Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Lietuvoje

split_long.png
Mokesčių, apskaitos ir teisės naujovės 2016 08 17

Mokesčiai

 

Pridėtinės vertės mokesčio naujienos

Su apgyvendinimo paslauga susijusių paslaugų apmokestinimas

Remiantis Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimais, papildytas PVM įstatymo komentaras dėl lengvatinio 9%  PVM tarifo taikymo teikiamoms apgyvendinimo paslaugoms.

Tais atvejais, kai kartu su apgyvendinimo paslauga teikiama šalutinė paslauga (be papildomo mokesčio), kuri pagrindinę paslaugą daro patrauklesne, tai ši šalutinė paslauga laikoma apgyvendinimo paslaugos neatsiejama dalimi.

Tokia teikiama paslauga apmokestinama taikant lengvatinį 9% PVM tarifą.

VMI prie FM 2016 m. birželio 6 d. raštas Nr. (18.2-31-2 E)RM-16250.


Prekės, neapmokestinamos importo PVM

Nauja redakcija išdėstytos Importuojamų prekių neapmokestinimo importo PVM taisyklės, kurios numato PVM įstatymo nuostatų, apibrėžiančių ypatingus atvejus, kai importuojamos prekės neapmokestinamos importo PVM, taikymo tvarką.

Naujojoje redakcijoje atlikti pakeitimai, atsižvelgiant į 2016 metų versijos Kombinuotąją nomenklatūrą bei atlikti kiti pakeitimai.

LR Vyriausybės 2016 m. birželio 8 d. nutarimas  Nr. 581.


Dėl kitose ES valstybėse sumokėto PVM grąžinimo

Nuo 2016 m. liepos 1 d. įsigalioja nauja Elektroninių prašymų grąžinti kitose ES valstybėse narėse sumokėtą PVM teikimo taisyklių redakcija.

Naujojoje redakcijoje plačiau aprašoma atmestų prašymų koregavimo tvarka, patikslinta Elektroninių prašymų registravimo informacinės sistemos identifikavimo priemonių išdavimo tvarka bei atlikti kiti pakeitimai.

LR Finansų ministerijos 2016 m. birželio 29 d. įsakymas Nr. VA-96.

 

Akcizai

Dėl akcizų deklaracijų užpildymo ir pateikimo

Nauja redakcija išdėstytos akcizų deklaracijų FR0630 ir FR0630A formų, jų priedų užpildymo ir pateikimo taisyklės.

Nuo 2016 m. spalio 1 d. Lietuvos juridiniai asmenys akcizų deklaraciją FR0630A ir jos priedus galės pateikti tik elektroniniu būdu. Kitiems asmenis išliks galimybė deklaraciją pateikti tiek elektroniniu būdu, tiek raštu.

2016 m. birželio 13 d. įsakymas Nr. VA-82.


Dėl atnaujintų teisės aktų

Nuo 2016 m. liepos 1 d. įsigalioja nauja redakcija išdėstytos Akcizais apmokestinamų prekių, kurioms taikomos akcizų lengvatos, apyvartos ataskaitos pateikimo taisyklės, Naftos produktų, bioproduktų, kitų degiųjų skystų produktų ir gamtinių dujų apskaitos taisyklės, Kuro objektų ir naftos produktų apskaitos priemonių registravimo taisyklės bei Akcizų apskaičiavimo dokumentų išrašymo ir unikalaus akcizų apskaičiavimo  dokumento numerio suteikimo taisyklės.

Nustatyta duomenų apie gazolių, skirtų naudoti žemės ūkio produktų gamybai, ir šildymui skirto kuro įsigijimą, tiekimą ir kitokį panaudojimą pateikimo tvarka VMI akcizų informacinėje sistemoje. Asmenims, tiekiantiems šias prekes, bei asmenims, nedenatūruotą etilo alkoholį ir denatūruotą etilo alkoholį parduodantiems gamybos, techninėms reikmėms, mokslo ir tyrimo darbams bei asmenims, tiekiantiems akmens anglis, koksą ir/ar lignitą, panaikinta prievolė teikti Akcizais apmokestinamų prekių, kurioms taikomos akcizų lengvatos, apyvartos ataskaitą.

Taip pat teisės aktais įtvirtinti kiti pakeitimai.

VMI prie FM 2016 m. birželio 30 d. raštas Nr. (18.2-31-2) RM-18937.

 

Muitai

Europos Komisijos gairės dėl Sąjungos Muitinės Kodekso

Europos Komisija išleido gaires, papildančias Sąjungos Muitinės kodeksą, kurių tikslas pateikti detalesnes instrukcijas, kaip interpretuoti naująsias muitinės taisykles, taikomas nuo 2016 m. gegužės 1 d. Gairės apima tokias sritis:

 

Pelno mokesčio naujienos

Paaiškinti pelno nesiekiančių vienetų metinės pelno mokesčio deklaracijos pildymo ypatumai

VMI prie FM parengė paaiškinimą dėl klausimų, susijusių su pelno nesiekiančių vienetų pelno mokesčio apskaičiavimu ir pajamų bei joms tenkančių sąnaudų pildymo metinėje pelno mokesčio deklaracijoje.

Paaiškinime detalizuojami formos PLN204N laukelių pildymo ypatumai.

Primename, kad nuo šiol pelno nesiekiantys vienetai neprivalo mokesčių administratoriui teikti finansinių ataskaitų rinkinio.

VMI prie FM 2016 m. gegužės 24 d. raštas Nr. (18.10-31-1E) RM-15016.


Pakeistas komentaras dėl kitokio pelno mokesčio mokestinio laikotarpio nustatymo

VMI prie FM pakeitė Pelno mokesčio įstatymo komentarą dėl kitokio pelno mokesčio mokestinio laikotarpio nustatymo.

Pakeitimuose nurodyta, jog vienetas prašymą dėl kitokio mokestinio laikotarpio nustatymo gali pateikti šiais būdais:

  • prisijungęs prie VMI portalo „Mano VMI“;
  • tiesiogiai ar paštu pateikdamas apskrities VMI.

Pakeistas komentaras dėl kitokio pelno mokesčio mokestinio laikotarpio nustatymo

VMI prie FM pakeitė Pelno mokesčio įstatymo komentarą dėl kitokio pelno mokesčio mokestinio laikotarpio nustatymo.

Pakeitimuose nurodyta, jog vienetas prašymą dėl kitokio mokestinio laikotarpio nustatymo gali pateikti šiais būdais:

  • prisijungęs prie VMI portalo „Mano VMI“;
  • tiesiogiai ar paštu pateikdamas apskrities VMI.

Prašymai turi būti pateikti iki numanomo kitokio mokestinio laikotarpio pradžios.

Pažymėtina, kad vienetas, kuriam mokesčių administratorius patvirtino kitokį, su kalendoriniais metais nesutampantį, mokestinį laikotarpį, privalo pateikti pereinamojo mokestinio laikotarpio mokesčių deklaracijas ta pačia tvarka, kaip ir metines mokesčių deklaracijas.

Taip pat nustatyta, kad naujai įregistruotam vienetui gali būti nustatomas kitoks mokestinis laikotarpis be pereinamojo mokestinio laikotarpio, jeigu prašomas kitoks mokestinis laikotarpis prasideda anksčiau nei vienetas įregistruotas JAR ir jeigu iki įregistravimo JAR datos vienetas nevykdė veiklos.

VMI prie FM 2016 m. birželio 23 d. raštas Nr. (32.42-31-1E) RM-18220.

Pelno mokesčio įstatymo (PMĮ) taikymas įgyvendinant viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektus

VMI prie FM parengė paaiškinimą apie PMĮ nuostatų taikymo ypatumus dėl viešųjų ir privačiųjų subjektų partnerystės (VPSP) projektų sutarčių atvejais.

Paaiškinime detalizuojami šie dažniausiai pasitaikantys sutarties sudarymo bei įgyvendinimo atveju iškilę privataus subjekto pelno mokesčio apmokestinimo klausimai:

  • dėl pagal VPSP projektą sukurto nekilnojamojo turto perdavimo ir nuosavybės teisės įforminimo;
  • dėl privataus subjekto VPSP sutarties galiojimo laikotarpiu atlikto esminio turto pagerinimo;
  • dėl rezervo kaupimo sukurtos infrastruktūros esminiam pagerinimui atlikti;
  • dėl pelno (nuostolio), atsiradusio (susidariusio) dėl palūkanų apskaičiavimo finansinėje apskaitoje, taikant apskaičiuotų palūkanų metodą.

VMI prie FM 2016 m. gegužės 20 d. pranešimas.

 

Gyventojų pajamų mokesčio ir „Sodros" įmokų naujienos

Didinama minimalioji mėnesio alga ir didėja privalomo sveikatos draudimo įmokos

Nuo 2016 m. liepos 1 d. LR Vyriausybė didina MMA nuo 350 iki 380 eurų bei minimalųjį valandinį atlygį nuo 2,13 iki 2,32 eurų.

Dėl padidėjusios MMA nuo liepos mėn. PSD įmokų sumos, kurias turi mokėti savarankiškai besidraudžiantys asmenys, padidėjo nuo 31,50 iki 34,20 eurų per mėnesį (t.y. 9% nuo MMA).

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. birželio 28 d. pranešimas ir LR Vyriausybės nutarimas dėl minimaliojo darbo užmokesčio dydžio Nr. 644.

 

Kiti mokesčiai

Papildytas Mokesčių administravimo įstatymo komentaras dėl turto įsigijimo ir pajamų gavimą patvirtinančių dokumentų

VMI prie FM parengė MAĮ 41 str. 2 dalies komentarą, kuriame paaiškinta, kokie dokumentai patvirtintų teisėtą turto įsigijimą ir pajamų gavimą ir kokie duomenys turėtų būti nurodyti šiuose dokumentuose.

Turto įsigijimą ir pajamų gavimą patvirtinančiais dokumentais bus laikomi:

  • dokumentai, kurie atitinka Civiliniame kodekse nurodytus reikalavimus;
  • kiti juridinę galią turintys dokumentai – rašytinės sutartys.

Įstatymų reikalavimų neatitinkantys dokumentai nebus laikomi teisėtą turto įsigijimą ir pajamų gavimą pagrindžiančiais dokumentais.

VMI prie FM 2016 m. birželio 16 d. raštas Nr. (32.44-31-3) RM-17637.


Pakeista VMI skiriamų baudų skyrimo ir delspinigių skaičiavimo metodika

VMI prie FM pakeitė baudų skyrimo ir delspinigių skaičiavimo metodiką, skirtą mokesčių mokėtojams, pažeidusiems mokesčių įstatymus.

Pakeitimais nustatyta, kad tuo atveju, kai  mokesčių administratorius skirdamas baudą mokesčių mokėtojui nenustato jokių baudą mažinančių aplinkybių, o tik baudą didinančias aplinkybes, turėtų būti skiriama 50 procentų priskaičiuotos nesumokėtos mokesčio sumos dydžio bauda. Iki šio pakeitimo buvo skiriama 30 procentų priskaičiuotos trūkstamos mokesčio sumos dydžio bauda.

Metodikoje atnaujintas ir baudą didinančių aplinkybių sąrašas (pvz. asmuo teikia klaidinančius paaiškinimus, dokumentus). Nuo šiol vertinant pažeidimo pobūdį, baudą didinančia aplinkybe yra laikomas ir atvejis, kai mokesčių administratorius nustato, kad mokėtojo (mokėtojo šeimos) patirtos išlaidos viršija pajamas.

Pakeitimai ir papildymai įsigaliojo 2016 m. birželio 2 d.

VMI prie FM viršininko 2016 m. birželio 1 d. įsakymas Nr. VA-75.


Naujos deklaracijų ir kitų dokumentų (duomenų) pateikimo VMI taisyklės

VMI prie FM dar kartą pakeitė „Mokesčių deklaracijų pateikimo, jų pateikimo termino pratęsimo ir mokesčių mokėtojų laikino atleidimo nuo mokesčių deklaracijų ir (arba) kitų teisės aktuose nurodytų dokumentų pateikimo“ taisykles.

Naujuose pakeitimuose numatyta:

  • tais atvejais, kai deklaracija teikiama ne elektroniniu būdu, tai ji gali būti tiesiogiai įteikta apskrities VMI darbuotojui arba pateikta paštu VMI Mokestinių prievolių departamento Dokumentų tvarkymo ir archyvavimo skyriui;
  • gaunamų ir išrašomų PVM sąskaitų faktūrų registrų duomenys ir Lietuvoje vežamų krovinių važtaraščių ir kitų krovinių gabenimo dokumentų duomenys VMI gali būti pateikti elektroniniu būdu ar raštu, jeigu nenustatytas tik elektroninis šių duomenų pateikimo būdas;
  • tais atvejais, kai nėra galimybės pateikti deklaracijos (pvz. neveikia VMI informacinė sistema) ir baigiasi jos pateikimo terminas, tuomet ji turi būti pateikta per protingą terminą, kai tik atkuriama galimybė tą padaryti;
  • patikslintos deklaracijų trūkumų šalinimo bei mokesčių mokėtojo informavimo nuostatos.

VMI prie FM viršininko 2016 m. gegužės 20 d. įsakymas Nr. VA-69. 


Svarstomas įstatymo projektas dėl naujų pelno mokesčio lengvatos kriterijų laisvųjų ekonominių zonų (LEZ) įmonėms

LR Seimui pateiktas svarstyti Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo pakeitimo projektas, kuris numato pelno mokesčio lengvatos taikymo praplėtimą. T.y. pagal šį projektą, LEZ įmonė 6 mokestinius laikotarpius nemoka pelno mokesčio, o kitus 10 mokestinių laikotarpių jai taikomas 50% sumažintas pelno mokesčio tarifas, jei:

  • LEZ įmonės kapitalo investicijos siekia ne mažiau kaip 100 tūkst. EUR;
  • vidutinis mokestinių metų darbuotojų skaičius ne mažesnis kaip 20;
  • ne mažiau kaip 75% LEZ įmonės atitinkamo mokestinio laikotarpio pajamos sudaro pajamos iš zonoje vykdomos apskaitos, buhalterijos ir konsultacinės veiklos (išskyrus auditą, sąskaitų ekspertizės ir teisingumo paliudijimą), įstaigų administracinės ir aptarnavimo veiklos, žmogiškųjų išteklių veiklos, architektūros ir inžinerijos ir su ja susijusių techninių konsultacijų veiklos (išskyrus statybos darbų kontrolę, vietovės nuotraukų darymą);
  • LEZ įmonė turi auditoriaus išvadą, patvirtinančią reikalaujamą kapitalo investicijos dydį.

 

Svarstomas įstatymo projektas dėl naujų pelno mokesčio lengvatos kriterijų laisvųjų ekonominių zonų (LEZ) įmonėms

LR Seimui pateiktas svarstyti Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo pakeitimo projektas, kuris numato pelno mokesčio lengvatos taikymo praplėtimą. T.y. pagal šį projektą, LEZ įmonė 6 mokestinius laikotarpius nemoka pelno mokesčio, o kitus 10 mokestinių laikotarpių jai taikomas 50% sumažintas pelno mokesčio tarifas, jei:

  • LEZ įmonės kapitalo investicijos siekia ne mažiau kaip 100 tūkst. EUR;
  • vidutinis mokestinių metų darbuotojų skaičius ne mažesnis kaip 20;
  • ne mažiau kaip 75% LEZ įmonės atitinkamo mokestinio laikotarpio pajamos sudaro pajamos iš zonoje vykdomos apskaitos, buhalterijos ir konsultacinės veiklos (išskyrus auditą, sąskaitų ekspertizės ir teisingumo paliudijimą), įstaigų administracinės ir aptarnavimo veiklos, žmogiškųjų išteklių veiklos, architektūros ir inžinerijos ir su ja susijusių techninių konsultacijų veiklos (išskyrus statybos darbų kontrolę, vietovės nuotraukų darymą);
  • LEZ įmonė turi auditoriaus išvadą, patvirtinančią reikalaujamą kapitalo investicijos dydį.

Primename, kad šiuo metu galiojanti pelno mokesčio lengvata LEZ įmonei taip pat bus taikoma. Pagal dabar galiojantį režimą LEZ įmonė 6 mokestinius laikotarpius nemoka pelno mokesčio, o kitus 10 mokestinių laikotarpių jai taikomas 50% sumažintas pelno mokesčio tarifas, jei:

  • LEZ įmonės kapitalo investicijos siekia ne mažiau kaip 1 mln. EUR;
  • ne mažiau kaip 75% LEZ įmonės atitinkamo mokestinio laikotarpio pajamos sudaro pajamos iš zonoje vykdomos prekių gamybos, apdirbimo, perdirbimo, sandėliavimo veiklos, orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamybos, orlaivių ir erdvėlaivių remonto ir techninės priežiūros, su orlaivių techniniu aptarnavimu ir remontu susijusios veiklos (elektroninės ir optinės įrangos remonto, techninio tikrinimo ir analizės), kompiuterių programavimo veiklos, kompiuterių konsultacinės veiklos, kompiuterinės įrangos tvarkybos, kitos informacinių technologijų ir kompiuterių paslaugų veiklos, duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusios veiklos, užsakomųjų informacinių paslaugų centrų veiklos, didmeninės prekybos zonoje sandėliuojamomis prekėmis ir (arba) teikiamų paslaugų, susijusių su minėtomis zonoje vykdomos veiklos rūšimis;
  • LEZ įmonė turi auditoriaus išvadą, patvirtinančią reikalaujamą kapitalo investicijos dydį.

Jei bus priimtas šis įstatymo projektas, tai paskatins daugiau įmonių steigtis LEZ bei užtikrins šių zonų plėtrą ateityje.

LR Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo pakeitimo projektas.

Apskaitos naujienos

Įsigaliojo nauji ES audito teisės aktai

2016 m. birželio 17 d. įsigaliojo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 537/2014  dėl konkrečių viešojo intereso įmonių teisės

aktų nustatyto audito reikalavimų, kuriuo panaikinamas Komisijos sprendimas 2005/909/EB ir 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/56/ES,

kuria iš dalies keičiama Direktyva 2006/43/EB dėl teisės aktų nustatyto metinės finansinės atskaitomybės ir konsoliduotos finansinės atskaitomybės audito.

Europos Komisija skelbia, kad šie nauji teisės aktai padės užtikrinti aukštos kokybės auditą visoje ES ir stiprinti investuotojų pasitikėjimą

įmonių finansinėmis ataskaitomis, skatins tarpvalstybines investicijas bei gerins ekonomikos augimo sąlygas ES.

Europos Komisijos 2016 m. birželio 17 d. pranešimas.

Plačiau šie pakeitimai buvo aprašyti mūsų 2014 m. birželio mėn. naujienlaiškyje Nr. 177.


Europos Komisija skelbia paaiškinimus dėl naujų ES audito teisės aktų

2016 m. gegužės 31 d. Europos Komisija paskelbė naują „Klausimų – atsakymų“ dokumentą, kuriame pateikiami atsakymai į naujų ES audito teisės aktų praktinio taikymo klausimus. Šis dokumentas papildo ankstesnius „Klausimų – atsakymų“ dokumentus, paskelbtus 2014 m. rugsėjo mėnesį ir 2016 m. vasario mėnesį.

Europos Komisija, skelbdama šiuos dokumentus, siekia palengvinti perėjimą prie naujų ES audito teisės aktų taikymo ir užtikrinti jų taikymo nuoseklumą visoje Europos Sąjungoje.


17-ojo verslo apskaitos standarto “Biologinis turtas” metodinių rekomendacijų keitimo projektas

Atsižvelgiant į Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2015 m. gegužės 28 d. įsakymą Nr. VAS-20 yra keičiamos 17-ojo verslo apskaitos

standarto „Biologinis turtas“ metodinės rekomendacijos.

Pagrindiniai standarto punktų aiškinimo keitimai:

  • sąskaitų korespondencijos pakeistos pagal naujos redakcijos pavyzdinį sąskaitų planą, nuo 2016 m. sausio 1 d.  atsižvelgiant į žemės ūkio apskaitos ypatumus, praplėstas pavyzdinis sąskaitų planas žemės ūkio apskaitoje naudojamomis papildomomis sąskaitomis;
  • metodinės rekomendacijos papildytos biologinio turto skirstymo į ilgalaikį ir trumpalaikį turtą pavyzdžiu;
  • pakoreguoti standarto 12 punkto aiškinimo pavyzdžiai, kai biologinis turtas ir žemės ūkio produktai apskaitoje registruojami tikrąja verte atėmus pardavimo išlaidas;
  • standarto 14 punkto aiškinimas papildytas nauju pavyzdžiu dėl atidėjinių registravimo apskaitoje parduodant gyvulius;
  • standarto 25 punkto aiškinimas papildytas nauju pavyzdžiu, kai biologinis turtas apskaitoje registruojamas įsigijimo savikaina;
  • pateiktas iki 2016 m. sausio 1 d. galiojusios ir naujos žemės ūkio įmonių pelno (nuostolių) ataskaitos palyginimas;
  • atlikti kiti redakcinio pobūdžio pakeitimai.

Šios metodinės rekomendacijos šiuo metu yra pateiktos Finansų ministerijos pritarimui ir turėtų būti svarstomos 2016 m. trečią ketv. Verslo apskaitos standartų komiteto posėdžiuose.

Su 17-ojo verslo apskaitos standarto “Biologinis turtas” metodinių rekomendacijų keitimo  projektu galima susipažinti čia. 

 

Teisės naujienos

Naujas darbo kodeksas grąžintas pakartotiniam svarstymui

2016 m. birželio 21 d. buvo priimtas naujas darbo kodeksas, kuriuo siekiama liberalizuoti darbo santykius Lietuvoje.

Darbo kodekse numatyti šie pagrindiniai pakeitimai:

  • pakeista atostogų skaičiavimo tvarka. Siūloma kasmetines atostogas skaičiuoti ne kalendorinėmis, o darbo dienomis ir darbuotojui suteikti 20 darbo dienų kasmetinių atostogų;
  • keičiamas apmokėjimas už viršvalandinį darbą bei darbą naktį, poilsio ir švenčių dienomis. Darbuotojo prašymu šis laikas galės būti pridedamas prie kasmetinių atostogų trukmės;
  • įtvirtinamas nekonkuravimo susitarimas. Toks susitarimas galiotų ne ilgiau nei 2 metus po darbo sutarties nutraukimo, jei darbuotojui už šį laikotarpį mokama kompensacija;
  • suvienodinti išeitinių išmokų dydžiai darbuotojams. Darbuotojams, atleistiems be kaltės priklausys išeitinė išmoka - 0,5 mėnesinio vidutinio darbo užmokesčio dydžio jei darbuotojas išdirbo trumpiau nei 12 mėnesių arba 2 mėnesių vidutinio darbo užmokesčio dydžio, jei darbuotojas išdirbo ilgiau nei 12 mėnesių;
  • padidinta maksimali viršvalandinio darbo trukmė nuo 120 iki  180 valandų per metus. Ilgesnė viršvalandžių trukmė galės būti numatyta kolektyvinėse sutartyse;
  • įtvirtinamos naujos darbo sutarčių rūšys. Darbdaviai galės siūlyti darbuotojams sudaryti pameistrystės, nenustatytos darbo apimties, projektinio darbo, darbo vietos dalijimosi, darbo keliems darbdaviams sutartis;
  • numatytos lankstesnės darbuotojų atleidimo sąlygos. Išskyrus išimtinius atvejus, siūloma darbuotojus apie atleidimą įspėti prieš 1 mėnesį.

Priimtas naujas darbo kodeksas šiuo metu Prezidentės yra grąžintas pakartotiniam svarstymui, tačiau Seimas gali neatsižvelgti į Prezidentės pastabas ir pakartotinai jį priimti.

Darbo kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymas Nr. XII-2462.


Patvirtinta nauja užimtumo skatinimo tvarka

Siekiama patobulinti užimtumo rėmimo sistemą ir efektyviau skatinti asmenų užimtumą Lietuvoje. Nauju įstatymu numatytos šios užimtumo skatinimo priemonės:

  • įdarbinimas subsidijuojant. Darbdaviui, kuris įdarbins pagal įstatymą remiamus asmenis, pvz., neįgalius asmenis, pirmą kartą pagal įgytą kvalifikaciją įdarbinamus asmenis,  bus kompensuojama nuo 50 iki 75%  darbuotojo darbo užmokesčio ir nuo šios sumos priskaičiuotos socialinio draudimo sumos, bet ne daugiau nei 2 minimalūs darbo užmokesčio dydžiai. Kompensacijos galės būti skiriamos 6, 24 mėnesius arba neterminuotai priklausomai nuo įdarbinto asmens statuso;
  • darbo įgūdžių įgijimo rėmimas. Darbdaviams, remiantiems darbo įgūdžių įgijimą ir įdarbinus įstatyme nustatytus asmenis, pvz., asmenis, kurie dalyvauja profesiniame mokyme arba yra jį baigę, galės būti skiriama iki 20 % bendros mokamos kompensacijos sumos darbo įgūdžių įgijimo organizavimo išlaidų kompensavimui.
  • Darbo įgūdžių įgijimo rėmimo trukmė negalės viršyti 12 mėnesių.

Taip pat, darbdaviams, pritaikantiems darbo vietas neįgaliems ir kitiems asmenims, galės būti kompensuojamos darbo vietos

pritaikymo išlaidos, neviršijant 40 minimalių darbo užmokesčių dydžio kompensacijos vienai darbo vietai.

Priimtas įstatymas šiuo metu yra įteiktas Prezidentei pasirašyti. Jei Prezidentė įstatymo negrąžins pakartotinai svarstyti, jis įsigalios 2017 m. sausio 1 d.

Užimtumo įstatymas Nr. XII-2470.


Išeitines išmokas ilgą darbo stažą turintiems darbuotojams mokės specialus fondas

Vadovaujantis šiuo įstatymu bus suteikiamos garantijos darbuotojams, kai darbdavys tampa nemokus, bei finansinės garantijos

ilgą nepertraukiamą darbo stažą turintiems darbuotojams. Taip darbdaviai išvengs didesnės finansinės naštos darbuotojų atleidimo metu.

Įstatymas pakeis šiuo metu galiojantį Garantinio fondo įstatymą ir jo pagrindu bus įsteigtas naujas Ilgalaikio darbo išmokų fondas,

kuris pagrinde bus finansuojamas darbdavių įmokomis. Pagal įstatymą darbdaviai papildomai prie dabar mokamų

0,2 % įmokų į Garantinį fondą turės mokėti įmokas, kurios sudarys 0,5 % nuo

Valstybinio socialinio draudimo įstatymo nustatyta tvarka apskaičiuotų pajamų, nuo kurių skaičiuojamos socialinio draudimo įmokos.

Priimtas įstatymas šiuo metu yra įteiktas Prezidentei pasirašyti. Jei Prezidentė įstatymo negrąžins pakartotinai svarstyti,

jis įsigalios 2017 m. sausio 1 d.

Garantijų darbuotojams jų darbdaviui tapus nemokiam ir ilgalaikio darbo išmokų įstatymas Nr. XII-2499.


Įteisinta „Startuolio viza“ bei supaprastinti kiti užsieniečių gyvenimo ir darbo Lietuvoje reikalavimai

Pakeitimais įtvirtinta teisė užsieniečiams kreiptis dėl leidimo laikinai gyventi Lietuvoje, kuomet užsienietis ketina būti dalyviu

(akcininku, nariu, dalininku) įmonės, kurios veikla bus susijusi su naujų technologijų ar ūkio ir socialinei plėtrai reikšmingų

naujovių diegimu (taip vadinama „Startuolio viza“).  Leidimo dirbti Lietuvoje iš užsieniečio šiuo atveju nebus reikalaujama.


Pasikeitė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto žemės nuomos tvarka

Priimtais įstatymo pakeitimais panaikinama išimtis statinių, esančių Klaipėdos valstybinio uosto teritorijoje, savininkams be konkurso

išsinuomoti žemės sklypą Klaipėdos valstybinio uosto teritorijoje ir numatoma, kad Klaipėdos valstybinio uosto žemė galės

būti išnuomojama tik atlikus viešąją procedūrą.

Pakeitimuose numatoma, kad uosto nuomininkai, uosto teritorijoje nuosavybes teise turintys statinius ir kitą turtą turės susitarti

dėl tokių statinių perleidimo tuo atveju, jei ateityje nelaimėtų viešosios procedūros dėl uosto žemės nuomos.

Priimti įstatymo pakeitimai įsigalios 2017 m. sausio 1 d. Įstatymo pakeitimai, nustatantys privalomą viešą procedūra uosto žemės

nuomininkui rasti, įsigaliojo 2016 m. liepos 1 d.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo pakeitimo įstatymas Nr. XII-2427.

 

Mokestinių bylų praktika

Dėl teisės į PVM atskaitą

2016 m. birželio 17 d. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) priėmė sprendimą administracinėje byloje Nr. A-3389-602/2016 dėl teisės į PVM atskaitą.

Ginčas kilo dėl mokesčių mokėtojo teisės atskaityti pirkimo PVM, kadangi mokesčių administratoriui kilo abejonių dėl to, kas yra tikrieji prekių tiekėjai.

LVAT išaiškino, kad mokesčių administratoriaus įrodymai, kad prekių tiekėjai negalėjo vykdyti ekonominės veiklos – buveinės vieta,

transportavimo ir sandėliavimo sąlygų nebuvimas, nepakankamas skaičius darbuotojų, galimybės susisiekti nebuvimas, reikalingos

licencijos verstis tam tikra veikla nebuvimas - nepaneigia tiekėjų apmokestinamojo asmens statuso ir

vykdytos ekonominės veiklos. Todėl šių įrodymų nepakanka tam, kad būtų paneigta pirkėjo teisė į PVM atskaitą.


Mokėjimo kortele apdorojimo bei mokėjimo kortelių pavedimų apdorojimo paslauga apmokestinama PVM

2016 m. gegužės 26 d. Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) priėmė sprendimą byloje C-607/14 (Bookit), kurioje nuspręsta, kad tuo atveju,

kai asmuo perka bilietus į kino teatrą per paslaugos teikėją ir moka kredito ar debeto kortele, tai mokėjimo kredito ar debeto kortele

apdorojimo paslaugai netaikomas PVM neapmokestinimas.

Analogiškas sprendimas buvo priimtas byloje C-130/15 (Exhibition centre), kurioje debetinės ar kreditinės kortelės pavedimo apdorojimo paslauga,

kuomet asmuo perka bilietus į renginį, kuriais paslaugų teikėjas prekiauja kito asmens vardu ir naudai, taip pat netaikomas PVM neapmokestinimas.


Suskystintų naftos dujų klasifikavimas

2016 m. gegužės 26 d. ESTT priėmė sprendimą byloje C-286/15 (Latvijas propāna gāze). Anot ESTT, jei suskystintų naftos dujų mišinio

pagrindinį požymį nulemia visi šio dujų mišinio komponentai ir neįmanoma nustatyti komponento, nulemiančio jo esminį požymį, neįmanoma

nustatyti kiekvieno komponento tikslaus kiekio, klasifikuojant produktą, negalima remtis prielaida,

kad medžiaga, turinti didžiausią procentinį kiekį mišinyje, nulemia prekės esminį požymį. Tad suskystintos naftos dujos, kurių sudėtyje

bendras metano, etano ir etileno kiekis yra 0,32%, bendras propano ir propeno kiekis – 58,32% ir bendras butano ir buteno kiekis –

ne daugiau kaip 39,99%, priskiriamas prie 2711 19 00 subpozicijos “Naftos dujos ir kiti dujiniai angliavandeniliai, suskystinti, kiti”,

o ne prie 2711 12 97 “Naftos dujos ir kiti dujiniai angliavandeniliai, propanas, kitas”.


Importo PVM negali būti priskaičiuotas reeksportuotoms prekėms, net jei pažeidžiami muitinės reikalavimai

2016 m. birželio 2 d. ESTT priėmė sprendimą sujungtoje byloje C-226/14 ir C-228/14 (Eurogate). Byloje nagrinėta situacija,

kuomet įmonė įvežė prekes iš trečiųjų šalių teritorijos, įformino muitinės sankcionuotus veiksmus (pirmoje byloje muitinės

sandėliavimo procedūrą, antroje - tranzitą) vėliau reeksportavo tas pačias prekes iš ES teritorijos.

Tačiau įmonė pažeidė muitinės teisės aktus (pirmu atveju - viršydama terminą apskaitoje pažymėti prekių išgabenimo faktą, antru atveju -nepristatė išvežimo muitinei reikalingų dokumentų), dėl ko įmonei atsirado skola muitinei bei papildomai

priskaičiuotas importo PVM. ESTT nusprendė, jog PVM negali būti priskaičiuotas reeksportuotoms prekėms, net jeigu

pažeidžiami muitinės reikalavimai ir atsiranda skola muitinei. 


Akcizų lengvata taikoma parduodant akcizais apmokestinamas prekes per tarpininką tiesiogiai gavėjui, turinčiam teisę įsigyti prekes be akcizų

2016 m. birželio 2 d. ESTT priėmė sprendimą byloje C-355/15 (Polihim-SS), kurioje išaiškinta, kad akcizais apmokestinamų prekių

pardavimas nėra išleidimas vartoti, kol jos fiziškai neišgabenamos iš akcizinio sandėlio. Tokių prekių pardavimas turi būti atleistas nuo akcizų, net jei sandėlio

savininkas pardavė prekes tarpininkui, o pastarasis perpardavė prekes

galutiniam vartotojui (prekės gabenamos tiesiai iš akcizinio sandėlio galutiniam vartotojui), kuris turi leidimą įsigyti nuo akcizo atleistus energinius produktus. 

 

Parengta pagal „PricewaterhouseCoopers International Limited“ inf.

 

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!