinį metrologinį patvirtinimą ir kurie atitinka Lietuvos Respublikos metrologijos įstatyme, Matavimo priemonių teisinio metrologinio reglamentavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

 

Dėl taksometro registravimo galima kreiptis į bet kurią apskrities valstybinę mokesčių inspekciją (toliau – AVMI).

 

Daugiau informacijos rasite čia.

 

Nauja Paslaptyje nelaikomos informacijos apie mokesčių mokėtoją paskleidimo tretiesiems asmenims taisyklių redakcija

Teisės aktų registre bus paskelbtas VMI prie FM viršininko 2016 m. spalio 27 d. įsakymas Nr. VA-133 „Dėl Paslaptyje nelaikomos informacijos apie mokesčių mokėtoją paskleidimo tretiesiems asmenims taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko įsakymu Nr. VA-147, pakeitimo", kuriuo nauja redakcija išdėstytos Paslaptyje nelaikomos informacijos apie mokesčių mokėtoją paskleidimo tretiesiems asmenims taisyklės (toliau – taisyklės).

 

Pagrindiniai taisyklių pakeitimai:

  • Atsisakyta perteklinių nuostatų (pvz., kurios yra mokesčių mokėtojų aptarnavimo standarto, o ne minimų taisyklių objektas).
  • Taisyklės papildytos, atsižvelgiant į VMI organizacinius pasikeitimus, nurodant, kad informaciją telefonu teikia ne tik apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų (toliau ― AVMI) aptarnavimo padaliniai, bet ir VMI prie FM Mokesčių informacijos departamentas.
  • Įtvirtintas aptarnavimas vieno langelio principu, t. y. prašymas suteikti informaciją apie mokesčių mokėtoją gali būti pateikiamas pasirinktinai AVMI arba VMI prie FM.
  • Praplėstos asmenų galimybės gauti paslaptyje nelaikomą informaciją apie mokesčių mokėtoją.
  • Bus skelbiama informacija apie mokesčių mokėtojus – juridinius asmenis, turinčius mokestinę nepriemoką.

 

Daugiau informacijos rasite čia.

 

Pakeistas Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymas

Lietuvos Respublikos Seimas 2016 m. spalio 12 d. priėmė Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 (toliau – LPĮ) pakeitimo įstatymo Nr. XII-2202 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XII-2679, kurio nuostatos įsigaliojo nuo 2016 m. spalio 18 d.

 

Pagrindiniai LPĮ pakeitimai:

  • LPĮ 5 straipsnis papildytas nauja 3 dalimi, kuri neleidžia valstybės ir savivaldybių valdomoms įmonėms, kuriose valstybei ir/ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, remti, t. y. teikti paramos, savo akcininkams ir su jais susijusiems kitiems juridiniams asmenims, išskyrus veikiančius švietimo, kultūros, sporto bei socialinių paslaugų ir sveikatos priežiūros srityse.
  • Sugriežtintas aukščiau minėtų valstybės bei savivaldybių valdomų įmonių paramos teikimas padės išvengti piktnaudžiavimo atvejų, kai šios įmonės remia savo dalyvius, taip mažindamos savo pajamų dalį (pagal Pelno mokesčio įstatymo nuostatas, lengvata gali būti taikoma, jeigu paramos suma neviršija 40 proc. mokesčio mokėtojo pajamų).
  • LPĮ 11 straipsnis įpareigoja valstybės ir savivaldybių valdomas įmones, kuriose valstybei ir/ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų, viešinti informaciją apie suteiktą paramą (paramos gavėjas, tikslas, suma, teikimo laikotarpis) ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo paramos suteikimo savo interneto svetainėje.

 

Daugiau informacijos rasite čia.

 

Papildytas PVM įstatymo 28 straipsnio komentaras

VMI prie FM parengė Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 28 straipsnio 4 dalies apibendrinto paaiškinimo (komentaro) pakeitimą ir papildymą, kurį suderino su Lietuvos Respublikos finansų ministerija (Finansų ministerijos 2016-09-27 raštas Nr.((14.16-01)-5K-1618660)-6K-1606717).

 

Papildytame komentare pažymima, kad PVM neapmokestinamoms finansinėms paslaugoms priskiriamos ir tokios (pvz., teikiamos VĮ „Lietuvos paštas“ ar kito ūkio subjekto) paslaugos, nenurodytos minėtame įsakyme:

  • draudimo, kitų išmokų pristatymo ir išmokėjimo,
  • pensijų, pašalpų bei kitų išmokų pristatymo ir išmokėjimo,
  • įmokų už elektros energiją, buto nuomą, dujas, telekomunikacijų bei komunalines paslaugas, draudimo, kitų įmokų ir mokesčių priėmimo.

 

Daugiau informacijos rasite čia.

 

Pakeisti (papildyti) pelno mokesčio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies, 12 straipsnio 8 punkto, 17 straipsnio 1 dalies 3 punkto komentarai

Š. m. spalio 20 d. VMI prie FM paskelbė apie parengtus pelno mokesčio įstatymo (toliau – PMĮ) 7 straipsnio 1 dalies, 12 straipsnio 8 punkto, 17 straipsnio 1 dalies ir 31 straipsnio 1 dalies 3 punkto komentarų (apibendrintų paaiškinimų) pakeitimus, kurių nuostatos suderintos su Lietuvos Respublikos finansų ministerija (2016-08-22 raštas Nr. (14.16- 01)-5K-1614905-6K-1606006).

 

Pagrindiniai komentaro pakeitimai:

  • PMĮ 7 straipsnio 1 dalies komentaras papildomas nauju 30 punktu dėl transporto prastovų pajamų priskyrimo apmokestinamosioms pajamoms.
  • PMĮ 17 straipsnio 1 dalies komentaras papildomas nauju 6.31 punktu dėl transporto prastovų sąnaudų priskyrimo leidžiamiems atskaitymams.
  • PMĮ 12 straipsnio 8 punkto komentaras papildomas nauja pastraipa „Netesybomis nelaikomos transporto prastovų pajamos (žr. PMĮ 7 str. 1 d. komentaro 30 punktą).“
  • PMĮ 31 straipsnio 1 dalies 3 punkto komentaras papildomas nauja pastraipa „Netesybomis nelaikomos transporto prastovų sąnaudos (žr. PMĮ 17 str. 1 d. komentaro 6.31 punktą).“

 

Daugiau informacijos rasite čia.

 

Priimtas sutelktinio finansavimo įstatymas

2016 m. lapkričio 3 d. Seimas priėmė Sutelktinio finansavimo įstatymą, kuris nustato sutelktinio finansavimo veiklos sąlygas, paslaugų teikimo reikalavimus, įrašymo į viešąjį sutelktinio finansavimo platformų operatorių sąrašą, išbraukimo iš jo tvarką, lėšų pritraukimo sąlygas, investavimo ribas ir kt.

 

Įstatymas įsigalios 2016 m. gruodžio 1 d.

 

Daugiau informacijos rasite Deloitte pranešime čia.

 

Papildyti asmens tapatybės nuotolinio nustatymo būdai

2016 m. spalio 26 d. priimtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas, kuriuo atnaujintos nuostatos, susijusios su Finansų įstaigų ir kitų subjektų klientų tapatybės nustatymu nuotoliniu būdu.

 

Klientų tapatybė nuotoliniu būdu galės būti nustatoma šiais atvejais:

  1. kai informacija apie asmens tapatybę patvirtinama naudojantis kvalifikuotu elektroniniu parašu;
  2. kai informacija apie asmens tapatybę patvirtinama Europos Sąjungoje išduotomis elektroninės atpažinties priemonėmis;
  3. kai naudojamos elektroninės priemonės, leidžiančios perduoti tiesioginį vaizdą vienu iš šių būdų:
  • tiesioginio vaizdo perdavimo metu užfiksuojamas tapatybę patvirtinančio dokumento arba jį atitinkančio leidimo gyventi Lietuvos Respublikoje originalas ir kliento tapatybė patvirtinama naudojantis elektroniniu parašu;
  • tiesioginio vaizdo perdavimo metu užfiksuojamas kliento veido atvaizdas ir kliento parodytas tapatybę patvirtinančio dokumento arba jį atitinkančio leidimo gyventi Lietuvos Respublikoje originalas.

 

Pakeitimai įsigalios 2016 m. gruodžio 1 d.

 

Daugiau informacijos rasite čia.

 

------------------------------

Kiekvieną mėnesį kviečiame susipažinti su Deloitte Mokesčių ir teisės departamento parengtu naujienlaiškiu. Jame pateiktos ekspertų įžvalgos apie svarbiausias šios srities naujienas ir pokyčius.

Čia pateikiama tik bendro pobūdžio informacija ir ji negali būti vertinama kaip Deloitte Touche Tohmatsu Limited, grupei priklausančių bendrovių narių ir susijusių įmonių (apibendrinant, tarptautinio Deloitte įmonių tinklo) patarimas, teisinė išvada ar konsultacija. Šis leidinys nėra profesionalių patarimų ir paslaugų atitikmuo, todėl neturėtų būti naudojamas kaip sprendimų, darančių įtaką Jūsų finansams ir verslui, pagrindas.

Prieš priimant tam tikrus sprendimus ar imantis bet kokių kitų veiksmų, galinčių turėti įtakos Jūsų finansiniams rezultatams, reikėtų pasikonsultuoti su kvalifikuotais specialistais. Nė viena iš tarptautinio Deloitte tinklo įmonių nėra atsakinga už nuostolius, atsiradusius dėl leidinyje skelbiamos informacijos.

 

www2.deloitte.com inf.

 

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!